dc.contributor.advisor | Σιοντόρου, Χριστίνα | |
dc.contributor.author | Χατζάκη, Θεονύμφη | |
dc.date.accessioned | 2020-10-27T10:38:30Z | |
dc.date.available | 2020-10-27T10:38:30Z | |
dc.date.issued | 2020-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12987 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/410 | |
dc.description.abstract | Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι τις τελευταίες δεκαετίες η κατάσταση του περιβάλλοντος έχει επιδεινωθεί και η σχέση του ανθρώπου με τη φύση έχει διαταραχθεί. Η αναθεώρηση της κατάστασης αυτής μπορεί να επιτευχθεί μέσα από ένα πλαίσιο ανάπτυξης που έχει ως βασικό πυλώνα την Αειφορία. Καθίσταται λοιπόν επιτακτική ανάγκη η εκπαίδευση των νέων γενεών να περιλαμβάνει μεθόδους περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και καινοτόμα περιβαλλοντικά προγράμματα ώστε να εξοικειώσει τους μελλοντικούς πολίτες στα θέματα της αειφορίας και της βιώσιμης ανάπτυξης. Σε αυτή την εργασία γίνεται μια προσπάθεια εντοπισμού προσεγγίσεων που αφορούν στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.) στα σχολεία, μέσα από το πρίσμα των Φ.Ε. Η εκπαίδευση στις Φ.Ε. και η Π.Ε. αποτελούν δύο πεδία με πολλά κοινά μεθοδολογικά χαρακτηριστικά, συναφείς σκοπούς, στοχοθεσίες και εξελικτική διαδρομή. Μέσα από αυτήν την εργασία γίνεται εμφανές ότι η σχέση τους είναι συνεργατική. Παρουσιάζεται ακόμη η συνεισφορά των Φ.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία για το περιβάλλον και την Αειφορία μέσα από
παραδείγματα. Περιλαμβάνονται δύο περιβαλλοντικά προγράμματα που αφορούν στην ανακύκλωση και στην ενυδρειοπονία τα οποία υλοποιήθηκαν από ομάδες μαθητών μέσα στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης τους σε περιβαλλοντικά ζητήματα.
Οι μαθητές στα πλαίσια αυτών των δράσεων αποκόμισαν γνώσεις και δεξιότητες και ανέπτυξαν ένα σύστημα αξιών υπευθυνότητας και σεβασμού απέναντι στο περιβάλλον, Παρουσιάζονται τα συμπεράσματα από τα δύο αυτά εγχειρήματα και τη
συνεισφορά τους τόσο σε γνωσιακό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο συμπεριφοράς των μαθητών. Η Π.Ε. εμφανίζεται ως φάρος παιδείας και πολιτισμού, που μπορεί να άρει τους περιορισμούς και να εξαλείψει τις αντιλήψεις που υπάρχουν σήμερα, οδηγώντας
στο μέλλον τις νέες γενιές σε συμπεριφορές που σέβονται και προστατεύουν το περιβάλλον. | el |
dc.format.extent | 75 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Η συμβολή των θετικών επιστημών στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα αειφορίας και προστασίας του περιβάλλοντος | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίας | el |
dc.description.abstractEN | It is scientifically proven that in recent decades the state of the environment has deteriorated and the relationship between humans and nature has been disrupted. The revision of this situation can be achieved through a development framework
whose main pillar is Sustainability. It is therefore imperative that the education of the younger generations includes environmental awareness-raising methods and innovative environmental programs to familiarize future citizens with issues of sustainability and sustainable development. In this work, an attempt is made to identify approaches related to environmental education in schools, through the prism of the sciences. Science education and environmental education are two fields with many common methodological features, related goals, objectives, and evolutionary path. Through this work, it becomes clear that their relationship is collaborative. The contribution of the sciences to the educational process for the environment and Sustainability is also presented through examples. Included are two environmental programs related to recycling and aquaculture which were implemented by groups of students in the context of raising awareness on environmental issues. As part of these activities, students acquired knowledge and skills and developed a system of values of responsibility and respect for the environment. They also shaped their own worldview and were trained to function as part of a larger system that they must protect, maintain, and pass on to future generations. The conclusions from these two projects and their contribution are presented both at the cognitive level and at the level of student behavior. Environmental education emerges as a beacon of education and culture, which can lift the limitations and eliminate the perceptions that exist today, leading in the future the new generations to behaviors that respect and protect the environment. | el |
dc.contributor.master | Βιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Διαχείριση περιβάλλοντος | el |
dc.subject.keyword | Περιβαλλοντική εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Αειφορία | el |
dc.subject.keyword | Θετικές επιστήμες | el |
dc.subject.keyword | Ανακύκλωση | el |
dc.subject.keyword | Ενυδρειοπονία | el |
dc.subject.keyword | Προστασία του περιβάλλοντος | el |
dc.subject.keyword | Ευαισθητοποίηση μαθητών | el |
dc.date.defense | 2020-10 | |