dc.contributor.advisor | Πελαγίδης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Μαγνήσαλη, Γραμματική | |
dc.date.accessioned | 2018-01-26T08:16:36Z | |
dc.date.available | 2018-01-26T08:16:36Z | |
dc.date.issued | 2017-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10910 | |
dc.description.abstract | Η θαλάσσια πειρατεία, τα τελευταία δώδεκα έτη έχει κάνει την επανεμφάνισή
της, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί ένας παγκόσμιος προβληματισμός και να
έχει σημάνει ένας παγκόσμιος συναγερμός για την ανεύρεση τρόπων αντιμετώπισής
της και αποτελεσματικής πάταξής της.
Η θαλάσσια πειρατεία ως σύγχρονο φαινόμενο διαφέρει ριζικά από την
πειρατεία, η οποία ελάμβανε χώρα κατά τη διάρκεια του 16ου, του 17ου και του 18ου
αιώνα, διότι οι πειρατές εκείνης της εποχής λεηλατούσαν πλοία και πόλεις για
πολιτικούς και επεκτατικούς σκοπούς, ενώ οι σημερινοί πειρατές έχουν ως σκοπό το
ιδιωτικό κέρδος.
Οι πιο επικίνδυνες θαλάσσιες διαδρομές για εμφάνιση πειρατείας είναι η
περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας, του Δυτικού Ινδικού Ωκεανού, και ο Κόλπος
της Γουινέας. Πέραν από το εθνικό νομικό πλαίσιο, το οποίο προβλέπει και τιμωρεί
την θαλάσσια πειρατεία ως έγκλημα, καθώς και από την πλειάδα νομοθετημάτων, τα
οποία περιλαμβάνονται στο ευρωπαϊκό και στο διεθνές νομικό πλαίσιο, το οποίο
καλύπτει το έγκλημα της θαλάσσιας πειρατείας, το σημαντικότερο διεθνές
νομοθέτημα είναι αυτό της Σύμβασης του Δικαίου της Θάλασσας, το οποίο όμως
δυστυχώς δεν προβλέπει ποινές για τους δράστες της θαλάσσιας πειρατείας, αλλά
δίνει την διακριτική ευχέρεια στα Κράτη να επιβάλουν εκείνα τις ποινές στους
συλληφθέντες πειρατές, σύμφωνα με το εθνικό τους δίκαιο.
Φυσικά, δεν πρέπει να αγνοείται και το οικονομικό κόστος, το οποίο προκαλεί
η θαλάσσια πειρατεία παγκοσμίως, σε όλους τους παράγοντες, που σχετίζονται με
αυτή. Η παρούσα ανάλυση σκοπεύει μια συνολική προσέγγιση του φαινομένου από
τη νομική πλευρά καθώς και έναν εντοπισμό κατά προσέγγιση των οικονομικών
επιπτώσεων αυτού. | el |
dc.format.extent | 150 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Διεθνές και ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο και οικονομικό κόστος της θαλάσσιας πειρατείας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The last decade, sea piracy has made a dramatic reappearance, causing a deep
consideration throughout the world on finding ways, in order to address this major
problem.
Sea piracy has totally different characteristics from piracy that took place
during the 16th, the 17th and the 18th century, due to the fact that pirates of that times,
plundered ships and cities for political and expansive reasons, in comparison with
pirates of today, whose purpose is the private profit.
Southeast Asia, West Ocean and Guinea’s Golf are the highest risk areas for
sea piracy. Except of the national legal frame that punishes the crime of sea piracy
and except of the European and the International legal frame, that has to do with the
crime of sea piracy, the most important legislation is the International Contract for the
Sea Law. Unfortunately, according to the International Contract for the Sea Law,
there are no penalties for pirates and separate countries have the authority to punish
the pirates they have arrested, according to their national law.
Nevertheless, we should not ignore the economic cost, that is caused from sea
piracy globally and causes financial problems to all the maritime factors.
This analysis approaches the problem in total and analyzies approximately its
financial consequences. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Νομικό πλαίσιο | el |
dc.subject.keyword | Κόστος | el |
dc.subject.keyword | Πειρατεία | el |
dc.subject.keyword | Piracy | el |
dc.subject.keyword | Legal frame | el |
dc.subject.keyword | Cost | el |