Η εφαρμογή της διοίκησης των σχέσεων στη διαμόρφωση στρατηγικής των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Δεδομένα από τον κόσμο της ελληνικής κρουαζιέρας
The implementation of customer relationship management in strategy formulation for the shipping companies in Greece. Facts and figures from Greek cruise industry
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κρουαζιέρα ; Ελληνική ναυτιλία ; Διοίκηση σχέσεων ; Μάρκετινγκ κρουαζιέρας ; Προώθηση ; Cruise ; Greek maritime industry ; Customer relationship management ; Cruise marketing ; PromotionΠερίληψη
Τα ταξίδια και ο τουρισμός αποτελούν τη σημαντικότερη βιομηχανία υπηρεσιών στην Ελλάδα και επίσης επιδρούν σημαντικά στην οικονομία της. Όμως τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της κρουαζιέρας στην Ελλάδα έχει κληθεί να αντιμετωπίσει σημαντικές αλλαγές. Όταν η ζήτηση για προγράμματα κρουαζιέρας παραμένει δυνατή η ελεύθερη αγορά πιέζει τις ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρείες να αγωνιστούν ισχυρότερα για τη διατήρηση του ήδη υπάρχοντος πελατολογίου τους αλλά και την ανανέωση αυτού. Η διεθνή αγορά κρουαζιερών είναι πολύ ανταγωνιστική και σε αυτήν την ανταγωνιστική κατάσταση μια ισχυρή στρατηγική Μαρκετινγκ θα μπορούσε να ερευνήσει και να εκμεταλλευτεί τις υπάρχουσες ζωτικές και πιθανές αγορές.
Στην Ελλάδα το ναυτιλιακό Μάρκετινγκ, φαίνεται να βρίσκεται σε εμβρυϊκή ηλικία με την πληθώρα δημοσιευμάτων και των βιβλίων να αναφέρονται απλά στην αναγκαιότητα εφαρμογής του χωρίς να γίνεται περεταίρω εμβάθυνση στο θέμα. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε το κύριο έναυσμα για την ενασχόληση μου το συγκεκριμένο θέμα.
Κύριος σκοπός της παρούσα διπλωματικής εργασίας είναι να καταγραφούν, να αναλυθούν και να εξεταστούν οι απόψεις των εργαζομένων σε εταιρείες της Ελληνικής Κρουαζιεροπλοϊας σχετικά με την συμβολή του τμήματος Μάρκετινγκ στην διαμόρφωση στρατηγικής των επιχειρήσεων. Επιπλέων γίνεται προσπάθεια ώστε να προσδιοριστούν οι σημαντικότεροι στόχοι των εταιρειών καθώς και οι
παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή εταιρείας από τους πελάτες-ταξιδιώτες σύμφωνα με τις απόψεις των εργαζομένων
Προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της μελέτης, αντλήθηκαν πληροφορίες από το διαδίκτυο και έγινε πρωτογενής έρευνα με εργαλείο το ερωτηματολόγιο, το οποίο απευθυνόταν σε στελέχη ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται είτε αποκλειστικά είτε συνδυαστικά με τον κλάδο της κρουαζιέρας. Η συγκεκριμένη διαδικασία έγινε με στόχο την ασφαλή και αξιόπιστη εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων, σχετικά με την καταγραφή της αξίας που δίνουν οι ελληνικές ναυτιλιακές στο τμήμα μάρκετινγκ καθώς και τις απόψεις των εργαζομένων σχετικά με το πόσο μπορεί να καθορίζει την διαμόρφωση της στρατηγικής των ναυτιλιακών.