Show simple item record

dc.contributor.advisorΒλάχος, Γεώργιος
dc.contributor.authorΠαπουτσή, Ευθυμία
dc.date.accessioned2017-09-25T08:35:48Z
dc.date.available2017-09-25T08:35:48Z
dc.date.issued2016-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10001
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναλύσει το ζήτημα της αγοραπωλησίας (S&P) πλοίων, προβάλλοντας τις σχετικές διαπιστώσεις και συμπεράσματα που προκύπτουν από την τελευταία διεθνή ναυτιλιακή κρίση. Μέσα από δευτερογενή στοιχεία προερχόμενα από τη διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία, καθώς και από επίσημες ιστοσελίδες ναυτιλιακών οργανισμών και από την αξιοποίηση στατιστικών και αριθμητικών δεδομένων εκθέσεων για τις τάσεις της ναυτιλιακής αγοράς, διαφαίνεται πως η ναυτιλία αποδεικνύεται ευαίσθητη σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, δεχόμενη τις συνέπειες της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης που εκδηλώθηκε το 2008. Η ζήτηση και οι τιμές κατέρρευσαν και τα λιμάνια χαρακτηρίζονται σήμερα από έναν ανελέητο ανταγωνισμό, μη μπορώντας όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες γραμμής να επιβιώσουν. Η οικονομική κρίση έχει πλήξει σοβαρά τις κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς φορτίου χύδην και των εμπορευματοκιβωτίων και πολύ λιγότερο τα δεξαμενόπλοια. Σε αυτό το πλαίσιο, οι αγοραπωλησίες πλοίων – άμεσα επηρεαζόμενες από την προσφορά και τη ζήτηση –ενδέχεται να οδηγήσουν σε μια διαφοροποίηση της αγοράς, με τη χρονοναύλωση να συνιστά σημαντικό σημείο αναφοράς στη διαχείριση του κόστους λειτουργίας. Είναι εμφανές ζητούμενο στον κλάδο να επιτευχθεί η άνοδος της αγοράς αλλά και η βιωσιμότητα της, προσπαθώντας να έρθει σε ισορροπία η ζήτηση με την προσφορά, παρά την θετική πορεία των διαλύσεων και τη μείωση των παραγγελιών, καθώς πολλές ναυτιλιακές εταιρείες αναγκάζονται να προβούν σε πώληση πλοίων ξηρού φορτίου λόγω της κατάρρευσης των τιμών των ναύλων. Αξίζει να σημειωθεί ως ανησυχητική η βίαιη πτώση του δείκτη ναυλαγοράς BDI στα χαμηλότερα επίπεδα όλων των εποχών, με τη μείωση των ναύλων να προκαλεί μεγάλη πτώση στις αξίες των πλοίων που αποκτήθηκαν τα τελευταία χρόνια και εκείνων που ναυπηγούνται, εκτοξεύοντας τις ζημίες από την κρίση που πλήττει το ξηρό φορτίο. Συμπερασματικά, είναι επιτακτική ανάγκη να μπει η ναυλαγορά σε διορθωτική πορεία, ενώ σπουδαίας σημασίας είναι να αντιμετωπιστούν καίρια ζητήματα που θίγουν το μέλλον του κλάδου της ναυτιλίας.el
dc.format.extent111el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleSales & purchases : διαπιστώσεις και συμπεράσματα που προκύπτουν από την τελευταία διεθνή ναυτιλιακή κρίσηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΝαυτιλιακή αγοράel
dc.subject.keywordΠαγκόσμια οικονομική κρίση, 2008-2009el
dc.subject.keywordΠλοίαel
dc.subject.keywordΑγοραπωλησίες πλοίωνel
dc.subject.keywordΝαυλαγοράel
dc.subject.keywordΝαύλωση και ναύλοςel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»