Εμφάνιση απλής εγγραφής

Τα συμπεριφορικά οικονομικά και οι τεχνικές Nudge

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΑλεξίου, Ξανθή
dc.date.accessioned2021-11-19T08:37:52Z
dc.date.available2021-11-19T08:37:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13850
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1273
dc.description.abstractΤα Συμπεριφορικά Οικονομικά τα οποία είναι ένας νέος κλάδος που συνδυάζει την οικονομική επιστήμη με όρους και πειράματα κυρίως από την επιστήμη της ψυχολογίας αποτελούν το θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Πρόκειται για μια επιστήμη που αντικείμενο μελέτης της είναι οι γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές επιρροές στη συμπεριφορά των ανθρώπων με προσανατολισμό τις αγοραστικές αποφάσεις που πολλές φορές μπορεί να είναι και ενάντια στις προτιμήσεις τους. Η θεωρία της ώθησης χρησιμοποιείται στην ανάλυση του τρόπου σκέψης των ανθρώπων και εξηγεί τις συμπεριφορές τους και ανάλογα με το τι θέλει να επιδιώξει, τις καθορίζει, τις επηρεάζει και τις διαμορφώνει με σκοπό να καθοδηγήσει τον καταναλωτή εκεί που επιθυμεί. Η ώθηση είναι μια διαδικασία που ανάλογα με τη χρήση και το σκοπό της, μπορεί να θεωρείται άλλοτε αρνητική και άλλοτε θετική καθώς όπως και οποιαδήποτε άλλη μέθοδος, έχει θετικές και αρνητικές πτυχές όσον αφορά τον προσανατολισμό του καταναλωτή. Σκοπός λοιπόν, της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιαστεί εκτενώς ο τρόπος χρήσης της θεωρίας Nudge, ο στόχος της και τα αποτελέσματα της από την εφαρμογή της τόσο στο ίδιο το άτομο όσο και στο κοινωνικό σύνολο. Η θεωρία αυτή εφαρμόζεται στην πράξη μέσα από διάφορες τεχνικές και τακτικές οι οποίες είναι διαφορετικές μεταξύ τους ανάλογα με το πεδίο εφαρμογής τους. Για το σκοπό αυτό, θα παρουσιαστούνε οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο μάρκετινγκ αλλά και στο ψηφιακό μάρκετινγκ, ωθώντας τους ανθρώπους μέσα από το διαδίκτυο προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση και επιλογή. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις τεχνικές Nudge όσον αφορά τη μεταβολή και διαμόρφωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, επηρεάζοντας τη λήψη αποφάσεων των ανθρώπων. Επίσης, παρουσιάζονται πολλά παραδείγματα σχετικά με την διαδικασία ανάπτυξης αποτελεσματικών ωθήσεων μέσω των οποίων διαφαίνεται η ανάγκη του σχεδιασμού μιας πιο γενικευμένης προσέγγισης με σκοπό την ανάπτυξη της ώθησης και την διαμόρφωση ενός πλαισίου καθιστώντας πιο προσιτή τη διαδικασία της ώθησης. x Τέλος, θα σχολιαστεί η ώθηση ως ένα είδος χειραγώγησης των επιλογών και της συμπεριφοράς των ανθρώπων. Η εναντίωση στη χρήση της ώθησης παρ’ όλα αυτά δεν αποτελεί ουσιαστκό εμπόδιο για την λειτουργία της και η διαδικασία nudging τελικά δεν διατηρεί το δικαιώμα της ελευθερίας επιλογών. Συνδυάζοντας την θεωρία της ψυχολογικής διπλής διαδικασίας και το κριτήριο διαφάνειας του Thaler και Sunstein για το αν το nudging είναι απαραίτητα για «χειραγώγηση» ή όχι, προκύπτει ένα πλαίσιο τεσσάρων τύπων ωθήσεων το οποίο αποτελεί τη βάση των κατευθυντήριων γραμμών για την υπεύθυνη χρήση της προσέγγισης nudge.el
dc.format.extent124el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΤα συμπεριφορικά οικονομικά και οι τεχνικές Nudgeel
dc.title.alternativeBehavioural economics and Nudge theoryel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe subject of this Master thesis is Behavioural Economics, a field that combines economics science with psychological experiments. Behavioural economics investigates cognitive, social and emotional influences on people’s behavior towards buying decisions that is often detected against their preferences. Nudge Theory is applied for the analysis of the way of thinking of people and especially costumers to explain their behavior. Depending on what it aims to achieve, application f Nudge theory ends up determining, influencing, and shaping costumers in order to guide them according to their impulses and needs. Nudging constitutes a process that according to its use and purposes, it can sometimes be considered both negative and positive as any other method, thus creating positive or negative consequences in costumers’ orientation. The purpose of the thesis is to present extensively Nudge Theory is applied, its purpose and the results of application to both the individual and community. This theory is practically applied a multitude of different techniques depending on their scope. For this purpose, the techniques used in marketing and digital marketing to nudge people through the internet in a specific direction and choice will be extensively presented. The aim is to emphasize on Nudge techniques and how these change and shape human behavior, leading to influence human decision-making. Furthermore, there are also many examples of the process of developing effective nudges that suggest the need for a more generalized approach in the development of nudge and the configuration of a framework, thus making the process of nudge more feasible. Finally, nudge will be reflected on as a mean of manipulation of human choices and behavior. The opposition to the use of nudge is not a crucial obstacle for its operation, and nudging process ultimately does not retain the right to freedom of choice. Combining the theory of the psychological dual process and Thaler and Sunstein's criterion of transparency as to whether nudging is necessary for "manipulation", a framework of four main nudges types is formed which constitutes the basis of the guidelines for the responsible use of the nudge approach.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΣυμπεριφορική επιστήμηel
dc.subject.keywordΘεωρία της Ώθησηςel
dc.subject.keywordΛήψη αποφάσεωνel
dc.subject.keywordΤεχνικές Nudgeel
dc.date.defense2021-10-29


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»