Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εκπαιδευτική διαδικτυακή εφαρμογή με θέμα το Μουσείο της Ακρόπολης

dc.contributor.advisorΒίρβου, Μαρία
dc.contributor.authorΣιώρου, Σοφία Μ.
dc.date.accessioned2017-12-11T10:34:13Z
dc.date.available2017-12-11T10:34:13Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10285
dc.description.abstractΤα πολιτιστικά ιδρύματα και ιδιαίτερα του μουσεία έχουν στη διάθεσή τους την απαραίτητη τεχνολογία για την προβολή και τη διάδοση των συλλογών τους. Τα σύγχρονα εργαλεία καθιστούν δυνατή με σχετική ευκολία τη δημιουργία διαδραστικών σελίδων, στις οποίες ο επισκέπτης μπορεί να έρθει σε επαφή με το εκθεσιακό υλικό του μουσείου, αλλά και επιπλέον πολυμεσικό υλικό, μετατρέποντας έτσι την περιήγηση σε μια ενδιαφέρουσα και ελκυστική εμπειρία. Η ποικιλία των μορφών στις οποίες ένα μουσείο μπορεί να διαθέσει τις πληροφορίες και το υλικό που διαθέτει (κείμενο, αφηγήσεις, βίντεο) δημιουργεί ένα πλαίσιο διάχυσης και αφομοίωσης της γνώσης, το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα ήταν δύσκολο να επιτευχθεί. Παράλληλα, η φιλοσοφία των υπερσυνδέσεων του διαδικτύου προσφέρει τη δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικές πηγές, υποβοηθώντας με αυτό τον τρόπο τη μαθησιακή διαδικασία, με τρόπο ο οποίος επεκτείνει τη συμβατική μελέτη του πληροφοριακού υλικού. Με δεδομένο ότι ένα μουσείο διαθέτει σε οργανωμένη μορφή τις πηγές της γνώσης και τους μηχανισμούς διάχυσής της, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου περιβάλλοντος, στο οποίο ο επισκέπτης θα μπορεί να δοκιμάζει τις γνώσεις του για τα εκθέματα του μουσείου μέσω διαδραστικών τεστ, τα οποία μπορεί να εκτελέσει μετά τη μελέτη του διαθέσιμου υλικού. Η προσέγγιση αυτή δε χρησιμοποιείται ευρέως, εξ όσων έδειξε η σύντομη έρευνα στο πλαίσιο της εργασίας αυτής. Με το δεδομένο αυτό, η εργασία αυτή επεκτείνει τους μηχανισμούς διάχυσης της γνώσης ενός μουσείου, ολοκληρώνοντας στη διαδικασία της περιήγησης διαδραστικά τεστ, τα οποία οργανώνονται ανά θεματική ενότητα και υποενότητα των συλλογών του. Για την πρακτική εφαρμογή της μεθόδου επιλέχθηκε το μουσείο της Ακρόπολης. Για δύο ενότητες των εκθεμάτων του αναπτύχθηκε ένα περιβάλλον μελέτης των πληροφοριών που διατίθενται για τα εκθέματα. Το περιβάλλον αυτό συνδέθηκε με ηλεκτρονικές ερωτήσεις, τις οποίες ο επισκέπτης μπορεί να απαντήσει όταν μελετήσει την ενότητα. Επίσης, μπορεί να κάνει και ένα συνολικό τεστ ολοκληρώνοντας την περιήγησή του στο μουσείο. Φιλοδοξία είναι ο μηχανισμός αυτός να δημιουργήσει το ερέθισμα ώστε ο επισκέπτης (είτε μαθητής είτε περιηγητής) να μελετήσει βαθύτερα τα ιστορικά στοιχεία που διαθέτει το μουσείο, με στόχο την επίτευξη καλών επιδόσεων στα τεστ.el
dc.format.extent72el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΕκπαιδευτική διαδικτυακή εφαρμογή με θέμα το Μουσείο της Ακρόποληςel
dc.title.alternativeA web-based tutoring system for the Acropolis Museumel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENMuseums and cultural organizations in general may take advantage of contemporary technologies, in order to promote and disseminate information about their collections. The ease of use of modern tools make the development of informational pages a rather easy and cost efficient process. These pages may aggregate material from several sources, including text, narrations, still images and video. Such pages turn a visitor’s navigation in the “virtual” museum to an attractive and interesting experience. Museum own huge amount of invaluable information regarding their collections. This information variety is a cornerstone for information dissemination and knowledge transfer to a global audience, which would be impossible in other circumstances. Besides the hyperlink technology makes almost infinite combinations of information sources feasible, allowing the learner to extend conventional information by visiting related sources. Given that museums are well organized information and knowledge sources, may turn their web sites to integrated learning environments, allowing visitors not only to study informational pages and material but also testing their knowledge by taking tests when they finish studying. The proposed educational software will extend the informational mechanisms of the Museum of Acropolis, offering not only a study environment but also an integrated knowledge testing facility. For each informational unit a relevant test is maintained and presented to the visitor, in order to solve it and get a grade. At the end of the entire study process, the visitor may take a global test, testing the overall knowledge he acquired during his navigation to the museum’s pages. The main idea behind this approach is to give the visitor an incentive to study historical and other relevant aspects in depth, in order to get the highest grade at the competitive tests.el
dc.contributor.masterΠληροφορικήel
dc.subject.keywordΜουσείαel
dc.subject.keywordΜουσείο της Ακρόποληςel
dc.subject.keywordΤεχνολογικές καινοτομίεςel
dc.subject.keywordΔιαδίκτυοel
dc.subject.keywordΑνάλυση και σχεδίαση συστημάτωνel
dc.subject.keywordApplication softwareel
dc.subject.keywordWeb applicationel
dc.subject.keywordIntelligent tutoring systemsel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»