dc.contributor.advisor | Βέργαδος, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Γαλλή, Παναγιώτα | |
dc.contributor.author | Στριγγλή, Φωτεινή | |
dc.date.accessioned | 2024-02-22T07:28:52Z | |
dc.date.available | 2024-02-22T07:28:52Z | |
dc.date.issued | 2023-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16200 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3622 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, εξετάζεται και παρουσιάζεται μέσω βιβλιογραφικής έρευνας μια εισαγωγή στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας και αναλύεται κατά το μεγαλύτερο μέρος ο ορισμός του εικονικού μουσείου και το εύρος
του στη σύγχρονη ζωή. Καθώς η κοινωνία έχει προσαρμοστεί στην τεχνολογική εξέλιξη και στην ψηφιακή πραγματικότητα, το εικονικό μουσείο συμβάλει στη διατήρηση και διάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η μελέτη του συγκεκριμένου θέματος χρειάστηκε να ξεκινήσει από τη βασική κατανόηση της εικονικής πραγματικότητας. Εφόσον η εικονική πραγματικότητα ανθίζει
σε όλο και περισσότερους τομείς, ο πολιτισμός αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες που εξελίσσεται. Μέσω του πολιτισμού και συγκεκριμένα μέσω των εικονικών μουσείων μπορεί να δοθεί η δυνατότητα για μία άμεση επαφή του
σύγχρονου ανθρώπου που χρησιμοποιεί την τεχνολογία με τον πολιτισμό και την αξία του. Αναμφισβήτητα η χρήση των εικονικών μουσείων, προς το παρόν, θεωρείται συμπληρωματική του φυσικού μουσείου. Θα πρέπει να αναφερθεί πως υπάρχουν τόσο
θετικά όσο και αρνητικά στοιχεία από τη χρήση των εικονικών μουσείων. Τα εργαλεία και οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την υλοποίησή τους συνεχώς βελτιώνονται και σταδιακά μπορούν να φτάσουν σε ένα άρτιο αποτέλεσμα που μπορεί
να σταθεί μόνο του, χωρίς την ύπαρξη φυσικού μουσείου. Μία καίρια παράμετρος στην εξέλιξη του εικονικού μουσείου είναι η μοντελοποίησή του και πως φτάνει στο σημείο τελικής παρουσίασης στον επισκέπτη.
Στο τελικό κομμάτι της εργασίας και μέσω της κατανόησης της λειτουργίας των εικονικών μουσείων, παρουσιάζονται δύο μουσειακές εκθέσεις μέσα σε εικονικό περιβάλλον. Έτσι, μπορεί εύκολα κανείς να καταλήξει στο συμπέρασμα πως μέσω της
ψηφιακής παρουσίασης λαμβάνει πλούσια πληροφόρηση και μπορεί να περιηγηθεί με ευκολία σε έναν πολιτιστικό χώρο από τον προσωπικό του υπολογιστή. | el |
dc.format.extent | 103 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σχεδιασμός και μοντελοποίηση εικονικού μουσείου με έμφαση στην αλληλεπίδραση του χρήστη και τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας | el |
dc.title.alternative | Design and modeling of a virtual museum with emphasis on user’s interaction and the impact of virtual reality | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | In this master's thesis, an introduction to the world of virtual reality is examined and presented through literature research, and the definition of the virtual museum and its scope in modern life is analyzed for the most part. As society has adapted to
technological development and digital reality, the virtual museum contributes to the preservation and dissemination of cultural heritage. The study of this particular topic had to start from the basic understanding of virtual reality. As virtual reality flourishes in more and more fields, culture is one of the most important pillars that evolves. Through culture and specifically through virtual
museums, the possibility can be given for a direct contact of the modern man who uses technology with culture and its value.
Undoubtedly, the use of virtual museums, for now, is considered complementary to the physical museum. It should be mentioned that there are both positive and negative elements from the use of virtual museums. The tools and technologies used for their
implementation are constantly improving and gradually they can reach an even result that can stand on its own, without the existence of a physical museum. A key parameter in the evolution of the virtual museum is its modeling and how it reaches the
point of final presentation to the visitor. In the final part of the study and through the understanding of the operation of virtual
museums, two museum exhibitions are presented in a virtual environment. Thus, can easily come to the conclusion that through the digital presentation everyone receives rich information and can easily navigate a cultural space from their personal computer. | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Εικονική πραγματικότητα | el |
dc.subject.keyword | Εικονικά μουσεία | el |
dc.subject.keyword | Virtual reality | el |
dc.date.defense | 2023-12-07 | |