Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΜωραΐτη, Μαρία
dc.date.accessioned2021-10-21T06:34:49Z
dc.date.available2021-10-21T06:34:49Z
dc.date.issued2021-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13758
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1181
dc.description.abstractΣτην εποχή της Industry 4.0 οι επιχειρήσεις καλούνται να δραστηριοποιηθούν σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον με τις αναδυόμενες τεχνολογίες να διαταράσσουν συνεχώς όλες τις δομές του οικονομικού και του κοινωνικού ιστού. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων θεωρείται επιτακτική ανάγκη και συνίσταται στη διείσδυση των ψηφιακών τεχνολογιών στις επιχειρήσεις και τον αντίκτυπό τους στην κοινωνία. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην ανάλυση των χαρακτηριστικών του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων. Η εργασία χωρίζεται σε 3 κεφάλαια, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στις έννοιες της επιχειρηματικότητας, της τεχνολογίας και της καινοτομίας καθώς και των ιδιαίτερων γνωρισμάτων τους. Επίσης γίνεται μία πρώτη προσέγγιση της έννοιας του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων με αναφορές στα εμπόδια εξέλιξής του, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την ιστορική αναδρομή και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της 4η Βιομηχανικής Επανάστασης. Στο 2ο κεφάλαιο παρουσιάζονται όλες οι πτυχές του ψηφιακού μετασχηματισμού και γίνεται εκτενής αναφορά στις πιο σημαντικές αναδυόμενες τεχνολογίες και τα ψηφιακά εργαλεία, την ψηφιακή οικονομία και την ψηφιακή καινοτομία. Προσέτι, αναλύεται πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζει τα δομικά στοιχεία των επιχειρήσεων δηλαδή την εμπειρία πελάτη, τις παραγωγικές διαδικασίες και τα επιχειρηματικά μοντέλα. Παρουσιάζονται επίσης τα πλαίσια και τα μοντέλα αξιολόγησης της ψηφιακής ωριμότητας και αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιδρά στην κουλτούρα, το όραμα, την ηγεσία, το ανθρώπινο δυναμικό και το μάρκετινγκ. Το 3ο κεφάλαιο ασχολείται με το επίπεδο του ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών επιχειρήσεων. Αρχικά, γίνεται αναφορά στους σχετικούς δείκτες αξιολόγησης και την κατάταξη της Ελλάδας συγκριτικά με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και παγκοσμίως. Επίσης, παρουσιάζονται οι στρατηγικοί στόχοι και οι κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Πολιτείας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ελληνικών επιχειρήσεων και η εργασία ολοκληρώνεται με την παράθεση των συμπερασμάτων. Για την πραγματοποίηση της παρούσας εργασίας χρησιμοποιήθηκε ξένη και ελληνική βιβλιογραφία, αρθρογραφία και πληροφορίες από ηλεκτρονικές πηγές.el
dc.format.extent211el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΟ ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεωνel
dc.title.alternativeDigital transformation in businessel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENIn the age of Industry 4.0, companies are called upon to operate in a rapidly changing environment with emerging technologies constantly disrupting all structures of the economic and social fabric. Digital business transformation is considered a keen business tool that helps new technologies emerge in business, which alternatively impacts society. This dissertation focuses on the analysis of the characteristics of the digital transformation of enterprises. The paper is divided into 3 chapters, in the first chapter reference is made to the concepts of entrepreneurship, technology, and innovation as well as their special features. It is additionally a first approach to the concept of digital business transformation with references to its development obstacles, advantages, and disadvantages. The chapter concludes with the historical background and the special characteristics of the 4th Industrial Revolution. Chapter 2 presents all aspects of digital transformation and provides an extensive account of the most important emerging technologies, digital tools, digital economy, and digital innovation. In addition, it analyzes how the digital transformation affects the structure blocks of businesses, customer experience, production processes, and business models. Additionally, the frameworks and models for assessing digital maturity are also presented in the context of how digital transformation affects culture, vision, leadership, human resources, and marketing. Chapter 3 deals with the level of digital transformation of Greek companies. Initially, reference is made to the relevant evaluation indicators and the ranking of Greece in comparison with countries worldwide and within the EU. Additionally, the strategic goals and directions of the European Union and the Greek government for the digital transformation of Greek companies are presented and moreover, the work is completed with the presentation of the thesis. Foreign and Greek bibliography, articles, and information from e-sources were used to carry out the present work.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΨηφιακός μετασχηματισμόςel
dc.subject.keywordΕπιχειρήσειςel
dc.subject.keywordΨηφιακή οικονομίαel
dc.subject.keywordΨηφιακή καινοτομίαel
dc.subject.keywordΨηφιακή ωριμότηταel
dc.subject.keywordΕμπειρία πελάτηel
dc.subject.keywordΨηφιακή κουλτούραel
dc.date.defense2021-10-06


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»