Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤσελεπίδης, Αναστάσιος
dc.contributor.authorΣμυρλή, Λεώνη
dc.date.accessioned2021-11-18T08:16:23Z
dc.date.available2021-11-18T08:16:23Z
dc.date.issued2021-08
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13841
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1264
dc.description.abstractΟι σύγχρονοι ρυθμοί τεχνολογικής ανάπτυξης καθώς και η άμεση ανάγκη πολιτικής και κοινωνικής κινητοποίησης σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον ασκούν αυξανόμενη πίεση στα λιμάνια να στραφούν προς την βιώσιμη ανάπτυξη. Τα λιμάνια αποτελούν πλέον αναπόσπαστο μέρος των αστικών κέντρων στα οποία ανήκουν, καθώς αποτελούν διώρυγα επικοινωνίας και εμπορίου με τον υπόλοιπο κόσμο και έχουν σημαντικό ρόλο στην οικονομική και κοινωνική ζωή των πόλεων. Το ζήτημα της βιώσιμης ανάπτυξης έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια αυτό οφείλεται σημαντικά στο γεγονός ότι τόσο ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε) όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε) καθώς και οι εθνικές κυβερνήσεις, έχουν εκδώσει οδηγούς για να προωθήσουν την εφαρμογή της σε πληθώρα τομέων, συμπεριλαμβανομένων των λιμανιών και γενικότερα των μεταφορικών κόμβων. Έτσι λοιπόν το σύγχρονο λιμάνι έχει χρέος να ακολουθήσει τις οδηγίες και να συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες που ορίζονται τόσο από τις διεθνείς αρχές αλλά και από το ρεύμα της εποχής. Κάθε θαλάσσιος μεταφορικός κόμβος καλείται να αναδιαμορφώσει και να αναβαθμίσει την εφοδιαστική αλυσίδα του, τις υποδομές του, τον τρόπο με τον οποίο εκμεταλλεύεται και χρησιμοποιεί τα νέα τεχνολογικά μέσα, καθώς και τις εσωτερικές λειτουργικές δομές του, για να είναι σε θέση να προσφέρει ποιοτικότερες υπηρεσίες, οι οποίες δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον ούτε την κοινωνία που τον φιλοξενεί. Η ναυτιλία πλέον έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην διατήρηση των πόρων και στην μείωση των αποβλήτων καθώς οι πρωτοβουλίες του σήμερα είναι αυτές που θα διαμορφώσουν τις μεταφορές του αύριο. Η παρούσα εργασία έχει λοιπόν ως στόχο να αναλύσει την έννοια της βιωσιμότητας, το νομοθετικό πλαίσιο και τους πιθανούς τρόπους εφαρμογής της καθώς και να ερευνήσει πως διαφορετικά ενδιαφερόμενα μέρη στον χώρο της ναυτιλίας αντιλαμβάνονται τον όρο και πως θεωρούν ότι μπορεί να συνεισφέρει στην αναβάθμιση ενός εμπορικού λιμανιού.el
dc.format.extent90el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/*
dc.titleΒιώσιμοι κόμβοι θαλάσσιας μεταφοράςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe modern pace of technological development as well as the urgent need for political and social mobilization on environmental issues are putting increasing pressure on ports to turn to sustainable development. Ports are now an integral part of the urban centers to which they belong, as they are a channel of communication and trade connecting them with the rest of the world and they play a crucial role in the economic and social life of cities. The issue of sustainable development has grown in recent years, largely due to the fact that both the United Nations (UN) and the European Union (EU) have issued guidelines to promote its implementation in a variety of sectors, including ports and transport hubs in general. So the modern ports have a duty to follow the instructions and to comply with the new rules set by both the international authorities and the current of the time. Each port is called upon to reshape and upgrade its logistics chain, its infrastructure, the way in which it exploits and uses new technological means, as well as its internal operational structures, in order to be able to offer better services, while it does not burden the environment or the society that hosts it. Shipping has now turned its attention to conserving resources and reducing waste as today's initiatives are what will shape tomorrow's transport. The present work therefore aims to analyze the concept of sustainability, the legal framework and possible ways of its implementation as well as to investigate how big terminals understand the term and how they are implementing it.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΛιμάνιαel
dc.subject.keywordΒιωσιμότηταel
dc.subject.keywordΒιώσιμη ανάπτυξηel
dc.subject.keywordΣΒΑel
dc.subject.keywordΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΠεριβάλλονel
dc.subject.keywordΚοινωνίαel
dc.subject.keywordΚόμβοι θαλάσσιων μεταφορώνel
dc.subject.keywordΑνάπτυξηel
dc.subject.keywordΠράσινα λιμάνιαel
dc.date.defense2021-08-30


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»