dc.contributor.advisor | Πολλάλης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Μωραΐτη, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2021-10-21T06:34:49Z | |
dc.date.available | 2021-10-21T06:34:49Z | |
dc.date.issued | 2021-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13758 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1181 | |
dc.description.abstract | Στην εποχή της Industry 4.0 οι επιχειρήσεις καλούνται να δραστηριοποιηθούν σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον με τις αναδυόμενες τεχνολογίες να διαταράσσουν συνεχώς όλες τις δομές του οικονομικού και του κοινωνικού ιστού. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων θεωρείται επιτακτική ανάγκη και συνίσταται στη διείσδυση των ψηφιακών τεχνολογιών στις επιχειρήσεις και τον αντίκτυπό τους στην κοινωνία.
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην ανάλυση των χαρακτηριστικών του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων. Η εργασία χωρίζεται σε 3 κεφάλαια, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στις έννοιες της επιχειρηματικότητας, της τεχνολογίας και της καινοτομίας καθώς και των ιδιαίτερων γνωρισμάτων τους. Επίσης γίνεται μία πρώτη προσέγγιση της έννοιας του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων με αναφορές στα εμπόδια εξέλιξής του, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την ιστορική αναδρομή και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της 4η Βιομηχανικής Επανάστασης.
Στο 2ο κεφάλαιο παρουσιάζονται όλες οι πτυχές του ψηφιακού μετασχηματισμού και γίνεται εκτενής αναφορά στις πιο σημαντικές αναδυόμενες τεχνολογίες και τα ψηφιακά εργαλεία, την ψηφιακή οικονομία και την ψηφιακή καινοτομία. Προσέτι, αναλύεται πώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζει τα δομικά στοιχεία των επιχειρήσεων δηλαδή την εμπειρία πελάτη, τις παραγωγικές διαδικασίες και τα επιχειρηματικά μοντέλα. Παρουσιάζονται επίσης τα πλαίσια και τα μοντέλα αξιολόγησης της ψηφιακής ωριμότητας και αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιδρά στην κουλτούρα, το όραμα, την ηγεσία, το ανθρώπινο δυναμικό και το μάρκετινγκ.
Το 3ο κεφάλαιο ασχολείται με το επίπεδο του ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών επιχειρήσεων. Αρχικά, γίνεται αναφορά στους σχετικούς δείκτες αξιολόγησης και την κατάταξη της Ελλάδας συγκριτικά με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και παγκοσμίως. Επίσης, παρουσιάζονται οι στρατηγικοί στόχοι και οι κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Πολιτείας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ελληνικών επιχειρήσεων και η εργασία ολοκληρώνεται με την παράθεση των συμπερασμάτων.
Για την πραγματοποίηση της παρούσας εργασίας χρησιμοποιήθηκε ξένη και ελληνική βιβλιογραφία, αρθρογραφία και πληροφορίες από ηλεκτρονικές πηγές. | el |
dc.format.extent | 211 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων | el |
dc.title.alternative | Digital transformation in business | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | In the age of Industry 4.0, companies are called upon to operate in a rapidly changing environment with emerging technologies constantly disrupting all structures of the economic and social fabric. Digital business transformation is considered a keen business tool that helps new technologies emerge in business, which alternatively impacts society.
This dissertation focuses on the analysis of the characteristics of the digital transformation of enterprises. The paper is divided into 3 chapters, in the first chapter reference is made to the concepts of entrepreneurship, technology, and innovation as well as their special features. It is additionally a first approach to the concept of digital business transformation with references to its development obstacles, advantages, and disadvantages. The chapter concludes with the historical background and the special characteristics of the 4th Industrial Revolution.
Chapter 2 presents all aspects of digital transformation and provides an extensive account of the most important emerging technologies, digital tools, digital economy, and digital innovation. In addition, it analyzes how the digital transformation affects the structure blocks of businesses, customer experience, production processes, and business models. Additionally, the frameworks and models for assessing digital maturity are also presented in the context of how digital transformation affects culture, vision, leadership, human resources, and marketing.
Chapter 3 deals with the level of digital transformation of Greek companies. Initially, reference is made to the relevant evaluation indicators and the ranking of Greece in comparison with countries worldwide and within the EU. Additionally, the strategic goals and directions of the European Union and the Greek government for the digital transformation of Greek companies are presented and moreover, the work is completed with the presentation of the thesis.
Foreign and Greek bibliography, articles, and information from e-sources were used to carry out the present work. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακός μετασχηματισμός | el |
dc.subject.keyword | Επιχειρήσεις | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακή οικονομία | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακή καινοτομία | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακή ωριμότητα | el |
dc.subject.keyword | Εμπειρία πελάτη | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακή κουλτούρα | el |
dc.date.defense | 2021-10-06 | |