Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ανάπτυξη εφαρμογής με εικόνες συναισθηματικής αλληλεπίδρασης

dc.contributor.advisorΒίρβου, Μαρία
dc.contributor.authorΜπουγιούκου, Βικτωρία
dc.date.accessioned2014-06-17T06:46:55Z
dc.date.available2014-06-17T06:46:55Z
dc.date.issued2014-06-17T06:46:55Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5877
dc.description.abstractΛόγω της αυξανόμενης μελέτης στα ανθρώπινα συναισθήματα τα τελευταία χρόνια γίνεται αντιληπτή η μεγάλη σημασία της επίγνωσης τους σε πολλούς επιστημονικούς τομείς. Αναπτύχθηκαν πολλές θεωρίες συναισθημάτων, κάποιες που θεωρούν τα συναισθήματα διακριτές καταστάσεις και άλλες που τα τοποθετούν πάνω σε άξονες, τονίζοντας έτσι την συσχέτιση που υπάρχει ανάμεσα τους. Ο σημαντικότερος ερευνητής των συναισθημάτων είναι ο Ekman ,σύμφωνα με τον οποίο υπάρχουν έξι βασικά συναισθήματα που εμφανίζονται σε όλους του ανθρώπους και εκφράζονται με τις ίδιες εκφράσεις του προσώπου. Η θεωρία των συναισθημάτων ωστόσο δεν θα μπορούσε να λείψει από την επιστήμη της Πληροφορικής και πιο συγκεκριμένα από την επικοινωνία ανθρώπου-μηχανής. Έτσι, ένα νέο πεδίο δημιουργείται, αυτό της Συναισθηματικής Υπολογιστικής (Affective Computing). Βασική επιδίωξη του χώρου της συναισθηματικής υπολογιστικής είναι η ανάπτυξη ολοκληρωμένων μηχανών, ικανών αφενός να αναγνωρίζουν παραμέτρους της συναισθηματικής κατάστασης του χρήστη τους, και αφετέρου, να αναπροσαρμόζουν το πεδίο της αλληλεπίδρασης κατάλληλα. Στο πλαίσιο αυτό, η αυτόματη αναγνώριση ανθρώπινων συναισθημάτων από υπολογιστή αποτελεί σημαντική πρόκληση ως πολύπλοκο πρόβλημα, η επίλυση του οποίου δύναται να συμβάλει αποφασιστικά, τόσο στη βελτίωση της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή, όσο και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής του ανθρώπου γενικότερα. Η παρούσα εργασία προσεγγίζει ζητήματα ορισμού, κατανόησης και αναπαράστασης συναισθηματικών επεισοδίων από τη σκοπιά των θεωρητικών επιστημών και κυρίως της ψυχολογίας, πραγματεύεται κάποιες από τις βασικές τεχνικές που χρησιμοποιεί ο υπολογιστής για να ανακτήσει πληροφορίες σχετικά με τη συναισθηματική κατάσταση του χρήστη μέσω των εκφράσεων του προσώπου και προσεγγίζει το θέμα της εμψύχωσης εικονικών χαρακτήρων, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στα συνθετικά πρόσωπα του MPEG-4 και τις παραμέτρους κίνησης του προσώπου, τα λεγόμενα FAPs (Facial Animation Parameters). Τέλος, γίνεται μία περιγραφή της εφαρμογής Delphi που αναπτύχθηκε, η οποία αφορά στην κατανόηση και αναγνώριση των βασικών συναισθημάτων από τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectEmotions
dc.subjectInterpersonal communucation
dc.subjectHuman-computer interaction
dc.subjectUser interfaces (Computer systems)
dc.subjectFace perception -- Data processing -- Standards
dc.subjectFacial animation parameters
dc.titleΑνάπτυξη εφαρμογής με εικόνες συναισθηματικής αλληλεπίδρασης
dc.title.alternativeApplication development eith images of emotional interactionen
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5877
dc.identifier.call004.019 ΜΠΟ
dc.description.abstractENDue to the growing study of the human emotions in recent years, is perceived the great importance in many scientific fields. Many theories of emotions have developed some of them consider the emotions distinct states and others place them on pillars, emphasizing the association that exists between them. The major researcher of emotions is Ekman, according to him there are six basic emotions which occur all people and expressed with the same facial expressions. However, the theory of emotions could not miss from Computer Science and particularly from the human-machine communication. So, a new field has created, Affective Computing. The development of future systems, capable to understand human affective states and respond to emotional changes is the key aim of Affective Computing. In this context, Automatic Affect Recognition is a major challenge, yet at the same time, a significantly complex problem. Solutions to this problem can lead to advances in human-computer interaction, and may as well lead to improvement of the quality of life. The present work addresses issues defining, understanding and representation of emotional episodes from the standpoint of theoretical sciences and especially psychology, discusses some of the basic techniques used by the computer to retrieve information about the user's emotional state through facial expressions and approaches the subject of animation of virtual characters with special emphasis on synthetic faces of MPEG-4 and motion parameters of the face, called FAPs (Facial Animation Parameters). Finally, there is a description of Delphi developed application, which concerns the understanding and recognition of basic emotions of children on the autism spectrum.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»