Show simple item record

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΟρφανού, Μαγδαληνή - Χριστίνα
dc.date.accessioned2018-01-22T10:19:10Z
dc.date.available2018-01-22T10:19:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10706
dc.description.abstractΈνα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση είναι να φέρουν σε ισορροπία μακροπρόθεσμες στρατηγικές, οι οποίες αποτελούν προτεραιότητα για την επιχείρηση. Υψηλής κλάσης διαδικασίες δεν μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς τη σωστή στρατηγική καθοδήγηση, καθώς επίσης και μια πολύ καλή στρατηγική δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς ικανούς χειρισμούς. Όπως γνωρίζουμε, χαρακτηριστικό του επιχειρησιακού κλάδου είναι η συνεχής μεταβολή του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Για αυτό το λόγο, αποτελεί αναγκαίο για μια επιχείρηση να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Κάπου εδώ, παίζει καθοριστικό ρόλο ο Στρατηγικός Σχεδιασμός (Strategic Planning). Έτσι λοιπόν, τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη και γενικότερα, οι υπεύθυνοι της επιχείρησης που αναζητούν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της παρούσας κατάστασης της επιχείρησης αλλά και μια σαφή κατανόηση για την μελλοντική της εικόνα, χρειάζονται κάτι περισσότερο από τους συνηθισμένους κανόνες στα χρηματοοικονομικά τους στοιχεία, έτσι ώστε να εκτιμηθεί η μακροπρόθεσμη στρατηγική λειτουργία της εταιρίας, αλλά και να επιτευχθεί η επιχειρησιακή στρατηγική. Πριν πολλά χρόνια επικρατούσε η αντίληψη πως τα πιο σημαντικά στοιχεία σε μια επιχείρηση αποτελούσαν το προϊόν και οι οικονομικοί πόροι. Αντίθετα, σήμερα επικρατεί η αντίληψη ότι το επικρατέστερο όλων είναι η γνώση. Και αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε εάν σταματήσουν οι επενδύσεις στο Marketing και στο Management, το οποίο θα οδηγήσει σε κατάρρευση της επιχείρησης. Συνθήκη απαραίτητη για μια επιχείρηση είναι η ευθυγράμμιση του Στρατηγικού Σχεδιασμού (Strategic Planning) με τους οικονομικούς δείκτες και το Management, γεγονός σπάνιο, με αποτέλεσμα συνήθως να υπερισχύουν οι οικονομικοί δείκτες σε βάρος της στρατηγικής. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πολλούς προβληματισμούς για το τι είναι προτιμότερο. Απαντήσεις σε αυτούς τους προβληματισμούς έδωσαν δύο καθηγητές του πανεπιστημίου Harvard, Robert Kaplan και David Norton μέσω της Μεθοδολογίας Balanced Scorecard. Το Balanced Scorecard θεωρείται ένα από τα καταλληλότερα εργαλεία για το σχεδιασμό και την αξιολόγηση των επιχειρησιακών στρατηγικών. Αυτή η επαναστατική μεθοδολογία δημιουργήθηκε από τους Robert Kaplan και David Norton το 1992, οι οποίοι έχουν καταταγεί στους δεκαπέντε κορυφαίους ανθρώπους, που διαμόρφωσαν τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Τα Scorecards μετρούν επιδόσεις, με την προϋπόθεση, όμως, την ισορρόπηση όλων των επιμέρους μέτρων που συμβάλουν στην τελική απόδοση της επιχείρησης. Δηλαδή, χρησιμοποιείται ένας συνδυασμός οικονομικών δεικτών, ο οποίος μεταφράζει τους στρατηγικούς στόχους της εταιρίας. Οι δείκτες, οι οποίοι χρησιμοποιούνται είναι τέσσερις και περιγράφουν το όραμα της εταιρίας, την προσήλωσή της στην εξυπηρέτηση των πελατών, το γνωστικό πλαίσιο, τις ικανότητες και τις τεχνικές των ανθρώπινων πόρων, και τέλος τις επιχειρησιακές λειτουργίες. Η χρήση του Balanced Scorecard θεωρείται σημαντική γιατί βοηθά τους διαχειριστές να προσδιορίσουν τα “κενά”, έτσι ώστε να καλυφθούν. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να εντοπίσει και να επισημάνει την πραγματική ουσία και σημασία της Μεθοδολογίας του Balanced Scorecard (Σταθμισμένη Κάρτα Στοχοζυγίου) στην λειτουργία μιας σύγχρονης επιχείρησης, και συγκεκριμένα στην αποτελεσματική παρακολούθηση της επιχειρησιακής στρατηγικής, που έχει θέσει, με σκοπό να την επιτυχία των στόχων της.el
dc.format.extent166el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleBalanced scorecard and its implementation in business strategyel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΕπιχειρησιακή επίδοσηel
dc.subject.keywordΣυστήματα μέτρησης επιχειρησιακής επίδοσηςel
dc.subject.keywordΔιοίκηση oλικής ποιότηταςel
dc.subject.keywordΕπιχειρηματική αριστείαel
dc.subject.keywordBalanced scorecardel
dc.subject.keywordDashboardel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»