Εμφάνιση απλής εγγραφής

Σχεδιασμός και μοντελοποίηση εικονικού μουσείου με έμφαση στην αλληλεπίδραση του χρήστη και τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας

dc.contributor.advisorΒέργαδος, Δημήτριος
dc.contributor.authorΓαλλή, Παναγιώτα
dc.contributor.authorΣτριγγλή, Φωτεινή
dc.date.accessioned2024-02-22T07:28:52Z
dc.date.available2024-02-22T07:28:52Z
dc.date.issued2023-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16200
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3622
dc.description.abstractΣτην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, εξετάζεται και παρουσιάζεται μέσω βιβλιογραφικής έρευνας μια εισαγωγή στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας και αναλύεται κατά το μεγαλύτερο μέρος ο ορισμός του εικονικού μουσείου και το εύρος του στη σύγχρονη ζωή. Καθώς η κοινωνία έχει προσαρμοστεί στην τεχνολογική εξέλιξη και στην ψηφιακή πραγματικότητα, το εικονικό μουσείο συμβάλει στη διατήρηση και διάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η μελέτη του συγκεκριμένου θέματος χρειάστηκε να ξεκινήσει από τη βασική κατανόηση της εικονικής πραγματικότητας. Εφόσον η εικονική πραγματικότητα ανθίζει σε όλο και περισσότερους τομείς, ο πολιτισμός αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες που εξελίσσεται. Μέσω του πολιτισμού και συγκεκριμένα μέσω των εικονικών μουσείων μπορεί να δοθεί η δυνατότητα για μία άμεση επαφή του σύγχρονου ανθρώπου που χρησιμοποιεί την τεχνολογία με τον πολιτισμό και την αξία του. Αναμφισβήτητα η χρήση των εικονικών μουσείων, προς το παρόν, θεωρείται συμπληρωματική του φυσικού μουσείου. Θα πρέπει να αναφερθεί πως υπάρχουν τόσο θετικά όσο και αρνητικά στοιχεία από τη χρήση των εικονικών μουσείων. Τα εργαλεία και οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την υλοποίησή τους συνεχώς βελτιώνονται και σταδιακά μπορούν να φτάσουν σε ένα άρτιο αποτέλεσμα που μπορεί να σταθεί μόνο του, χωρίς την ύπαρξη φυσικού μουσείου. Μία καίρια παράμετρος στην εξέλιξη του εικονικού μουσείου είναι η μοντελοποίησή του και πως φτάνει στο σημείο τελικής παρουσίασης στον επισκέπτη. Στο τελικό κομμάτι της εργασίας και μέσω της κατανόησης της λειτουργίας των εικονικών μουσείων, παρουσιάζονται δύο μουσειακές εκθέσεις μέσα σε εικονικό περιβάλλον. Έτσι, μπορεί εύκολα κανείς να καταλήξει στο συμπέρασμα πως μέσω της ψηφιακής παρουσίασης λαμβάνει πλούσια πληροφόρηση και μπορεί να περιηγηθεί με ευκολία σε έναν πολιτιστικό χώρο από τον προσωπικό του υπολογιστή.el
dc.format.extent103el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣχεδιασμός και μοντελοποίηση εικονικού μουσείου με έμφαση στην αλληλεπίδραση του χρήστη και τη χρήση της εικονικής πραγματικότηταςel
dc.title.alternativeDesign and modeling of a virtual museum with emphasis on user’s interaction and the impact of virtual realityel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENIn this master's thesis, an introduction to the world of virtual reality is examined and presented through literature research, and the definition of the virtual museum and its scope in modern life is analyzed for the most part. As society has adapted to technological development and digital reality, the virtual museum contributes to the preservation and dissemination of cultural heritage. The study of this particular topic had to start from the basic understanding of virtual reality. As virtual reality flourishes in more and more fields, culture is one of the most important pillars that evolves. Through culture and specifically through virtual museums, the possibility can be given for a direct contact of the modern man who uses technology with culture and its value. Undoubtedly, the use of virtual museums, for now, is considered complementary to the physical museum. It should be mentioned that there are both positive and negative elements from the use of virtual museums. The tools and technologies used for their implementation are constantly improving and gradually they can reach an even result that can stand on its own, without the existence of a physical museum. A key parameter in the evolution of the virtual museum is its modeling and how it reaches the point of final presentation to the visitor. In the final part of the study and through the understanding of the operation of virtual museums, two museum exhibitions are presented in a virtual environment. Thus, can easily come to the conclusion that through the digital presentation everyone receives rich information and can easily navigate a cultural space from their personal computer.el
dc.contributor.masterΨηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίεςel
dc.subject.keywordΕικονική πραγματικότηταel
dc.subject.keywordΕικονικά μουσείαel
dc.subject.keywordVirtual realityel
dc.date.defense2023-12-07


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»