dc.contributor.advisor | Πολέμης, Διονύσιος | |
dc.contributor.author | Πετρόπουλος, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Petropoulos, Ioannis | |
dc.date.accessioned | 2018-01-19T08:07:53Z | |
dc.date.available | 2018-01-19T08:07:53Z | |
dc.date.issued | 2017-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10659 | |
dc.description.abstract | Τα παράγωγα εμφανίσθηκαν αρκετά πρόσφατα στην ναυτιλιακή αγορά, συνεπώς χρησιμοποιούνται από μικρό - ακόμη - μερίδιο των ναυτιλιακών εταιρειών ως μέσο αντιστάθμισης του κινδύνου που ενέχει η αγορά των ναύλων από την φύση της. Στην παρούσα εργασία θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε σε βασικά ερωτήματα, όπως το αν τα ναυτιλιακά παράγωγα (FFA) μπορούν εντέλει να μειώσουν αυτόν τον κίνδυνο. Μέσω στατιστικής ανάλυσης θα προσπαθήσουμε να ελέγξουμε αν τα FFA “ακολουθούν” τους ναυτιλιακούς δείκτες για τις αντίστοιχες διαδρομές πλοίων. Γνωρίζοντας λοιπόν ότι για να μειωθεί ο κίνδυνος μιας χρονοσειράς θα πρέπει να προβλεφθεί, θα επιχειρήσουμε να προβλέψουμε τον δείκτη BCI 180, μέσω του μοντέλου VECM (Vector Error Correction Models), χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες τιμές FFA (Cape 180 5TC). Όλα τα παραπάνω θα πραγματοποιηθούν λαμβάνοντας υπόψη ότι έχουμε περιορισμένο αριθμό
παρατηρήσεων όσον αφορά τον χρόνο, ότι εξετάζουμε μόνο έναν δείκτη, άρα όχι όλες τις διαδρομές των πλοίων, αλλά και ότι παίρνουμε μόνο ένα μέγεθος πλοίων. Συμπερασματικά, με όλους αυτούς τους περιορισμούς, μπορούμε να δηλώσουμε με βεβαιότητα ότι η έρευνα δεν αντικατοπτρίζει όλη την αγορά, αλλά μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για μια μεγαλύτερης κλίμακας έρευνα. | el |
dc.format.extent | 69 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Analysis of freight derivatives as tool for hedging risk in shipping sector | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The derivatives are quite recent in the shipping market. For this reason, even up to now a small part of shipping companies are using them as tool for hedging the risk, coming from the freight market itself. With this thesis, we will try to answer some basic questions, like if FFAs can eventually decrease this kind of risk. Through the statistical analysis, we will try to find out if there is a co-movement between the FFA and the respective index. Since we know that in order to decrease the risk of a time-series, you only have to predict it, we will use the VECM (Vector Error Correction Models) in order to forecast the BCI 180 index through the FFA-Cape 180 5TC. At the same time, it is declared from the very beginning that the data are limited – concerning the time – and that we use only one index (which is related with specific routes) and only one vessel size. As a result, taking under consideration all above restrictions we can ensure that the research is not reflecting the whole market, but can also trigger further and bigger analysis. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακά παράγωγα | el |
dc.subject.keyword | Ναυλαγορά | el |
dc.subject.keyword | IMAREX | el |
dc.subject.keyword | Χρονοσειρές | el |
dc.subject.keyword | VECM | el |
dc.subject.keyword | FFA | el |
dc.subject.keyword | Freight rates | el |
dc.subject.keyword | Timeseries | el |