Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαντουβάκης, Άγγελος
dc.contributor.advisorPantouvakis, Angelos
dc.contributor.authorThymara, Maria Argyro
dc.date.accessioned2021-01-12T14:49:53Z
dc.date.available2021-01-12T14:49:53Z
dc.date.issued2020-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13156
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/579
dc.description.abstractΑυτή η διπλωματική εργασία ερευνά την σημαντικότητα των soft skills – των επικοινωνιακών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων – στο εργασιακό περιβάλλον της ναυτιλίας, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν περιορίζεται στα γραφεία των διαχειριστριών εταιρειών αλλά κυρίως επεκτείνεται και περιλαμβάνει το πλοίο και τους ανθρώπους του. Με τα soft skills να αποτελούν το μείζον θέμα και πεδίο ερευνητικής ενασχόλησης της εργασίας, αναγνωρίζεται ότι μια εκτενής συζήτηση γύρω από τον ανθρώπινο παράγοντα (human factor/element) πρέπει να προηγηθεί της αναφοράς στα soft skills. Έτσι, επιλέχθηκε να θεμελιώθει με την εργασία και να ορίστει η σημαντικότητα των soft skills στο χώρο της ναυτιλίας αφού πρώτα έχει αναγνωριστεί η κεφαλαιώδη σημασία του ανθρώπου – των ναυτικών και του προσωπικού στη ξηρά – για την ασφαλή περάτωση των λειτουργικών δραστηριοτήτων τόσο εν πλω όσο και στη ξηρά. Με την έννοια ασφάλεια υιοθετούμε την αγγλική ερμηνεία του όρου η οποία είναι διττή περιλαμβάνοντας τόσο στοιχεία του safety όσο και του quality. Ομολογουμένως όμως η εργασία αυτή κυρίως επικεντρώνεται στην αλληλεπίδραση των soft skills και της κουλτούρας ασφάλειας (safety culture) των ναυτιλιακών εταιρειών. Μνεία ωστόσο γίνεται και στο καθεστώς ασφάλειας ως security. Αρχικά συζήτηση για τα soft skills αναφέροντας τους τέσσερις πυλώνες της ναυτιλιακής νομοθεσίας, ήτοι τις συμβάσεις SOLAS, MARPOL, STCW και MLC. Αναζητούμε που και πως γίνεται αναφορά σε πρακτικές όπου εντοπίζεται η ανάγκη ανθρώπινης αλληλεπίδρασης, εφαρμογής διαπροσωπικών δεξιοτήτων και απαιτείται η ανάπτυξη δομών εκπαίδευσης των ανθρώπων σε θέματα που ξεπερνούν την αυστηρή τεχνοκρατική κατάρτιση και άπτονται των ανθρώπινων σχέσεων και διαπροσωπικών αλληλεπιδράσεων. Με βάση τα παραπάνω, η εργασία αναζητά τη σημασία και την εφαρμογή των soft skills στο πρόγραμμα Tanker Management Self Assessment (TMSA) του OCIMF, αναγνωρίζοντας τα βήματα που έχει πραγματοποιήσει ο οργανισμός στην εισαγωγή των soft skills στο καθημερινό λεξιλόγιο της ναυτιλίας και στις δομές ασφαλούς διαχείρισης. Σε συνέχεια των παραπάνω προσπάθεια πραγματοποιήθηκε για τη σημαντικότητα των soft skills σε άλλες βιομηχανίες αναφερόμενοι σε πρακτικές άλλων κλάδων και αναλύοντας το βαθμό υιοθέτησης και διασποράς των soft skills στην λειτουργία τους. Τέλος, έχοντας αναφέρει τα παραπάνω, αναφέρονται τα soft skills που βρίσκουν άμεση εφαρμογή στο χώρο της ναυτιλίας και επιχειρούμε να προτείνουμε μια μεθοδολογία για την εισαγωγή πρακτικών που βασίζονται σε αυτά στις δομές διαχείρισης και στα πρωτόκολλα ασφαλούς διαχείρισης των διαχειριστριών ναυτιλιακών εταιριών. Τα soft skills – οι δεξιότητες των ανθρώπων που επιτρέπουν την επιτυχή αλληλεπίδραση με τον κοινωνικό τους ιστό και τη μετάδοση μηνυμάτων, εντολών και συναισθημάτων – έχουν εισχωρήσει στο σύγχρονο λεξιλόγιο του εργασιακού περιβάλλοντος. Οι απολήξεις τους ξεφεύγουν από τον εργασιακό χώρο με τη συζήτηση για τη σημασία των soft skills και την εκπαίδευση πάνω σε αυτά να βρίσκει γόνιμο έδαφος σε διαφορετικές εκφάνσεις της ζωής μας όπου η αλληλεπίδραση μας με άλλα άτομα είναι αναγκαία.el
dc.format.extent205el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleTMSA 3 analysis of the required soft skills : the importance of soft skills to promote a safe and efficient work environment in the shipping industry and how a technical management company provides vital guidance for the wellbeing and wellness of the seafarers and shore-based employeesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis paper serves as an enquiry into the importance of soft skills in terms of promoting a safer and more efficient work environment with regard to shipping operations, both onboard and onshore. The work investigates the importance of the human element in shipping and reviews the penetration of behavioural management practices – pertaining to the adoption of soft skill-oriented processes – in the safety and quality management systems of ship management companies, and suggests paths toward regulatory compliance and best practices for the future. In the first chapter of the dissertation the regulatory framework within which shipmanagement companies are required to operate, is presented. In identifying the pieces of legislation that underpin modern ship management, focusing on key international conventions including, inter alia, the four pillars of ship management, i.e. SOLAS, MARPOL, STCW and MLC. The above will serve in introducing TMSA. Having considered the regulatory scheme, the second chapter gives a definition of what soft skills entail. The analysis aims at establishing how to successfully manage interpersonal relationships and getting one’s message across. Therefore, it is argued that on-the-job interplay in a modern workplace environment is the driving factor behind business outcomes. In that regard, I also argue that a workforce instilled with solid knowledge of soft skills leads to tangible results that are echoed in an organisation’s productivity, revenues and overall profitability. Building upon the state of practice concerning the adaptation of soft skills in other industries the human capital in shipping and the nature of soft skills required for onboard and onshore operations were examined. Tying with the aforementioned regulatory framework I also present how soft skills manifest in legislation relevant to shipping operations. Therefore, I focus on discussing the necessary actions that a tanker ship management company should undertake to achieve compliance with TMSA 3 standards and adopt industry’s best practices, with the adoption and implementation of soft-skill-related practices as manifested in a company’s safety and quality management system, including the ISM Code. The last chapter is heavily influenced by OCIMF’s report on the Behavioural Competency Assessment and Verification for Vessel Operators and relies heavily on the work material and issues discussed in the previous chapters. Here, the possible ways that a shipmanagement company can build a behavioural competency framework in the context of its safety and quality protocols and delve into an enquiry into company-sanctioned education and personnel’s development were explained. This TMSA 3- and soft skills-centred dissertation’s goal is to disambiguate the meaning of soft skills and enquire into their importance in the context of a ship management company’s operations. Having addressed both questions, the work suggests ways and methods that a shipmanagement company may embrace to exceed the TMSA 3 soft skills mandates, transcend minimum level of compliance and incorporate soft skill-related practices to its processes. Finally, this assignment is performed in accordance with the instructions received, and care and attention have been directed toward the proper citation of the referenced sources.el
dc.contributor.masterShipping Managementel
dc.subject.keywordSoft skillsel
dc.subject.keywordHuman elementel
dc.subject.keywordHuman performanceel
dc.subject.keywordEfficient work environment shipping operationsel
dc.subject.keywordSafety and quality systemsel
dc.date.defense2020-12-24


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»