dc.contributor.advisor | Μποϊλέ, Μαρία - Πούλια | |
dc.contributor.advisor | Boile, Maria - Poulia | |
dc.contributor.author | Visvardis, Georgios | |
dc.contributor.author | Βισβάρδης, Γεώργιος | |
dc.date.accessioned | 2019-11-13T13:05:22Z | |
dc.date.available | 2019-11-13T13:05:22Z | |
dc.date.issued | 2019-11-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12302 | |
dc.description.abstract | Αυτή η εργασία εξετάζει εάν οι ελληνικοί λιμένες είναι πράσινοι και ποιες ενέργειες μπορούν να γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Συγκεκριμένα, προβάλλονται τα χαρακτηριστικά των ελληνικών λιμένων, αναλύονται οι όροι «πράσινο λιμάνι» και «βιώσιμη ανάπτυξη» και αναλύονται οι περιβαλλοντικοί αντίκτυποι της απόδοσής τους. Θα ορίσουμε τον όρο «πράσινοι λιμένες» και θα παρουσιάσουμε τις προϋποθέσεις που ορίζονται από τον ΙΜΟ ως διεθνής οργανισμός και την διεθνή σύμβαση για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία MARPOL, για την πρόληψη της ρύπανσης του περιβάλλοντος.
Στη συνέχεια, θα εξετάσουμε την τρέχουσα κατάσταση των ελληνικών λιμένων και το επίπεδο εφαρμογής της πράσινης πολιτικής. Ειδικότερα, έχοντας προβεί σε μια μικρή ιστορική αναδρομή των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, θα παρουσιάσουμε τις δράσεις που έχουν αναληφθεί από αυτούς τους λιμένες προκειμένου να συμμορφώνονται με τους διεθνείς κανονισμούς, αλλά και πέρα από αυτές, σύμφωνα με άλλες ενδιαφέρουσες πράσινες εφαρμογές από άλλα ελληνικά λιμάνια. Θα παρουσιάσουμε παραδείγματα άλλων «πράσινων λιμένων» και του τρόπου λειτουργίας τους. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα παραδείγματα, θα γίνουν προτάσεις για την υιοθέτηση σχετικών δράσεων από λιμάνια. Συμπερασματικά, θα εξετάσουμε αν απαντήθηκε η αρχική ερώτηση. | el |
dc.format.extent | 72 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Green ports: the case of Greek ports | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This thesis examines whether Greek ports are green and what actions can be taken in this direction. More specifically, the characteristics of Greek ports are presented, the terms "green port" and "sustainable development" are analyzed, and the environmental impact of their performance is analyzed. We will define the term ‘green ports’ and we will present the prerequisites settled by IMO as international organization and International Convention for the Prevention of Pollution from Ships MARPOL for prevention of environmental pollution.
Subsequently, we will examine the current situation of Greek ports and the level of green policy implementation. In particular, having made a small historical recursion of ports of Piraeus and Thessaloniki, we will present the actions that have been undertaken by these ports in order to comply with international regulations, as well as green actions undertaken from other Greek ports.
We will present examples of ‘green ports’ and how they operate. Taking under consideration these examples, we will draft proposals for ‘greening’ of Greek ports. As a conclusion, we will examine if the original question was answered. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Green ports | el |
dc.subject.keyword | Sustainable development | el |
dc.date.defense | 2019-11-01 | |