Διαφοροποιημένη διδασκαλία στα μαθηματικά σε τάξη μικτών ικανοτήτων του Δημοτικού με τη χρήση του ψηφιακού περιβάλλοντος Edmodo
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαφοροποιημένη διδασκαλία ; Αξιολόγηση ; Μαθηματικά ; Δεκαδικοί αριθμοί ; Δημοτικό ; Μικτές ικανότητες ; Edmodo ; Αναθεωρημένη ταξινομία Bloom ; Μικτή μάθησηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία διερεύνησε στο μάθημα των μαθηματικών και συγκεκριμένα στην ενότητα των δεκαδικών αριθμών: α) τη συμβολή των μαθησιακών έργων, ψηφιακής μορφής ή μη, με διαφοροποίηση στο περιεχόμενο και το βαθμό δυσκολίας β) την επίδραση της συνεχούς διαμορφωτικής αξιολόγησης και γ) την επιρροή του ψηφιακού περιβάλλοντος του Edmodo, στη μαθησιακή εξέλιξη των μαθητών. Είκοσι τέσσερις μαθητές της Δ΄ τάξης δημοτικού ενός σχολείου στο κέντρο της Αθήνας επιλέχθηκαν και χωρίστηκαν σε τρεις μαθησιακές ομάδες (αρχάριοι-μεσαίοι-προχωρημένοι) με κριτήριο τη μαθησιακή τους ετοιμότητα. Σε διάρκεια οχτώ διδακτικών συναντήσεων, χορηγήθηκαν στους μαθητές δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν με στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και η εφαρμογή τους στηρίχτηκε στο παιδαγωγικό μοντέλο της Αναθεωρημένης Ταξινομίας του Bloom και τη Μικτή Μάθηση αξιοποιώντας τις δυνατότητες του ψηφιακού περιβάλλοντος του Edmodo. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν από τη διεξαγωγή της πειραματικής διαδικασίας προέκυψε επαλήθευση του συνόλου των εναλλακτικών υποθέσεων που διατυπώθηκαν με άξονα τα ερευνητικά ερωτήματα, συνεπώς αναλογικά προκύπτει ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ήταν επιτυχημένο ως προς την επίτευξη των τιθέμενων στόχων. Επίσης, στο τέλος της εργασίας παρατίθενται κάποιες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.