Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΑσδεράκη, Φωτεινή
dc.contributor.advisorAsderaki, Foteini
dc.contributor.authorΚαράμπαμπα, Βασιλική
dc.contributor.authorKarampampa, Vasiliki
dc.date.accessioned2021-07-08T09:08:10Z
dc.date.available2021-07-08T09:08:10Z
dc.date.issued2021-05-29
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13550
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/973
dc.description.abstractΗ διεθνοποίηση αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων εκπαιδευτικών πολιτικών για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΕ) σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ελλάδα, εντοπίζονται αρκετές πρακτικές και προσεγγίσεις με χαρακτήρα διεθνοποίησης που εφαρμόζονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ). Οι πρακτικές δύνανται να επηρεάσουν με θετικό τρόπο την ανάπτυξη της «παγκόσμιας ικανότητας» των φοιτητών και αποφοίτων εξοπλίζοντάς τους με τις δεξιότητες εκείνες που απαιτούνται σε μεγάλο βαθμό από την κοινωνία της γνώσης του 21ου αι., την παγκοσμιοποιημένη αγορά εργασίας, καθώς και τις πολυπολιτισμικές κοινωνίες. Ο ΟΟΣΑ στα πλαίσια του PISA δημιούργησε το «Πλαίσιο για την Παγκόσμια Ικανότητα» προκειμένου να αξιολογήσει την παγκόσμια δεξιότητα. Ο στόχος της παρούσης διπλωματικής εργασίας ήταν να εξεταστούν τα αποτελέσματα των προγραμμάτων διεθνοποίησης στην ανάπτυξης συγκεκριμένων χαρακτηριστικών (δεξιότητες, γνώσεις, στάσεις, που περιλαμβάνονται στο Πλαίσιο PISA) της παγκόσμιας ικανότητας φοιτητών και αποφοίτων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στην Ελλάδα. Συνολικά αναλύθηκαν τετρακόσια τριάντα πέντε ερωτηματολόγια, αφού συμπληρώθηκαν από ενεργούς φοιτητές ή πρόσφατους αποφοίτους στην Ελλάδα. Τα ευρήματα της έρευνας πεδίου μας οδήγησαν σε σημαντικά αποτελέσματα και συμπεράσματα σχετικά με τον αντίκτυπο των προγραμμάτων αυτών στην διαμόρφωση πολιτών με «παγκόσμιες δεξιότητες». Συγκεκριμένα, ανακαλύψαμε ότι οι πρακτικές διεθνοποίησης των ΑΕΙ (τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό) έχουν οδηγήσει σε αύξηση των παγκόσμιων δεξιοτήτων των μαθητών, όπως η προσαρμοστικότητα, η ευαισθητοποίηση για διαπολιτισμική επικοινωνία, το ενδιαφέρον για διεθνή θέματα, η νοοτροπία του πολίτη του κόσμου, η ευαισθητοποίηση σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, και η ευαισθητοποίηση σχετικά με την ισότητα των φύλων. Όλες αυτές οι δεξιότητες που αξιολογούνται από το νέο εργαλείο μέτρησης του ΟΟΣΑ είναι επίσης σύμφωνες με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και την Ατζέντα του ΟΗΕ για το 2030. Τέλος, τα ευρήματα κατέδειξαν τη σχέση μεταξύ της παγκόσμιας ικανότητας και της διεθνοποίησης της ΑΕ, τονίζοντας τη σημασία της ενσωμάτωσης διεθνών και παγκόσμιων διαστάσεων στα προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ.el
dc.format.extent138el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/*
dc.titleThe effectiveness of internationalizing higher education on students’ global competence development in Greeceel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENInternationalization is one of the features and dimensions that mostly characterize the modern higher education (HE) policy agenda at a national, European and global level. There are numerous internationalization practices and approaches applied by Higher Education Institutions (HEIs) in Greece. Those practices can bring a positive outcome in the development of “global competence” of their students and graduates in terms of equipping them with the most needed skills and competences for 21st century knowledge-based economy, global labor market and multicultural societies. OECD-PISA has created the “Global Competence Framework” in order to assesses the global competence. In this Master thesis, the aim was to examine the effects of internationalization programmes on the development of specific features (skills, knowledge, and attitudes included in PISA Framework) of students and graduates global competence (GC) in Greek HEIs. A total of four hundred and thirty-five questionnaires were analyzed after being completed by active students or recent graduates in Greece. The findings of the field-research led us to significant results and conclusions regarding the impact of such programmes in shaping globally competent citizens. In particular, we found out that Internationalization practices in HE (both abroad and at home) have produced an increase on students’ global skills, such as adaptability, awareness of intercultural communication, engagement regarding global issues, global mindedness, awareness about environmental protection, and awareness about gender equality. All those skills assessed by the new OECD metric tool are also in line with SDGs and the UN 2030 Agenda. Finally, the findings demonstrated the correlation between global competence and internationalization of HE emphasizing on the importance of incorporation international and global dimensions into the HEIs curricula.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordGlobal competenceel
dc.subject.keywordHigher educationel
dc.subject.keywordInternationalization of the curriculumel
dc.subject.keywordInternationalization of higher educationel
dc.subject.keywordPISA OECD frameworkel
dc.date.defense2021-06-15


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»