dc.contributor.advisor | Ασδεράκη, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Θεοφίλου, Δήμητρα | |
dc.date.accessioned | 2024-04-11T12:47:01Z | |
dc.date.available | 2024-04-11T12:47:01Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16372 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3794 | |
dc.description.abstract | Η πρόσβαση στην εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα για όλους του ανθρώπους, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί μέσο κοινωνικής ένταξης και ενδυνάμωσης για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Το φαινόμενο της σχολικής διαρροής απασχολεί έντονα τους διεθνείς, εθνικούς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς τις τελευταίες δύο δεκαετίες καθώς συνδέεται άμεσα με την ενίσχυση της ανάπτυξης της οικονομίας της γνώσης και την ομαλότερη πρόσβαση όλων των πολιτών στην αγορά εργασίας. Με την έλευση της πανδημίας του COVID-19 και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στην παρούσα εργασία εξετάζεται η επιρροή της στη σχολική διαρροή και η ισότιμη πρόσβαση από όλους τους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα, τίθεται το ζήτημα της δημιουργίας ψηφιακού χάσματος ανάμεσα στον γενικό πληθυσμό των μαθητών και στους μαθητές από τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Με την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το 2020, δόθηκε έναυσμα σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο για την εφαρμογή της ψηφιακής εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων εκπαιδευτικών και μαθητών καθώς και την ενίσχυση της συμπεριληπτικής και ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση. | el |
dc.format.extent | 107 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η επιρροή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο φαινόμενο της σχολικής διαρροής στους μαθητές από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες το σχολικό έτος 2020-2021 | el |
dc.title.alternative | The impact of distance education on school dropout among pupils from vulnerable social groups in the school year 2020 2021 | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Access to education is a fundamental right for all people, at the same time it is an instrument of social inclusion and empowerment for vulnerable social groups. The phenomenon of early school leaving has been a major concern for international, national, and european organizations over the last two decades, as it is directly linked to the strengthening of the development of the knowledge-based economy and the smoother access of all citizens to the labor market. With the advent of the COVID-19 pandemic and th e implementation of distance education, this paper examines its influence on school dropout and equal access by all students to the educational process. At the same time, the issue of the digital divide between the general student population and students f rom vulnerable social groups is raised.
With the implementation of distance education in 2020, the implementation of digital education policy was launched at European and national levels with the aim of developing the digital skills of teachers and students and enhancing inclusive and equitable access to education. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα | el |
dc.subject.keyword | Σχολική διαρροή | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακή εκπαιδευτική πολιτική | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκές πολιτικές | el |
dc.subject.keyword | Ισότιμη πρόσβαση | el |
dc.subject.keyword | COVID-19 | el |
dc.date.defense | 2024-03-29 | |