Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ιστοσελίδα εκμάθησης αλφαβήτας για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού

dc.contributor.advisorΑλέπης, Ευθύμιος
dc.contributor.authorΚαρακίτσου, Κωνσταντίνου
dc.date.accessioned2016-11-25T08:43:10Z
dc.date.available2016-11-25T08:43:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9202
dc.description.abstractΟι νέες τεχνολογίες έχουν επιτρέψει σε παιδιά με ειδικές ανάγκες να παρακολουθήσουν με επιτυχία εκπαιδευτικά προγράμματα με την υποστήριξη εργαλείων ηλεκτρονικής μάθησης. Οι τεχνολογίες πληροφορικής, διευκολύνουν την αντιμετώπιση σωματικών, συναισθηματικών, ψυχολογικών και γνωστικών διαταραχών που μπορεί να παρουσιάζουν μαθητές με ειδικές ανάγκες και οι οποίες εμποδίζουν την αποτελεσματική παρακολούθηση παραδοσιακών προγραμμάτων εκπαίδευσης. Οι αντίστοιχες τεχνολογίες, δε βοηθάνε μονάχα τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα νέες έννοιες και να συμβαδίσουν με τους συμμαθητές τους, αλλά υποστηρίζουν επίσης το σχολείο για την καλύτερη και ευκολότερη ενσωμάτωση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε τάξεις γενικής εκπαίδευσης, Στα πλαίσια της παρούσας έρευνας, αρχικά πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετική με την ηλεκτρονική μάθηση και την εφαρμογή εργαλείων ηλεκτρονικής μάθησης για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες. Ερευνώνται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που επηρεάζουν τη μάθηση παιδιών με ειδικές ανάγκες και ειδικότερα παιδιών με αυτισμό, καθώς επίσης και τον τρόπο προσαρμογής των νέων τεχνολογιών στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μαθητών με ειδικές ανάγκες. Στη συνέχεια, εξετάζονται οι λειτουργικές και τεχνικές απαιτήσεις που θα πρέπει να ικανοποιούν οι σχετικές εκπαιδευτικές εφαρμογές προκειμένου να είναι αποτελεσματικές στην υποστήριξη της εκπαίδευσης μαθητών με ειδικές ανάγκες. Με βάση τα χαρακτηριστικά που προσδιορίζονται, αναπτύσσεται εκπαιδευτικός ιστότοπος με σκοπό την υποστήριξη εκμάθησης της αλφαβήτας από αυτιστικούς μαθητές. Η τεχνική υλοποίηση της εφαρμογής βασίστηκε στις σχετικές προτάσεις του οργανισμού W3C σχετικά με την ανάπτυξη ιστότοπων που απευθύνονται σε άτομα με ειδικές ανάγκες (προσβασιμότητα). Επίσης, για την ανάπτυξη του ιστότοπου χρησιμοποιήθηκε ανταποκρινόμενη σχεδίαση (responsive design), προκειμένου να μπορεί να προσπελαστεί η σχετική ιστοσελίδα - παιχνίδι με χρήση φορητών συσκευών (smartphone, tablet). Η λειτουργική σχεδίαση της εφαρμογής παιχνιδιού, βασίστηκε στις ιδιαιτερότητες της εκπαίδευσης αυτιστικών παιδιών και σε σχετικές συστάσεις χαρακτηριστικών που θα πρέπει να διακρίνουν μια εκπαιδευτική εφαρμογή που απευθύνεται σε αυτιστικούς μαθητές. Στη συνέχεια, ο ιστότοπος που αναπτύχθηκε, αξιολογήθηκε με σχετικά εργαλεία ελέγχου προσβασιμότητας και ανταποκρινόμενες σχεδίασης ιστότοπου, διαθέσιμα μέσω διαδικτύου, που έχουν αναπτυχθεί από τον οργανισμό W3C (World Wide Web Consortium), τη Google και το Πανεπιστήμιο του Τορόντο. Κατόπιν, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα τις παρούσας έρευνας σχετικά με την ανάπτυξη και χρήση εφαρμογών για την υποστήριξη της εκπαίδευσης μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και πιο συγκεκριμένα των αυτιστικών μαθητών. Τέλος, παρουσιάζονται οι περιορισμοί της παρούσας έρευνας και διατυπώνονται προτάσεις για σχετικές μελλοντικές έρευνες. του.el
dc.format.extent77el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΙστοσελίδα εκμάθησης αλφαβήτας για παιδιά στο φάσμα του αυτισμούel
dc.title.alternativeAlphabet learning website for children in the spectrum of autismel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENNew technologies have allowed children with disabilities to successfully attend courses with the support of e-learning tools. Information technology supports students to overcome potential physical, emotional, psychological and cognitive disorders that a student with learning difficulties may present and that prohibits relevant students to attend traditional educational programs. Information technologies not only help students to better understand new concepts and to keep up with their peers, but also support schools for better and easier integration of students with learning difficulties in classes with typical students As part of this research, a literature review is undertaken related to distance learning (e-learning) and usage of e-learning tools to support students with special needs. Moreover, the characteristics of children with learning disabilities, particularly children with autism, are examined. Furthermore, the ways new technologies should be customized are presented, based on the characteristics of students with special needs. Next, the research examines the functional and technical requirements that must be fulfilled by educational applications so that the applications are effective in supporting students with special education needs, particularly autistic students. Next, as part of this research an educational website is developed with intention to support the learning of the alphabet for autistic students. The technical implementation of the application is based on the relevant proposals by W3C related to the development of websites targeting people with disabilities (accessibility). Moreover, responsive design is implemented on the relevant website, to render the educational game accessible to users by means of any portable device (smartphone, tablet). The functional design of the website – educational game is based on the characteristics of effective education for autistic children and relevant recommendations for features that an educational application, targeting at autistic students, should have. The developed website is being evaluated with the use of accessibility testing tools and responsive design testing tools, available on the Web and offered to developers by W3C (World Wide Web Consortium), Google and University of Toronto. At the end of this research, the conclusions of this study are presented, related to the development and usage of educational applications to support the learning of students with learning difficulties. More specifically, the conclusions related to the use of relevant applications for supporting of the education for autistic students. Finally, the limitations of this study are presented and as well as proposals for related future research.el
dc.contributor.masterΠληροφορικήel
dc.subject.keywordΕκπαίδευση -- Πληροφορικήel
dc.subject.keywordΔιαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΠολυμέσαel
dc.subject.keywordΕργαλείων ηλεκτρονικής μάθησηςel
dc.subject.keywordΆτομα με ειδικές ικανότητεςel
dc.subject.keywordΜαθητές με ειδικές ανάγκεςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»