dc.contributor.advisor | Μενδρινού, Μαρία | |
dc.contributor.author | Χατζηπαύλου, Αναστασία | |
dc.date.accessioned | 2022-01-11T12:55:32Z | |
dc.date.available | 2022-01-11T12:55:32Z | |
dc.date.issued | 2021-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14030 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1453 | |
dc.description.abstract | Για την Ευρωπαϊκή Ένωση, τις τελευταίες δεκαετίες, η κατάρτιση και η δια βίου μάθηση αποτελούν το κύριο μέσο για τη στήριξη της απασχόλησης και ως εκ τούτου, τις τοποθετεί στον πυρήνα των προτεραιοτήτων της. Η Πολιτική Συνοχής επενδύει στο ανθρώπινο κεφάλαιο προκειμένου να στηρίξει την απασχόληση και την ανταγωνιστικότητα, να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες και να επιτύχει την κοινωνική συνοχή μεταξύ κρατών μελών, περιφερειών και ατόμων. Τα αυστηρά κριτήρια της οικονομικής και νομισματικής ένωσης σε συνδυασμό με την έλευση της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2008 και της μετέπειτα κοινωνικο-οικονομικής κρίσης που προκάλεσε η πανδημία Covid-19, συντέλεσαν στις μεταβολές που επήλθαν στην Πολιτική Συνοχής. Η παγκόσμια οικονομία και ο ταχύς ψηφιακός μετασχηματισμός απαιτούν από τον παραγωγικό πληθυσμό να διαθέτει ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση και να ενταχθεί στην αγορά εργασίας. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η διερεύνηση της επίδρασης της κατάρτισης και δια βίου μάθησης στην απασχόληση και ανταγωνιστικότητα της Ε.Ε. καθώς και η διερεύνηση της μελλοντικής επίδρασης των πρόσφατων μεταβολών που υπέστη η Πολιτική Συνοχής.
Τα αποτελέσματα της διερεύνησης καταδεικνύουν ότι η κατάρτιση και η δια βίου μάθηση επιδρούν θετικά στη στήριξη της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε. Ωστόσο, ο νεοφιλελεύθερος προσανατολισμός της κοινωνικής ατζέντας της Ε.Ε. βλέπει τη μία όψη του νομίσματος. Αν και η κύρια επιδίωξη της Ε.Ε. είναι η αύξηση της απασχόλησης, λαμβάνει υπ’ όψιν τη διαρθρωτική ανεργία μετατοπίζοντας την ευθύνη στο άτομο για την απασχολησιμότητά του ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί ένα νέο εργασιακό καθεστώς. Η εντατικοποίηση ελέγχου και παρακολούθησης των εθνικών σχεδίων δράσης για την εναρμόνιση των εθνικών πολιτικών κατάρτισης και δια βίου μάθησης που επιφέρουν οι πρόσφατες μεταβολές της Πολιτικής Συνοχής, έχουν ως συνέπεια την αυξανόμενη επιρροή της υπερεθνικής έναντι της εθνικής πολιτικής, χωρίς ωστόσο, να αναμένονται αντίστοιχες μεταβολές στις σχέσεις μεταξύ των κρατών μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. | el |
dc.format.extent | 142 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η κατάρτιση και η δια βίου μάθηση ως συστατικά στήριξης της ανταγωνιστικότητας και της απασχόλησης στην Ε.Ε. Μετεξελίξεις και προοπτικές της πολιτικής συνοχής | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | For the European Union, in recent decades, training and lifelong learning have been the main means of supporting employment and, therefore, placing them at the core of its priorities. Cohesion Policy invests in human capital to support employment and competitiveness, to reduce social inequalities and to achieve social cohesion between Member States, regions and individuals. The strict criteria of Economic and Monetary Union in combination with the advent of the international financial crisis in 2008 and the subsequent socio-economic crisis caused by the Covid-19 pandemic contributed to the changes in Cohesion Policy. The global economy and the rapid digital transformation require by the productive population to have a wide range of knowledge and skills in order to access and integrate into the labor market. This paper attempts to investigate the impact of training and lifelong learning on EU employment and competitiveness, as well as exploring the future impact of recent changes to Cohesion Policy.
The results of the survey show that training and lifelong learning have a positive effect on supporting EU employment and competitiveness. However, the neoliberal orientation of the EU social agenda has a different view on the subject. Although the main goal of the EU is the increase of employment, takes into account structural unemployment shifting the responsibility to the individuals for their employability while at the same time creating a new employment regime. The intensification of control and monitoring of national action plans to harmonize national training and lifelong learning policies brought about by recent changes in Cohesion Policy has resulted in the growing influence of the supranational over national policy, without, however, modifying relations between the Member States and the European Commission. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα | el |
dc.subject.keyword | Δια βίου μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Κατάρτιση | el |
dc.subject.keyword | Απασχόληση | el |
dc.subject.keyword | Πολιτική συνοχής | el |
dc.date.defense | 2021-12-13 | |