dc.contributor.advisor | Βίρβου, Μαρία | |
dc.contributor.author | Σιώρου, Σοφία Μ. | |
dc.date.accessioned | 2017-12-11T10:34:13Z | |
dc.date.available | 2017-12-11T10:34:13Z | |
dc.date.issued | 2017-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10285 | |
dc.description.abstract | Τα πολιτιστικά ιδρύματα και ιδιαίτερα του μουσεία έχουν στη διάθεσή τους την απαραίτητη τεχνολογία για την προβολή και τη διάδοση των συλλογών τους. Τα σύγχρονα εργαλεία καθιστούν δυνατή με σχετική ευκολία τη δημιουργία διαδραστικών σελίδων, στις οποίες ο επισκέπτης μπορεί να έρθει σε επαφή με το εκθεσιακό υλικό του μουσείου, αλλά και επιπλέον πολυμεσικό υλικό, μετατρέποντας έτσι την περιήγηση σε μια ενδιαφέρουσα και ελκυστική εμπειρία.
Η ποικιλία των μορφών στις οποίες ένα μουσείο μπορεί να διαθέσει τις πληροφορίες και το υλικό που διαθέτει (κείμενο, αφηγήσεις, βίντεο) δημιουργεί ένα πλαίσιο διάχυσης και αφομοίωσης της γνώσης, το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα ήταν δύσκολο να επιτευχθεί. Παράλληλα, η φιλοσοφία των υπερσυνδέσεων του διαδικτύου προσφέρει τη δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικές πηγές, υποβοηθώντας με αυτό τον τρόπο τη μαθησιακή διαδικασία, με τρόπο ο οποίος επεκτείνει τη συμβατική μελέτη του πληροφοριακού υλικού.
Με δεδομένο ότι ένα μουσείο διαθέτει σε οργανωμένη μορφή τις πηγές της γνώσης και τους μηχανισμούς διάχυσής της, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου περιβάλλοντος, στο οποίο ο επισκέπτης θα μπορεί να δοκιμάζει τις γνώσεις του για τα εκθέματα του μουσείου μέσω διαδραστικών τεστ, τα οποία μπορεί να εκτελέσει μετά τη μελέτη του διαθέσιμου υλικού. Η προσέγγιση αυτή δε χρησιμοποιείται ευρέως, εξ όσων έδειξε η σύντομη έρευνα στο πλαίσιο της εργασίας αυτής.
Με το δεδομένο αυτό, η εργασία αυτή επεκτείνει τους μηχανισμούς διάχυσης της γνώσης ενός μουσείου, ολοκληρώνοντας στη διαδικασία της περιήγησης διαδραστικά τεστ, τα οποία οργανώνονται ανά θεματική ενότητα και υποενότητα των συλλογών του. Για την πρακτική εφαρμογή της μεθόδου επιλέχθηκε το μουσείο της Ακρόπολης. Για δύο ενότητες των εκθεμάτων του αναπτύχθηκε ένα περιβάλλον μελέτης των πληροφοριών που διατίθενται για τα εκθέματα. Το περιβάλλον αυτό συνδέθηκε με ηλεκτρονικές ερωτήσεις, τις οποίες ο επισκέπτης μπορεί να απαντήσει όταν μελετήσει την ενότητα. Επίσης, μπορεί να κάνει και ένα συνολικό τεστ ολοκληρώνοντας την περιήγησή του στο μουσείο. Φιλοδοξία είναι ο μηχανισμός αυτός να δημιουργήσει το ερέθισμα ώστε ο επισκέπτης (είτε μαθητής είτε περιηγητής) να μελετήσει βαθύτερα τα ιστορικά στοιχεία που διαθέτει το μουσείο, με στόχο την επίτευξη καλών επιδόσεων στα τεστ. | el |
dc.format.extent | 72 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Εκπαιδευτική διαδικτυακή εφαρμογή με θέμα το Μουσείο της Ακρόπολης | el |
dc.title.alternative | A web-based tutoring system for the Acropolis Museum | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | Museums and cultural organizations in general may take advantage of contemporary technologies, in
order to promote and disseminate information about their collections. The ease of use of modern tools
make the development of informational pages a rather easy and cost efficient process. These pages may
aggregate material from several sources, including text, narrations, still images and video. Such pages
turn a visitor’s navigation in the “virtual” museum to an attractive and interesting experience.
Museum own huge amount of invaluable information regarding their collections. This information variety
is a cornerstone for information dissemination and knowledge transfer to a global audience, which would
be impossible in other circumstances. Besides the hyperlink technology makes almost infinite
combinations of information sources feasible, allowing the learner to extend conventional information by
visiting related sources.
Given that museums are well organized information and knowledge sources, may turn their web sites to
integrated learning environments, allowing visitors not only to study informational pages and material but
also testing their knowledge by taking tests when they finish studying.
The proposed educational software will extend the informational mechanisms of the Museum of
Acropolis, offering not only a study environment but also an integrated knowledge testing facility. For
each informational unit a relevant test is maintained and presented to the visitor, in order to solve it and
get a grade. At the end of the entire study process, the visitor may take a global test, testing the overall
knowledge he acquired during his navigation to the museum’s pages. The main idea behind this approach
is to give the visitor an incentive to study historical and other relevant aspects in depth, in order to get the
highest grade at the competitive tests. | el |
dc.contributor.master | Πληροφορική | el |
dc.subject.keyword | Μουσεία | el |
dc.subject.keyword | Μουσείο της Ακρόπολης | el |
dc.subject.keyword | Τεχνολογικές καινοτομίες | el |
dc.subject.keyword | Διαδίκτυο | el |
dc.subject.keyword | Ανάλυση και σχεδίαση συστημάτων | el |
dc.subject.keyword | Application software | el |
dc.subject.keyword | Web application | el |
dc.subject.keyword | Intelligent tutoring systems | el |