dc.contributor.advisor | Φαφαλιός, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Αμαργιανού, Χριστίνα | |
dc.contributor.author | Ξυγκάκη, Άννα Καρολίνα | |
dc.date.accessioned | 2022-05-13T06:00:39Z | |
dc.date.available | 2022-05-13T06:00:39Z | |
dc.date.issued | 2022-04 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14348 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1771 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να παρουσιάσει πώς η ένταξη των Νέων Τεχνολογιών στην Ναυτιλία έχει μεταβάλει ριζικά το modus operandi του ανθρώπινου δυναμικού και όλων των λειτουργιών του κλάδου και συγκεκριμένα πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα στη ναυτιλία και οι τεχνολογικές εξελίξεις στις τηλεπικοινωνίες συμβάλλουν πολυδιάστατα στην βελτιστοποίηση του κλάδου.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο στόχος της εργασίας που είναι να τονίσει την αλληλεξάρτηση που υπάρχει μεταξύ των Τηλεπικοινωνιών και των Συστημάτων Πληροφορικής στον ναυτιλιακό κλάδο. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζουμε τις έννοιες του Συστήματος, των Συστημάτων Επικοινωνίας και Πληροφορικής, και στο τρίτο κεφάλαιο επιχειρείται η παρουσίαση του τρόπου σύμφωνα με τον οποίο ο κλάδος εναρμονίζεται στην νέα πραγματικότητα μέσω των κανονισμών που επιβάλλουν οι Διεθνείς Συμβάσεις και Οργανισμοί, αλλά και πώς αυτοί υιοθετούνται στην χώρα μας, ενώ παράλληλα παραθέτει τις τροποποιήσεις της τελευταίας δεκαετίας.
Το τέταρτο κεφάλαιο ασχολείται με τις Τηλεπικοινωνίες και ειδικότερα, γίνεται αναφορά στα βασικότερα συστήματα που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία και που βασίζονται στην δορυφορική τεχνολογία. Το πέμπτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στα Συστήματα Πληροφορικής, τονίζεται η αναγκαιότητά τους, οι τύποι τους, και αναλύεται το σύστημα ERP που επίσης χρησιμοποιείται στις ναυτιλιακές εταιρίες.
Στην ψηφιακή εποχή μας, η ναυτιλία μπορεί να χαρακτηριστεί πλέον ως «Ηλεκτρονική Ναυτιλία». Στο έκτο κεφάλαιο εξετάζονται οι διαστάσεις της ηλεκτρονικής ναυτιλίας και η ριζική αλλαγή των χαρακτηριστικών των λιμένων, έτσι ώστε να μπορούμε να μιλάμε για «έξυπνα λιμάνια» και να τα εντάσσουμε δικαίως στον κλάδο των Logistics.
Τέλος, μέσω των τάσεων που διαφαίνονται και των συμπερασμάτων που παρουσιάζονται, σκοπός της εργασίας είναι να ενημερώσει σχετικά με την εφαρμογή των τεχνολογικών επιτευγμάτων στον τομέα της Ναυτιλίας, και πώς αυτά συμβάλλουν στην ασφαλή ναυσιπλοΐα και στο σύγχρονο περιβάλλον ανταγωνισμού. | el |
dc.format.extent | 84 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η συμβολή των συστημάτων τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής στη ναυτιλία. Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), Διεθνής Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ζωής στην Θάλασσα (SOLAS) και πλαίσιο εφαρμογής τους | el |
dc.title.alternative | The contribution of telecommunications and information systems in maritime industry. International Maritime Organization (IMO), International Convention of Safety of Life at Sea (SOLAS) and implementation framework of above systems | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This dissertation attempts to present how the integration of New Technologies in Shipping has radically changed the modus operandi of human resources and all functions of the industry and in particular how Information Systems in shipping and technology in telecommunications contribute multidimensionally to the optimization of the industry.
The first chapter presents the aim of the work which is to emphasize the existing interdependence between Telecommunications and Information Systems in the Shipping Industry. In the second chapter, we review the concepts of the System, the Communication and Information Systems, and in the third chapter we aim to present the way in which the industry harmonizes with the new reality through the regulations imposed by International Conventions and Organizations, but also how they are adopted in our country, displaying also the last decade amendments.
The fourth chapter deals with Telecommunications and specifically, refers to the most essential systems used in shipping and based on satellite technology. The fifth chapter focuses on Information Systems, emphasizes their necessity, their types, and analyzes the ERP system used in shipping companies.
In our digital age, maritime industry can be considered as "E- Maritime". The sixth chapter studies the dimensions of above concept and the radical changes in ports’ features, so that they can indeed be described as "smart ports" and integrate them fairly into the Logistics industry.
Finally, through the emerging trends and presented conclusions, the purpose of this work is to inform about the application of technological advances in the field of Shipping, and how they contribute to safe navigation and modern competitive environment. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Νέες τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Συστήματα τηλεπικοινωνιών | el |
dc.subject.keyword | Ηλεκτρονική ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Συστήματα πληροφορικής | el |
dc.date.defense | 2022-04-06 | |