Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚωστόπουλος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΦάκαλος, Ιωάννης
dc.date.accessioned2018-11-21T16:05:38Z
dc.date.available2018-11-21T16:05:38Z
dc.date.issued2018-11-21
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11612
dc.description.abstractΚάθε επιχείρηση δραστηριοποιείται στην παγκόσμια οικονομία, που αυτό στην ουσία σημαίνει υιοθέτηση στρατηγικών που δίνουν την δυνατότητα και στους επιχειρηματίες των οικογενειακών Μ.Μ.Ε. να αυξήσουν τις ευκαιρίες. Η στρατηγική διεθνοποίησης μέσω σύναψης στρατηγικών συμμαχιών είναι μία από τις μεθόδους ανάπτυξης που επιλέγεται από τους επιχειρηματίες, αλλά και στην συγκεκριμένη υπό μελέτη περίπτωση από την υπό εξέταση εταιρία, Παπανάρετος Α.Ε., καθώς είναι μία στρατηγική που υπάρχει καταμερισμός του ρίσκου και του κόστους από δύο ή και περισσότερες εταιρίες που συνεργάζονται. Στόχος της εργασίας είναι η βιβλιογραφική έρευνα γύρω από τις συγκεκριμένες στρατηγικές και η σύγκριση των τεχνικών και διαδικασιών που ακολούθησε η εξεταζόμενη εταιρία στην πράξη. Επιπλέον ο εντοπισμός των σημείων προς διόρθωση ή και αλλαγή, αλλά και η εξαγωγή συμπερασμάτων που θα μπορούσαν να βοηθήσουν σε υπόλοιπες μελέτες. Για τον παραπάνω σκοπό, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις και συμπληρώθηκαν ερωτηματολόγια ανοιχτού τύπου από τους υπεύθυνους των τμημάτων της εταιρίας, αλλά και τον διευθύνοντα σύμβουλο, οι οποίοι ασχολούνται με την εξαγωγική δραστηριότητα και συνεργάζονται με συναδέλφους από την συμμαχική εταιρία. Παρουσιάζονται οι λόγοι για τους οποίους πραγματοποιήθηκε η συμμαχία, που ήταν οι συμπληρωματικές ικανότητες που είχε η Παπανάρετος Α.Ε. με την εταιρία – σύμμαχο, η πρώτη στην παραγωγή του προϊόντος και η δεύτερη στο Marketing και τις πωλήσεις, αλλά και το κοινό όραμα που είχαν οι δύο εταιρίας για την διεθνοποίησή τους σε νέες αγορές με νέα προϊόντα. Η κάθετη συμπληρωματική συμμαχία που δημιουργήθηκε έχει σαν αποτέλεσμα να συνδυάζουν οι δύο εταιρίες κάποιους από τους πόρους τους για να δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία σε διαφορετικά κομμάτια της Αλυσίδας Αξίας. Τα εμπόδια στην έναρξη της συμμαχίας ήταν κυρίως η επικοινωνία, η οποία έπρεπε να γίνει σε γλώσσα που δεν ομιλείται στην καθημερινότητα των δύο εταιριών αλλά και η εμπιστοσύνη μεταξύ τους. Η διοίκηση της συμμαχίας πραγματοποιείται από τους δύο διευθύνοντες συμβούλους και δημιουργούνται οριζόντια κανάλια επικοινωνίας και συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας των δύο συμμαχικών εταιριών. Οι όροι και οι ευθύνες δεν ορίστηκαν απόλυτα από την αρχή της σύμπραξης και έτσι δημιουργήθηκαν παρανοήσεις και σύγχυση, τα οποία όμως ξεπεράστηκαν με συνεννόηση και συνεργασία από τις δύο πλευρές. Όσον αφορά στα διαφορετικά τμήματα της εταιρίας που συνεργάζονται για την πραγματοποίηση των εξαγωγών, κάποια τμήματα (RnD, Ποιότητα, Logistics) επηρεάστηκαν αρκετά από την στρατηγική συμμαχία και άλλα (Παραγωγή και το Λογιστήριο) επηρεάστηκαν μόνο στην αρχή αλλά στην συνέχεια προσαρμόστηκαν και πάλι. Τέλος, τα τμήματα (Logistics, Ποιότητα) που έχουν συχνή επαφή με συναδέλφους τους της συμμαχικής εταιρίας αλλά και το αντικείμενό τους είναι δυναμικό και προϋποθέτει διαρκή ενημέρωση γύρω από τις εξαγωγές, είναι τα τμήματα που θα θεωρούσαν απαραίτητη την αποκλειστική ασχολία κάποιων εργαζομένων με το κομμάτι των εξαγωγών.el
dc.format.extent53el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΣτρατηγικές ανάπτυξης μέσω διεθνοποίησης: η περίπτωση μικρομεσαίας επιχείρησης με τη σύναψη στρατηγικής συμμαχίαςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίαςel
dc.description.abstractENToday’s businesses are active in the global economy, by means of adopting strategies that allow entrepreneurs of family corporations to increase opportunities. The strategy of internationalization through the establishment of strategic alliances is one of the development methods chosen by the entrepreneurs, but also in the particular case study, by the company Papanaretos SA, as it is a strategy that allocates the risk and the cost by two or more cooperating companies. The aim of the thesis is to study the specific strategies and to compare the techniques and procedures followed by the company in question. In addition, purpose of the thesis is the identification of the points for correction or change, as well as the extraction of conclusions that could help in other studies. For the above purpose, interviews were conducted and open-ended questionnaires were completed by the heads of the company's departments and the managing director, who are involved in the export business and cooperate with colleagues from the allied company. The reasons for the alliance were presented, which were the complementary abilities of Papanaretos SA. with the allied company, the first in the production of the product and the second in Marketing and sales, as well as the joint vision of the two companies to internationalize them in new markets with new products. The vertical complementary alliance created has resulted in the two companies combining some of their resources to create added value in different chunks of the Value Chain. Barriers in starting the alliance were mainly communication, which had to be done in a language that is not spoken in the everyday life of the two companies, but also the lack of trust trust between them. The management of the alliance is carried out by the two managing directors and horizontal channels of communication and cooperation, are created at all levels of the hierarchy of the two allied companies. The terms and responsibilities were not fully defined at the beginning of the partnership, and so misunderstandings and confusion were created, but these were overcome by mutual understanding and co-operation on both sides. With regard to the different parts of the company that cooperate to export, some departments (RnD, Quality, Logistics) were affected by the strategic alliance and other, like Production and Accounting, were only affected initially but later adjusted again. Finally, the managers of the departments (Logistics, Quality) that have frequent contact with their colleagues from the allied company, whose subject is dynamic and require constant update on the exports, are the managers who would consider the exclusive occupation of some of their employees within a new exports department.el
dc.contributor.masterΒιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΔιεθνοποίησηel
dc.subject.keywordΣτρατηγικές ανάπτυξηςel
dc.subject.keywordΣτρατηγική διεθνοποίησηςel
dc.subject.keywordΜικρομεσαίες επιχειρήσειςel
dc.subject.keywordΟικογενειακές επιχειρήσειςel
dc.subject.keywordΣύναψη στρατηγικής συμμαχίαςel
dc.subject.keywordΔιοίκηση έργουel
dc.subject.keywordΑνάπτυξη προϊόντωνel
dc.date.defense2018-11-20


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»