Σχεδιασμός και εφαρμογή ενός προγράμματος εκπαίδευσης για στελέχη παιδικής κατασκήνωσης και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της εκπαίδευσης στην απόδοση των εργαζομένων της
Planning and applying an employee training program for a summer camp and the evaluation of the overall results of training on job performance
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κατασκηνωτικός θεσμός ; Κατασκήνωση ; Εκπαίδευση ; Αξιολόγηση ; Είδη εκπαίδευσης ; Είδη αξιολόγησης ; Εκπαιδευτικά προγράμματα ; Κοινοτάρχης ; ΟμαδάρχηςΠερίληψη
Η κατασκήνωση είναι ένας θεσμός με εκπαιδευτικό, κοινωνικό και επιχειρηματικό
χαρακτήρα, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει γενική αναγνώριση, γεγονός που
επιβάλλει την ανάπτυξη και βελτίωση των στελεχών του κλάδου. Η ανάπτυξη μπορεί να
προέλθει μέσα από την εκπαίδευση. Στόχος της έρευνας είναι η ανάπτυξη μίας πρότυπης
διεργασίας ανάπτυξης των στελεχών παιδικών κατασκηνώσεων στην Ελλάδα. Συνεπώς
διερευνήθηκε πώς, πόσο και αν η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της
απόδοσης του προσωπικού στα πλαίσια του κατασκηνωτικού θεσμού. Για το σκοπό αυτό
σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σε μία παιδική κατασκήνωση ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα
βασισμένο σε βιωματικές και ομαδο-συνεργατικές πρακτικές και ένα σύστημα αξιολόγησης
τύπου 360ο όπου συμμετείχαν 234 στελέχη. Τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων
μελετήθηκαν και αναλύθηκαν με την βοήθεια στατιστικών ελέγχων στο SPSS. Σύμφωνα με
τα ευρήματα, η εκπαίδευση βελτίωσε την απόδοση των εκπαιδευομένων, ανεξάρτητα από τον
τύπο εκπαίδευσης και τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Λαμβάνοντας υπόψη τον
ιδιόμορφο χαρακτήρα της εργασίας σε μία παιδική κατασκήνωση η συγκεκριμένη έρευνα
μπορεί να συμβάλει στην προετοιμασία των στελεχών και να βελτιώσει τις διεργασίες της
κατασκήνωσης τόσο σε επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών, όσο και σε επίπεδο διαχείρισης του
προσωπικού της.