Αναζήτηση
Αποτελέσματα 1-10 από 23
Bayesian model averaging
(2009-11-12)
Συχνά στην ανάλυση δεδομένων αποφεύγουμε (ηθελημένα ή μη) να αναφέρουμε την αβεβαιότητα την οποία περιέχει η επιλογή ενός μοντέλου. Αυτή η πηγή αβεβαιότητας όμως είναι αρκετά σημαντική όταν ενδιαφερόμαστε για πρόβλεψη ...
Ανάλυση ερωτηματολογίου μέσω ανάλυσης αντιστοιχιών και μοντέλων συνάφειας
(2009-02-20)
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται πολυδιάστατα κατηγορικά δεδομένα όπως αυτά προκύπτουν από συλλογή μέσω ερωτηματολογίου. Για να αναλυθεί όμως ένα ερωτηματολόγιο το οποίο περιλαμβάνει πλήθος ερωτήσεων - μεταβλητών θα πρέπει ...
Μοντελοποίηση τυχαίων εξαρτημένων μεταβλητών μέσω copulas : οι εφαρμογές τους στη στατιστική
(2009-09-23)
Οι συζεύξεις (Copulas) αποτελούν στις μέρες μας ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα της στατιστικής επιστήμης με πολλές εφαρμογές, κυρίως στα χρηματοοικονομικά. Η ευρεία χρήση τους έγκειται στο γεγονός ότι συνδέουν ...
Ανάπτυξη σεναρίων ακραίων καταστάσεων για τη μέτρηση του κινδύνου της αγοράς (Stress Testing VaR models)
(2009-12-21)
Η επιτροπή της Βασιλείας ΙΙ για την τραπεζική εποπτεία (Basel Committee on Banking Supervision) κατέστησε το 1996 απαραίτητη την ύπαρξη εποπτικών κεφαλαίων (regulatory capital) προκειμένου να καλύπτεται το εκάστοτε κόστος, ...
Πρόβλεψη - προοπτική της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στην Ελλάδα
(2009-04-13)
Τα επίπεδα των παροχών ασθένειας αποτελούν σημαντική πτυχή του ελληνικού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και συνεπώς απασχολούν συχνά κράτος και ασφαλισμένους. Στην παρούσα εργασία διερευνάται το επίπεδο της ποιότητας της ...
Προσεγγίσεις για τον μετασχηματισμό Laplace του χρόνου χρεοκοπίας
(2009-10-20)
Μια ειδική περίπτωση της συνάρτησης των Gerber και Shiu στο κλασικό μοντέλο της θεωρίας κινδύνων είναι ο μετασχηματισμός Laplace του χρόνου χρεοκοπίας, T, στο μοντέλο. Μια βασική ιδιότητα της παραπάνω συνάρτησης είναι ότι, ...
Αντιλαμβανόμενος βαθμός της εικόνας των καταναλωτών αλκοολούχων ποτών βάσει του δημογραφικού τους προφίλ και μέθοδοι προώθησης προϊόντων
(2009-11-12)
Η παρούσα εργασία φιλοδοξεί να εξακριβώσει τη σχέση που πιθανώς υπάρχει μεταξύ εικόνας αλκοολούχων ποτών και των διαφόρων μεθόδων προώθησης προϊόντων καθώς επίσης και την επίδραση που μπορεί να έχουν κάποια από τα βασικά ...
Copulas και οι εφαρμογές τους στη διαχείριση κινδύνου και στα χρηματοοικονομικά
(2009-09-23)
Τις τελευταίες δεκαετίες, οι συζεύξεις (copulas) έχουν αναγνωριστεί ως ένα σημαντικό εργαλείο στα Χρηματοοικονομικά. H έννοια των copulas εισήχθη πρώτη φορά το 1959 από τον Α.Sklar. Μία σύζευξη (copula) είναι μια συνάρτηση ...
Τιμολόγηση παραγώγων χρηματοοικονομικών προϊόντων
(2009-11-12)
Τα Παράγωγα Χρηματοοικονομικά Προϊόντα είναι εργαλεία σταθεροποίησης, εξομάλυνσης και περιορισμού των κινδύνων των οικονομικών συναλλαγών (αντιστάθμιση κινδύνου – hedging). Σκοπός της εργασίας είναι η αναφορά των πιο γνωστών ...
Στατιστική ανάλυση σεισμικών δεδομένων με τη χρήση της θεωρίας ακραίων τιμών
(2009-11-12)
Κύριος στόχος της εργασίας αυτής είναι η παρουσίαση στατιστικών μεθόδων από την θεωρία ακραίων τιμών, κατάλληλων για την στατιστική ανάλυση σεισμικών δεδομένων. Με την εφαρμογή αυτών των μεθόδων σε πραγματικά δεδομένα, ...