dc.contributor.advisor | Κοκορέ, Ιωάννα | |
dc.contributor.author | Ζιαζοπούλου, Διονυσία | |
dc.date.accessioned | 2018-10-29T07:42:47Z | |
dc.date.available | 2018-10-29T07:42:47Z | |
dc.date.issued | 2018-09-20 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11493 | |
dc.description.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η μελέτη των πρακτικών και των
μεθόδων διδασκαλίας, που υιοθετεί το επιστημονικό προσωπικό στις εκπαιδευτικές δομές
προσφύγων και μεταναστών για την εξοικείωση των παιδιών πρώιμης σχολικής ηλικίας με
την ελληνική γλώσσα και τον γραμματισμό. Συγκεκριμένα, εστιάζουμε στο εικονογραφημένο
έντυπο ως εργαλείο για την εξοικείωση των παιδιών ηλικίας 5-7 ετών με την ελληνική
γλώσσα και τον γραμματισμό. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν έξι εκπαιδευτές που
εργάζονταν την περίοδο της έρευνας (Ιούνιος 2018) σε εκπαιδευτικά πλαίσια με παιδιά
προσφύγων και μεταναστών. Πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις και η
ανάλυση των δεδομένων έγινε με την τεχνική της ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα
της έρευνας ήταν στον μεγαλύτερο βαθμό τους όμοια, παρά την ανομοιομορφία του
δείγματος. Όλοι οι συνεντευξιαζόμενοι χρησιμοποιούν το εικονογραφημένο έντυπο στους
φορείς που δραστηριοποιούνται, προκειμένου να επιτύχουν συγκεκριμένους στόχους, όπως
επίσης και να διαμορφώσουν εκπαιδευτική πολιτική. Στις περισσότερες περιπτώσεις
προκύπτει ότι η εξοικείωση με την ελληνική γλώσσα είναι έμμεσος στόχος, ενώ
προτεραιότητα τίθεται στην κοινωνικο-συναισθηματική έκφραση και την ηθικοπλαστική
διαμόρφωση των παιδιών. Οι εκπαιδευτικές πρακτικές που ακολουθούνται από όλους τους
εκπαιδευτές είναι αόρατες και στόχος είναι η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας με παιγνιώδη
μορφή. Στο κομμάτι της διερεύνησης της επαφής των εκπαιδευτών με τους γονείς,
διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν διάφορα εμπόδια, που δυσχεραίνουν την επικοινωνία των
εκπαιδευτών με τις οικογένειες των παιδιών για θέματα που αφορούν την μαθησιακή τους
πορεία και ουσιαστικά δεν μπορεί να χτιστεί σχέση συνεργασίας προς την ίδια κατεύθυνση.
Επίσης, η μαθησιακή πορεία των παιδιών της έρευνας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες,
v
όπως για παράδειγμα από την ηλικία τους, την προηγούμενη σχολική τους εμπειρία, το
πολιτισμικό τους υπόβαθρο, την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση, την χώρα
προορισμού κλπ. Λόγω, λοιπόν, των δεδομένων συνθηκών, δεν μπορεί να διασφαλιστεί η
ομαλή ένταξη των παιδιών στο κοινωνικό και σχολικό πλαίσιο, αλλά επαφίεται στην στήριξη
των φορέων (διεθνών, δημοσίων και ιδιωτικών) και στο έργο των εκάστοτε εκπαιδευτών. | el |
dc.format.extent | 89 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Χρήση εικονογραφημένου εντύπου για εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε αλλοδαπά παιδιά πρώιμης σχολικής ηλικίας | el |
dc.title.alternative | The use of picture book reading for teaching the greek language to early-school children | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this thesis is to study the practices and teaching methods, used by scientific
staff in educational structures, in order to promote Greek language and literacy to foreign
students of early age. Specifically, this qualitative research aims at investigating the
contribution of picture book reading as a tool for familiarizing children aged 5-7 with Greek
language and literacy. The sample consisted of six educators, who were working, at the period
of this survey (June 2018), on educational structures for immigrant and refugee children.
Semi-structured interviews were conducted in order to address the research questions. Data
analysis was performed using content analysis technique. As for the results, there was a great
similarity of interviewer’s practices and methods, despite of the sample's heterogeneity. All
educators use picture book reading, in order to achieve specific goals, as well as to formulate
education policy. In most cases, familiarity with the Greek language is an indirect target and
priority is given to the socio-emotional expression and the ethical and moral shaping of
foreign students. The educational practices followed by the instructors are invisible, aiming to
learn the Greek language with a playful way. Furthermore, the attempts for contact and
collaboration between the educators and the parents face many significant complications and
in fact it is troublesome to build a productive and cooperative relationship. Finally, the
learning outcomes regarding to children sample’s seems to depend on a number of factors,
such as age, previous school experience, cultural background, psycho-emotional status,
country of destination, etc. At the end, children’s integration in the social and school context
seems to significantly depend on the support of humanitarian organizations (international,
public and private) and on the educator’s personal work. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Γραμματισμός | el |
dc.subject.keyword | Διγλωσσία | el |
dc.subject.keyword | Πρώιμη σχολική ηλικία | el |
dc.subject.keyword | Διαπολιτισμική εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Παράλληλες δομές στήριξης | el |
dc.subject.keyword | Ένταξη | el |
dc.subject.keyword | Μετανάστες | el |
dc.subject.keyword | Πρόσφυγες | el |
dc.subject.keyword | Εικονογραφημένο έντυπο | el |
dc.date.defense | 2018-10-18 | |