H συσκευασία στον χώρο των logistics. Μελέτη περίπτωσης : συσκευασία ζάχαρης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εφοδιαστική αλυσίδα ; Συσκευασίες τροφίμων ; ΣυσκευασίαΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία μελετάται ο ρόλος της συσκευασίας στην εφοδιαστική αλυσίδα. Εξαιτίας της αύξησης των επιχειρήσεων και του μεγάλου ανταγωνισμού, λίγες επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να υπάρχουν μετά το πέρας των είκοσι ετών. Οι επιχειρήσεις που θα επιβιώσουν και θα συνεχίσουν να έχουν κέρδος θα είναι εκείνες που θα ενσωματώσουν και θα εφαρμόσουν με επιτυχία τις νέες τεχνικές παραγωγής με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εστιάσουν περισσότερο στον πελάτη και να δημιουργήσουν μια καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας (Logistics). Η συσκευασία και η ποιότητά της διαδραματίζουν σημαντικότατο ρόλο στην εφοδιαστική αλυσίδα και καθορίζουν το τελικό προϊόν. Όσο ποιοτικό και να είναι το περιεχόμενο, εφόσον η συσκευασία δεν έχει σχεδιαστεί με τις κατάλληλες προδιαγραφές τότε είναι πολύ πιθανό να αποτύχει η πώληση του και να δυσαρεστήσει τον καταναλωτή. Οι επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται και σε άλλες χώρες πρέπει να βρουν τον πιο κατάλληλο και τον πιο ασφαλή τρόπο για τη μεταφορά των προϊόντων, τη διατήρησή τους και την αποθήκευσή τους. Με άλλα λόγια θα πρέπει να διασφαλιστεί η ακεραιότητα του από το σημείο εκκίνησης μέχρι και το σημείο παραλαβής του. Επίσης, είναι πολύ σημαντική για τον καταναλωτή τόσο η προστασία του περιεχομένου όσο και μια καλή εμφάνιση του.
Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας μελέτης πραγματοποιείται εισαγωγή στον όρο Logistics, στις τεχνικές του Management των Logistics και στις λειτουργίες που πραγματοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζεται ο ρόλος της σύγχρονης συσκευασίας στη διαμόρφωση του τελικού προϊόντος. Παρουσιάζονται οι διάφορες κατηγορίες της συσκευασίας και ο σκοπός της χρήσης της καθώς και το ανθρακικό αποτύπωμα.
Στο τρίτο κεφάλαιο μελετάται η αλληλεπίδραση της συσκευασίας στην εφοδιαστική αλυσίδα και τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν οι επιχειρήσεις όταν σχεδιάζουν μια
συσκευασία με τις σωστές προδιαγραφές, με την προϋπόθεση ότι είναι παράλληλα πρακτική και ελκυστική για τους καταναλωτές.
Στο τέταρτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μελέτη της συσκευασίας από τη σκοπιά της διακίνησης των προϊόντων. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η συμβολή της συσκευασίας στην προστασία του προϊόντος, στην ευκολία χειρισμού & αποθήκευσης, στην αποτελεσματικότητα διακίνησης των προϊόντων και στην ευκολία στις ανάγκες πελατών.
Στο πέμπτο κεφάλαιο πραγματοποιείται αναφορά στη χρήση των barcodes και στην τεχνολογία των RFID της συσκευασίας. Μελετάται η εφαρμογή της τεχνολογίας RFID σε διάφορες φάσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας και τα οφέλη που αποκομίζουν οι εταιρίες από την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας.
Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο μέσα από την επεξεργασία πραγματικών δεδομένων μεταφοράς μιας μεγάλης εταιρίας παραγωγής ζάχαρης εξετάζεται η μεταφορά των προϊόντων αλλά και ο αντίκτυπος της μεταφοράς της ζάχαρης στο περιβάλλον.