Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η ανθεκτικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου από τη δεκαετία του '70 μέχρι σήμερα σε σχέση με αλλά έθνη που κατέχουν εμπορικούς στόλους

dc.contributor.advisorΠολέμης, Διονύσιος
dc.contributor.authorΚασωτάκης, Στυλιανός
dc.contributor.authorKasotakis, Stylianos
dc.date.accessioned2018-07-25T09:50:43Z
dc.date.available2018-07-25T09:50:43Z
dc.date.issued2018-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11337
dc.description.abstractΤί χρειάζεται για να διακριθεί ή και να πρωτεύσει κάποιος σε ένα συγκεκριμένο τομέα δραστηριότητας; Οι ‘εύκολες’ - και ίσως στερεοτυπικές - άμεσες απαντήσεις θα μπορούσαν να είναι ότι τα ‘χρήματα πάνε στα χρήματα’ – συνεπώς κάποιος που έχει γερά οικονομικά στηρίγματα έχει αυξημένες πιθανότητες να επιτύχει – ή ότι η ‘κρίσιμη μάζα’, το μέγεθος, μετράει – άρα οι μεγαλοι όμιλοι ή ακόμα και ολόκληρες χώρες έχουν την επιρροή και τα μέσα να επιτύχουν τους στόχους και τις στρατηγικές τους. Αυτές οι απαντήσεις δεν είναι λάθος, η επιρροή και η οικονομική ευρωστία μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο σε οποιαδήποτε επιχειρηματική στρατηγική. Παρολα αυτά, η ίδια η ιστόρια είναι πηγή πλούσια σε ενδιαφέροντα παραδείγματα προς μελέτη, όπου οι απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δεν είναι τόσο προφανής. Ένα τέτοιο παράδειγμα προς μελέτη, είναι η περίπτωση της Ελλάδας ως ναυτιλιακή δύναμη. Μια χώρα περισσότερο γνωστή στη σύγχρονη ιστορία για τα εσωτερικά της προβλήματα και την αβεβαιότητα παρά για την ευρωστία της. Μια χώρα μικρή σε σχετικό μέγεθος και περιορισμένη παγκόσμια επιρροή. Η χώρα αυτή - μέσα από τους εκατοντάδες πλοιοκτήτες της - έχει παρουσία ήδη από τα μέσα του 20ου αιώνα στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως, ως ναυτιλική δύναμη και έχει επιδείξει αξιοσημείωτη διαχρονική ανθεκτικότητα, αλλά και ικανότητα, στο να διαχειρίζεται κρίσεις και να εκμεταλλεύεται ευκαιρίες. Πώς τα κατάφεραν λοιπόν οι Έλληνες; Η παρούσα μελέτη, είναι μια προσπάθεια ανάλυσης των κύκλων – απο το ’70 εως σήμερα - της ναυτιλιακής αγοράς μέσα από το πρίσμα και την οπτική των Ελλήνων πλοιοκτητών. Κατόπιν, εισάγονται στο κάδρο ειδικά χαρακτηριστικά άλλων παραδοσιακών ναυτιλιακών δυνάμεων, για σκοπούς αντιπαραβολής και εξαγωγής συμπερασμάτων. Τα ευρήματα αναλύονται – σε λογική έκταση, δεδομένων των περιορισμών μεγέθους της εργασίας – και παρουσιάζονται τα συμπεράσματα. Επιπλέον, δεδομένα της σημερινής εικόνας χρησιμοποιούνται σε ανάλυση S.W.O.T. Τέλος, προτείνονται τομείς για περαιτέρω ανάλυση, όπως αυτοί προέκυψαν κατα τη διάρκεια της έρευνας.el
dc.format.extent73el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.titleΗ ανθεκτικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου από τη δεκαετία του '70 μέχρι σήμερα σε σχέση με αλλά έθνη που κατέχουν εμπορικούς στόλουςel
dc.title.alternativeResilience of Greek owned commercial fleet from 70s’ to today as compared to other major ship owning nationsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENWhat does it take to Excel in a specific economic field or a specific industry? The easy and stereotypical ‘picks’ for a quick answer could be that ‘money goes to money’ – so, if you have good financial backing you can achieve targets easier - or that ‘size matters’ – therefore, big industrial countries or group conglomerates have the means and the calibre to drive developments and implement strategies the way they wish. These answers, of course, are not wrong; political influence and financial robustness can play a very important role. However, history can provide interesting cases to study, where things do not seem to be so straight forward. One such case, is the history of Greece in Shipping. A country which is more known for its struggles and internal turmoil rather than its wellbeing in recent years. Also a country of negligible size and global influence. Despite this, Greek Ship owners have demonstrated remarkable resilience through time and have managed to climb and stay at the top positions of global shipping by showing notable skills in negotiating ‘rough waters’ as well as exploiting opportunities. So, how did the Greeks have done it so far? In this research, we attempt to look into the recent history of the main shipping cycles, focusing on the ‘Greek’ point of view. We also bring into the picture some characteristics from other traditional ship owner nations for comparison reasons. Findings are then analysed – given the limitations in the size of a Thesis research - and conclusions are drawn on the question raised above. Today’s status is then used to feed a S.W.O.T analysis. In the end, areas for further investigation are proposed as emerged during the research.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΕλληνόκτητη ναυτιλίαel
dc.subject.keywordΝαυτικά κράτηel
dc.subject.keywordGreek shippingel
dc.date.defense2018-06-04


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»