dc.contributor.advisor | Πελαγίδης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Βώσσου, Δέσποινα | |
dc.date.accessioned | 2019-01-23T09:42:42Z | |
dc.date.available | 2019-01-23T09:42:42Z | |
dc.date.issued | 2019-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11841 | |
dc.description.abstract | Στα πλαίσια της συνεχούς προσπάθειας της προστασίας του περιβάλλοντος και της μείωσης των επιπτώσεων της ανθρώπινης δραστηριότητας, εντάσσεται και η δημιουργία νέων κανονισμών στη ναυτιλία αναφορικά με τη μείωση των αέριων εκπομπών οξειδίων του θείου από τα πλοία. Ήδη από το 2008 έγινε αναθεώρηση του παραρτήματος VI στη σύμβαση της Marpol (ANNEX VI, Κανονισμός 14 ) του κανονισμού περί μείωσης εκπομπών αέριων ρύπων του θείου με παγκόσμιο όριο 3,5% m/m ο οποίος εφαρμόστηκε το 2012 ενώ από το 2020 θα ισχύει το όριο του 0,5% m/m.
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση της νέας νομοθεσίας αναφορικά με τις εκπομπές του αέριου θείου καθώς και η επίδραση της οριοθέτησής του στη βιωσιμότητα της ναυτιλίας. Οι ναυτιλιακές εταιρίες με την έλευση του 2020 καλούνται να επιλέξουν μεταξύ της χρήσης πετρελαίου με χαμηλή εκπομπή θείου 0,5% εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα ή εναλλακτικών καυσίμων όπως υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και της εγκατάστασης scrubber καθαρισμού των αέριων ρύπων , επιλογές που επιβαρύνουν σημαντικά το κόστος τους. Επιπλέον, η δημιουργία νέου υγρού καυσίμου με 0,5% περιεκτικότητα σε θείο αποτελεί πρόκληση για τις εταιρίες καθώς τα διυλιστήρια θα πρέπει να εφαρμόσουν νέες τεχνικές επεξεργασίας του σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ναυτιλιακές εταιρίες έχουν να αποφασίσουν ανάλογα με τους μελλοντικούς τους στόχους ποια είναι για αυτές η βέλτιστη λύση.
Όλα τα ανωτέρω θέματα θα διερευνηθούν έτσι ώστε να απεικονιστούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μεταξύ των διαφορετικών επιλογών που έχουν οι ναυτιλιακές εταιρίες και οι λοιποί παίκτες στο χώρο της ναυτιλίας έτσι ώστε να προσαρμοστούν στον νέο κανονισμό. | el |
dc.format.extent | 80 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ο νέος κανονισμός για την εκπομπή οξειδίων του θείου (Marpol An.VI-2020) και η επίδραση στη βιωσιμότητα της ναυτιλίας | el |
dc.title.alternative | The new regulation regarding the sulphur emission (Marpol An. VI-2020) and the impact on the sustainability of shipping | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | In respect to the continuous effort for the protection of the environment, new legislation regarding the reduction of ships’ sulphur emissions has been introduced. Within the year 2008, the Marpol Annex VI (Regulation 14) was reviewed and new sulphur emission limits were set. Since 2012, the new global sulphur limit is 3.5% m/m while within the year 2020 the limit will be 0.5% m/m.
The aim of this thesis is to present the new legislation regarding the sulphur emissions and the consequences of the new limits on the sustainability of shipping. Shipping companies in 2020 will have to choose among the use of low sulphur fuel oil (0.5%), if it’s available, or alternative fuels such as liquefied natural gas (LNG) and the scrubber installation. Choices considerably increase their cost. Furthermore, the creation of the new fuel oil 0.5% sulphur content is a challenge for refineries having to apply new techniques within a short period of time. The shipping companies will have to select, according to their future goals, the best solution.
All the aforementioned issues will be investigated, so that all the advantages and disadvantages of the various solutions, being available at the shipping industry, will be mentioned. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Marpol | el |
dc.subject.keyword | Sulphur | el |
dc.subject.keyword | 2020 | el |
dc.subject.keyword | Scrubbers | el |
dc.subject.keyword | LNG | el |
dc.subject.keyword | Low sulphur fuel oil 0.5% | el |
dc.subject.keyword | Annex VI | el |
dc.subject.keyword | Regulation 14 | el |
dc.date.defense | 2019-01-12 | |