dc.contributor.advisor | Μερίκας, Ανδρέας | |
dc.contributor.author | Αντωνέλλος, Γεώργιος | |
dc.date.accessioned | 2018-03-26T09:17:50Z | |
dc.date.available | 2018-03-26T09:17:50Z | |
dc.date.issued | 2017-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11131 | |
dc.description.abstract | Η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ίσως μία από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές τόσο
από πλευράς των απαιτούμενων κεφαλαίων, όσο και λόγω της πολύ μεγάλης
μεταβλητότητας και αμφιβολίας που επικρατεί στις θαλάσσιες μεταφορές και στις τιμές
των ναύλων. Πρόκειται για μία αγορά εντάσεως κεφαλαίου, η οποία αποτελεί ένα διεθνές
επιχειρηματικό περιβάλλον για τις ναυτιλιακές εταιρείες μέσα στο οποίο πρέπει να
δραστηριοποιηθούν και να ανταπεξέλθουν στις νέες προκλήσεις, οι οποίες συνεχώς
εμφανίζονται μπροστά τους.
Εκτός από τα γεγονότα που επηρέαζαν την κίνηση των ναυτιλιακών κύκλων αλλά
και τις δραστηριότητές των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, το 2008 οι ναυτιλιακές
επιχειρήσεις κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν και μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς κρίσεις, η
οποία επηρέασε και εξακολουθεί να επηρεάζει ολόκληρο τον κόσμο και κατ’ επέκταση
και τις θαλάσσιες μεταφορές. Έτσι εκτός από την πτώση του θαλάσσιου εμπορίου, οι
εταιρείες είχαν να αντιμετωπίσουν και την πτώση των διαθέσιμων κεφαλαίων για την
ολοκλήρωση των επενδυτικών τους σχεδίων, διασφαλίζοντας παράλληλα την εύρυθμη
καθημερινή λειτουργία τους.
Η δραστηριοποίηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση
κεφαλαίων για την ανάπτυξη των επενδύσεων σε αυτόν τον κλάδο, γεγονός το οποίο
ασκεί τεράστια πίεση στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Υπό το πρίσμα της
χρηματοοικονομικής κρίσης του 2008 και της συνεχιζόμενης ασταθούς πορείας της
παγκόσμιας οικονομίας, η συγκεκριμένη εργασία θα μελετήσει την ανάπτυξη των
βασικών τρόπων χρηματοδότησης των ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και των
εναλλακτικών μεθόδων τους για τη στήριξη της ναυτιλιακής δραστηριότητας.
Αρχικά παρουσιάζεται μία αναδρομική παρουσίαση της ιστορίας της ναυτιλίας
μέχρι σήμερα, διακρίνοντας τους βασικούς σταθμούς της μέσα στους αιώνες, αλλά και τα
γεγονότα που σημάδεψαν την άνοδό της. Ακολουθεί μία ευρεία ανάλυση των κινήσεων των ναυτιλιακών κύκλων που αποτελούν το καλύτερο παράδειγμα της ελαστικότητας της
ναυτιλιακής αγοράς, αλλά ίσως και το βασικότερο υπόδειγμα στο οποίο μπορούν να
στηριχθούν και να μελετήσουν οι ενδιαφερόμενοι για την ναυτιλία στην προσπάθεια να
αποκωδικοποιήσουν την αλληλεπίδραση των αγορών και τους τρόπους αντίδρασης της
ναυτιλίας έναντι των εξωγενών παραγόντων. Εν συνεχεία ακολουθεί η ανάπτυξη της
διαδικασίας της ναυτιλιακής χρηματοδότησης από την αρχή της σύμπραξης μίας
δανειακής σύμβασης, μέχρι την ολοκλήρωσή της, καθώς και η ανάλυση των κινδύνων
που αντιμετωπίζει η κάθε ναυτιλιακή εταιρεία ανάλογα με τη μέθοδο χρηματοδότησης
που θα επιλέξει.
Παρατίθεται ανάλυση των τριών Συμφώνων της Βασιλείας, των βασικών αρχών
που διέπουν την κάθε μία ξεχωριστά αλλά και της επίδρασής τους τόσο στην
χρηματοδότηση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, όσο και την πίεση που ασκείται στις
ναυτιλιακές εταιρείες για την χρηματοδότησή τους μέσω των αυστηρών όρων που
επιβάλλεται στην διακράτηση διαθέσιμων κεφαλαίων από μεριάς των τραπεζών. Τέλος
αναλύονται τα ναυτιλιακά παράγωγα τόσο από την άποψη της αντιστάθμισης του
κινδύνου της μεταβλητότητας των ναύλων όσο και της μετέπειτα κερδοσκοπικής χρήσης
τους. Καθώς επίσης αποτελούν και ένα από τα βασικότερα εργαλεία στην ναυτιλιακή
βιομηχανία παρακολούθησης των ναυτιλιακών δεικτών, πέραν από την προστασία των
συμβαλλομένων έναντι του πιστωτικού κινδύνου.
Έτσι, η συγκεκριμένη εργασία προχωρά στην ανάλυση των βασικών τρόπων
χρηματοδότησης, αναλύοντας τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της κάθε
μεθόδου αλλά και των παραγόντων που την επηρεάζουν και παίζουν καθοριστικό ρόλο
στην διαμόρφωση των δανειακών κεφαλαίων που μπορούν να αντλήσουν από τις
διάφορες μορφές χρηματοδότησής τους. Η παρούσα εργασία θα προσπαθήσει να
προχωρήσει στην αποκωδικοποίηση της λειτουργίας των διαδικασιών εξεύρεσης των
δανειακών κεφαλαίων μίας από τις πιο ανταγωνιστικές αλλά και μεγαλύτερες βιομηχανίες
από άποψη των συγκεντρωμένων επενδυτικών κεφαλαίων, η οποία δραστηριοποιείται και
στις πέντε ηπείρους φέρνοντας όσο πιο κοντά μπορεί τόσο τα εμπορεύματα, όσο και τους
ανθρώπους. | el |
dc.format.extent | 116 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ναυτιλιακή χρηματοδότηση και ναυτιλιακά παράγωγα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Maritime industry may be one of the most competitive markets on the side of the
requisite funds as well as the great volatility, the doubts and freight rates that dominate
maritime transport and freight rates. It is about a capital intensive industry which consists
of an international business environment for maritime companies in which they have to
operate and face new challenges which are continually turning up.
Besides the world situation that affects the flow of maritime cycles as well as the
affairs of maritime companies, in 2008 maritime companies also came up against the
international financial recession which affected not only households and businesses but
also maritime transport. So, apart from the decline of the maritime trade, the companies
had to deal with the fall of available funds for the completion of their investing plans
ensuring simultaneously their daily smooth functioning simultaneously.
Being active in maritime industry requires considerable of capital for the growth
investing techniques in this field. With due consideration of the financial crisis of 2008 as
well as the ongoing unstable curve of the world economy, this thesis aims to study the
reform of the arrangements for financing maritime companies and alternative methods for
the support of maritime affairs.
Firstly, a short historical perspective is presented. It depicts the most important
moments of maritime history throughout centuries. A thorough analysis of the actions of
the maritime cycles which are considered the best example of the elasticity of maritime
trade is outlined. The former is also deemed the main principle for future researchers who
can be based on and study the interaction of markets and the ways of maritime reflection
against external factors. The whole procedure of maritime funding is presented.
Particularly, all the stages from the start of the loan contract to its completion are
illustrated as well as the risk analysis that any maritime company may face in accordance
with the chosen funding method.
The three Basel Accords are analyzed; the principles of each one of them are
described and the impact they have on the funding of the financial institutions and the
pressure exerted on maritime companies for their funding with very strict terms on behalf
of banks. Finally, the ναυτιλιακά παράγωγα are also analyzed in terms of the
compensation of the risk volatility of freights and their future cost effective use. These shipping derivatives are one of the most significant tools in the maritime industry for
controlling the maritime indicators and the protection of the contracting parties towards
the credit risk.
Consequently, this thesis goes for the analysis of the basic ways of funding,
presenting the advantages and disadvantages of each methodology and the factors that
affect and play an fundamental role in shaping the loan funding that can deprive from
various types of funding. This thesis attempts to proceed in decoding the functions of
discovering the loan funding which is one the most competitive and biggest industries in
terms of grouped investing funds which is active in the five continents bringing people,
services and goods together. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσιο εμπόριο | el |
dc.subject.keyword | Χρηματοδότηση | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακές επιχειρήσεις | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακά παράγωγα | el |
dc.subject.keyword | Sea trade | el |
dc.subject.keyword | Financing | el |
dc.subject.keyword | Shipping companies | el |
dc.subject.keyword | Shipping derivatives | el |
dc.date.defense | 2017 | |