Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΓεωργόπουλος, Νικόλαος
dc.contributor.authorΛάγκα, Γλυκερία Π.
dc.date.accessioned2015-09-02T20:03:56Z
dc.date.available2015-09-02T20:03:56Z
dc.date.issued2015-05-26
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7126
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την στρατηγική των γαλάζιων ωκεανών και την διοίκηση ολικής ποιότητας. Ουσιαστικά προσπαθεί να εξετάσει τη σχέση των δύο αυτών πολύπλοκων και πολυδιάστατων εννοιών. Προκειμένου να διερευνηθεί σε βάθος το παρόν θέμα κρίθηκε απαραίτητη η βιβλιογραφική ανασκόπηση της κάθε έννοιας ξεχωριστά και η ανάλυση ενός πρακτικού παραδείγματος. Το πρακτικό μέρος της παρούσας διπλωματικής εργασίας αφορά την ανάλυση της Τράπεζας Πειραιώς και της ηλεκτρονικής τραπεζικής «Winbank» από άποψη ποιότητας και στρατηγικής. Πιο αναλυτικά, στο πρώτο κεφάλαιο της διπλωματικής εργασίας αναφέρονται κάποιες εισαγωγικές έννοιες της στρατηγικής των επιχειρήσεων. Δίνεται ο ορισμός της έννοιας της στρατηγικής, αναφέρονται τα τρία επίπεδα της και παρουσιάζεται συνοπτικά η σημασία της. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναπτύσσονται οι βασικές αρχές της στρατηγικής των γαλάζιων ωκεανών και το πώς ουσιαστικά δημιουργείται. Πως, δηλαδή, μετακινούμαστε από τους κόκκινους ωκεανούς, που επικρατεί τεράστιος ανταγωνισμός, στους γαλάζιους ωκεανούς. Ακόμα γίνεται λόγος για την αξιακή καινοτομία. Επίσης αναλύονται κάποια από τα βασικά εργαλεία που έχουν αναπτυχθεί με την πάροδο των ετών ώστε να μπορέσει μια επιχείρηση να επιτύχει με αυτό της το εγχείρημα. Τα εργαλεία αυτά είναι ο καμβάς της στρατηγικής, το πλαίσιο των τεσσάρων ενεργειών και το πλέγμα: εξαλείψτε – ελαττώστε – αυξήστε – δημιουργήστε. Τέλος παραθέτονται τα τρία σημαντικά χαρακτηριστικά τα οποία πρέπει να διαθέτει κάθε στρατηγική που ακολουθεί μια επιχείρηση ώστε να είναι επιτυχημένη. Το τρίτο κεφάλαιο ασχολείται με τη διοίκηση ολικής ποιότητας. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά ορίζεται η έννοια και παρουσιάζονται οι βασικές της αρχές. Επιπλέον, παραθέτονται οι στρατηγικές της. Επιπρόσθετα αναφέρονται οι βασικότεροι συγγραφείς (οι γκουρού της ποιότητας) που έχουν ασχοληθεί με την ποιότητα και παράλληλα παρουσιάζεται το σημαντικό τους έργο αναλύοντας και κάποια από τα κυριότερα εργαλεία που έχουν αναπτύξει. Ακόμα γίνεται αναφορά στο κόστος της ποιότητας. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η ποιότητα των υπηρεσιών και η μέτρηση της. Τέλος αναφέρεται η διασφάλιση της ποιότητας και τα πρότυπα, καθώς και τα μοντέλα επιχειρηματικής αριστείας, το Εθνικό βραβείο ποιότητας Malcolm Baldrige (MBNQA) και το Ευρωπαϊκό βραβείο ποιότητας (EFQM Excellence Model). Στο τέταρτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μία εισαγωγή σχετικά με τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στη διοίκηση ολικής ποιότητας και τις αρχές της και τις καινοτομικές επιδόσεις των επιχειρήσεων. Στη συνέχεια παρατίθενται κάποια παραδείγματα επιχειρήσεων, οι οποίες είναι κολοσσοί της καινοτομίας. Επιχειρήσεις όπως η Apple, η Samsung, η Toyota, η IBM, η Microsoft και η Google. Μέσα από την ανάλυση της κάθε επιχείρησης προκύπτει αν οι συγκεκριμένες εταιρείες δημιούργησαν ένα γαλάζιο ωκεανό (μία εντελώς νέα αγορά ή ένα καινοτόμο προϊόν με δική του ανεξάρτητη ζήτηση) με την βοήθεια των αρχών της διοίκησης ολικής ποιότητας ή εάν έκαναν πράξη μία από τις πρακτικές που αναφέρθηκαν στο δεύτερο κεφάλαιο ώστε να μπορέσουν να μεταβούν σε έναν νέο χώρο στην αγορά. Στο τελευταίο κεφάλαιο, πραγματοποιείται μελέτη περίπτωσης για την επιτυχημένη ανάπτυξη της πρώτης ολοκληρωμένης πλατφόρμας ηλεκτρονικών υπηρεσιών στην ελληνική τραπεζική. Η πρώτη αυτή πλατφόρμα πραγματοποιήθηκε από τον τραπεζικό όμιλο Πειραιώς και έχει την επίσημη ονομασία «WinBank». Η WinBank της Πειραιώς αποτελεί ουσιαστικά μια στρατηγική γαλάζιων ωκεανών για την ελληνική αγορά. Στο πέμπτο κεφάλαιο της διπλωματικής εργασίας, λοιπόν, γίνεται γενικότερη αναφορά στην ηλεκτρονική τραπεζική και στα ήδη της και στη συνέχεια παρουσιάζεται η Τράπεζα Πειραιώς ως οντότητα και η υπηρεσία της, Winbank. Ακόμα γίνεται ανάλυση της Τράπεζας από στρατηγικής πλευράς και αξιολόγηση με βάση τις αρχές της διοίκησης ολικής ποιότητας, αρχές που εμφανώς ο όμιλος ασπάζεται.el
dc.format.extent132el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣτρατηγικός σχεδιασμόςel
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότηταςel
dc.subjectΝέα προϊόνταel
dc.subjectΗλεκτρονική τραπεζικήel
dc.subjectΤράπεζες και τραπεζικές εργασίες -- Τεχνολογικές καινοτομίεςel
dc.subjectStrategic planningel
dc.subjectTotal quality managementel
dc.subjectNew productsel
dc.subjectInternet bankingel
dc.subjectBanks and banking -- Technological innovationsel
dc.titleΣτρατηγική των γαλάζιων ωκεανών & διοίκηση ολικής ποιότηταςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.identifier.call658.802 ΛΑΓel
dc.contributor.masterMBA TQM International - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με διεθνή προσανατολισμό (MBA TQM Int)el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»