dc.contributor.advisor | Τσόγκας, Μάρκος - Μάριος | |
dc.contributor.author | Καραβερβέρη, Παρασκευή | |
dc.date.accessioned | 2023-08-24T07:50:27Z | |
dc.date.available | 2023-08-24T07:50:27Z | |
dc.date.issued | 2023-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15648 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3070 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της εργασίας είναι να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο ένα προϊόν/υπηρεσία διεθνοποιείται και το πώς το μάρκετινγκ καινοτομίας μπορεί να βοηθήσει σε αυτή τη διαδικασία.
Το ερευνητικό εργαλείο της έρευνας ήταν το ερωτηματολόγιο που συντάχθηκε για το σκοπό και τη μελέτη των ερευνητικών ερωτημάτων. Στην αρχή υπήρχαν 10 ερωτήσεις που δημιουργήθηκαν από την ερευνήτρια και αξιολογούσαν τη διεθνοποίηση των προϊόντων/υπηρεσιών των εταιρειών. Έπειτα υπήρχαν οι 21 ερωτήσεις της έρευνας του Aksoy (2017) που μελέτησε με παρόμοιο τρόπο το συγκεκριμένο ζήτημα. Στο τέλος υπήρχαν εννιά ερωτήσεις για τα κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος. Αυτά ήταν το φύλο, η ηλικία, η οικογενειακή κατάσταση, η θέση μέσα στην εταιρεία, το μορφωτικό επίπεδο, τα χρόνια προϋπηρεσίας, το μέγεθος της εταιρείας και το αν είναι οικογενειακή επιχείρηση.
Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από 100 άτομα που εργάζονται σε εταιρείες από τον Πανελλήνιο σύνδεσμο εξαγωγέων και σε όλες οι εταιρείες μέλη από το ΣΕΒΕ- σύνδεσμο εργαζομένων. Το δείγμα ήταν τυχαίο.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ήταν άντρες, ηλικίας 40-50 ετών, έγγαμοι και κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών. Ήταν managers και είχαν προϋπηρεσία 16-20 έτη. Η εταιρεία στην οποία εργάζονταν ήταν οικογενειακή και απασχολούσε ως 49 υπαλλήλους.
Ξεκίνησε τις εξαγωγές προϊόντων/υπηρεσιών πριν από 21 ή και περισσότερα έτη. Το ποσοστό των εσόδων που προέρχονταν από εξαγωγές ήταν 60%. Εξάγουν τα προϊόντα/υπηρεσίες σε ως 10 χώρες. Υπήρχε πρωτύτερη εμπειρία στις εξαγωγές. Οι κύριοι λόγοι που οδήγησαν την εταιρεία στις εξαγωγές ήταν η ανάπτυξη της, το όραμα και η διεθνοποίηση του προϊόντος. Δεν υπήρχαν άνθρωποι στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης που να ασχολούνται αποκλειστικά με την καινοτομία. Στις περισσότερες εταιρείες έχουν αναπροσαρμόσει τα ήδη υπάρχοντα προϊόντα/υπηρεσίες για να τα προωθήσουν στο εξωτερικό. Οι πελάτες και οι διανομείς φαίνεται ότι βοήθησαν στη διεθνοποίηση του προϊόντος. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων δεν γνώριζαν το ποσοστό που κατείχε η επιχείρηση τους στο συνολικό κλάδο. Οι κύριοι παράγοντες που εμποδίζουν τις εξαγωγές φαίνεται ότι είναι το υψηλό κόστος παραγωγής, η γραφειοκρατία και το δίκτυο πώλησης εξωτερικού.
Συμπερασματικά η διεθνοποίηση του προϊόντος εξαρτάται από αρκετές μεταβλητές. Ένας προσεκτικός σχεδιασμός μέσω του μάρκετινγκ καινοτομίας είναι ικανός ώστε να δημιουργήσει προϊόντα που να ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών. | el |
dc.format.extent | 101 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | The interplay of product and marketing innovation as an internationalization factor | el |
dc.title.alternative | Η διασύνδεση καινοτομίας προϊόντων και μάρκετινγκ ως παράγοντας διεθνοποίησης | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of the work is to study how a product/service is internationalized and how innovation marketing can help in this process.
The research tool of the research was the questionnaire which was prepared for the purpose and study of the research questions. At the beginning 10 questions created by the researcher and assessing the internationalization of the companies' products/services. Then there are the 21 questions of Aksoy's (2017) survey that similarly studied this issue. At the end there are questions about the socio-demographic characteristics of the sample. These were gender, age, marital status, position within the company, educational level, years of service, size of the company and whether it is a family business.
The sample of the research consists of 100 people who work in companies from the Panhellenic exporters and in all associations of commercial companies from SEVE - workers' association. The sample was random.
The results of the survey showed that the majority of the participants were men, aged 40-50, married and holders of a master's degree. They were managers and had 16-20 years of experience. The company they worked for was family-owned and employed 49 employees.
Started exporting products/services 21 or more years ago. The percentage of revenues coming from exports was 60%. They export products/services to up to 10 countries. There was prior export experience. The main reasons that led the company to export were its growth, vision and internationalization of the product. There are no people in R&D dedicated exclusively to innovation. In most companies they have adapted the already existing products/services to promote abroad. Customers and distributors seem to have helped internationalize the product. The majority of participants did not know the percentage of their business in the overall industry. The main factors hindering exports appear to be higher costs, bureaucracy and the commodity sales network.
In conclusion the internationalization of the product depends on different variables. Careful planning through innovation marketing is capable of creating products that satisfy customer needs. | el |
dc.contributor.master | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) | el |
dc.subject.keyword | Καινοτομία | el |
dc.subject.keyword | Μάρκετινγκ | el |
dc.subject.keyword | Διεθνοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Καινοτόμο προϊόν | el |
dc.date.defense | 2023-06-30 | |