dc.contributor.advisor | Τζαννάτος, Ερνέστος | |
dc.contributor.author | Βολογιάννης, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2018-01-26T07:55:01Z | |
dc.date.available | 2018-01-26T07:55:01Z | |
dc.date.issued | 2017-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10905 | |
dc.description.abstract | Σήμερα, από τους ισχυρούς κλάδους της βιομηχανίας μιας χώρας θεωρείται η ναυτιλιακή της βιομηχανία. Με τον όρο αυτόν εννοούνται όλες οι δραστηριότητες που συνδέονται και υποστηρίζουν τις θαλάσσιες μεταφορές ανθρώπων και αγαθών. Η κίνηση όλων των τύπων των πλοίων προέρχεται από το εγκατεστημένο σύστημα πρόωσής τους, όπου στην πλειονότητα χρησιμοποιούνται κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ πρωταρχικό καύσιμο για τη λειτουργία των κινητήρων και συνεπώς για τη κίνηση των τύπων πλοίων θεωρείται το πετρέλαιο. Σε αυτήν την εργασία θα γίνει εκτεταμένη αναφορά και αναλυτική μελέτη των κινητήρων που χρησιμοποιούνται στα πλοία είτε για μέσο πρόωσης είτε για μέσο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς επίσης και των τύπων πετρελαϊκών καυσίμων που χρησιμοποιούνται σε αυτούς. Επιπρόσθετα, θα περιγραφούν και άλλοι τύποι κινητήρων πλοίων, ενώ θα υπάρξει αναφορά στους τύπους πετρελαϊκών ναυτικών καυσίμων που χρησιμοποιούνται και στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του πετρελαίου που πρέπει να λαμβάνονται παντα υπόψη. Στην συνέχεια γίνεται αναφορά στους τοξικούς ρύπους, τα επικίνδυνα οξείδια που εκπέμπονται από τους ναυτικούς πετρελαιοκινητήρες, στις συνέπειες τους και σε τρόπους αντιμετώπισης τους κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη διεθνή σύμβαση ΜARPOL για την περιβαλλοντική προστασία και στις περιοχές ελέγχου εκπομπών ρύπων (SECAs). Mετα περιγράφονται τα προϊόντα διύλισης του αργού πετρελαίου καθώς και οι φθορές που προκαλούνται σε κινητήρες πλοίου από συστατικά του ναυτικού πετρελαίου και προϊόντων καύσης του (π.χ. οξείδια). Ιδιαίτερη μνεία γίνεται για τα καταλυτικά σωματίδια (Catalytic Fines) που προστίθενται στο ναυτικό πετρέλαιο και προκαλούν φθορές. Τέλος περιγράφεται η σημασία της ασφάλισης σήμερα στη ναυτιλία. Μεγάλης ανάγκης θεωρείται η αναζήτηση νέων τρόπων και η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας για τη πρόωση πλοίων με σκοπό την αποφυγή καύσης του ρυπογόνου πετρελαίου. | el |
dc.format.extent | 106 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ναυτικοί κινητήρες και ναυτιλιακά καύσιμα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Today, shipping industry is recognized to be a strong branch or asset of any country’s industry. This term (shipping) refers to all activities connected, related and supporting the transportation of people and goods by sea. Ships’ movement is provided by the fitted propulsion system, whereas on most occasions, internal combustion engines are being used. These engines are primarly designed to be operated by burning Fuel Oil. In this thesis, an extensive reference and detailed study will be made to the engines used on ships either as a main propulsion engine or as a diesel driven electric generating system, together with types of fuel oil used. Moreover, other engine types used on ships will be described, whereas an extensive reference will be made to the types of oil marine fuel used and the oil quality characteristics which are to be taken into consideration at all times. Subsequently, toxic pollutants, hazardous oxides emitted by ships’ engines, their consequences and methods of dealing with them will be referred making particular reference to the international MARPOL convention for the environmental protection and to the Security Control Areas (SECAs). Crude oil refining products as well as damage to marine engines from marine oil and its combustion products (f.e. oxides) are further described below. Particular mention is made for the catalytic particles (Catalytic Fines) which are added to fuel oil and they cause damage to engines moving parts. Furthermore, the importance of insurance in marine environment and particularly related to engines damages on account of burning off-spec fuels will be put forward. Last but not least, of great importance is the research of new ways / methods and to exploit alternative forms of energy for the propulsion of ships in order to avoid pollutant results on account of fuel oil burning. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Πετρέλαιο | el |
dc.subject.keyword | Κινητήρες μηχανών πλοίων | el |
dc.subject.keyword | Οξείδια πετρελαίου | el |
dc.subject.keyword | Διεθνής σύμβαση MARPOL | el |
dc.subject.keyword | Περιοχές ελέγχου εκπομπών ρύπων | el |
dc.subject.keyword | Φθορές κινητήρων | el |
dc.subject.keyword | Καταλυτικά σωματίδια | el |
dc.subject.keyword | Εναλλακτικές μορφές ενέργειας | el |
dc.subject.keyword | Oil | el |
dc.subject.keyword | Motor engines | el |
dc.subject.keyword | Petroleum oxides | el |
dc.subject.keyword | MARPOL International Convention | el |
dc.subject.keyword | SECAs | el |
dc.subject.keyword | Engine damage | el |
dc.subject.keyword | Catalytic particles | el |
dc.subject.keyword | Alternative energy types | el |