Εμπειρική διερεύνηση των ελληνικών οινοποιητικών επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές
Empirical investigation of greek winemaking companies in international markets
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Οίνοι και οινοποιίαΛέξεις κλειδιά
Κατά κεφαλήν ΑΕΠ ; Εξαγωγές ; Παραγωγή ; Κατανάλωση ; Οίνος ; Αυτοσυσχέτιση ; Ετεροσκεδαστικότητα ; T-statistic ; Production line ; Autocorrelation ; Exports ; Consumption ; Per capita GDP ; Wine ; HeteroskedasticityΠερίληψη
Η εργασία αυτή έχει ως αντικείμενο μελέτης τη συσχέτιση των ελληνικών οινοποιητικών εξαγωγών με τη συνολική ετήσια παραγωγή οίνου σε επιλεγμένες χώρες και με το κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (Α.Ε.Π.). Η διερεύνηση της σχέσης αυτής πραγματοποιήθηκε εφαρμόζοντας θεωρίες και τεχνικές της οικονομετρίας. Αναλυτικά, η εργασία περιλαμβάνει όλους τους τύπους των ελληνικών οίνων που εξάγονται κατόπιν συγκεκριμένων προδιαγραφών. Επιπρόσθετα, περιέχει στατιστικούς πίνακες και διαγράμματα τα οποία δείχνουν τη θέση της Ελλάδας σε παγκόσμια κλίμακα. Οι παράγοντες που προσδιορίζουν τις Ελληνικές εξαγωγές είναι η παραγωγή της Ελλάδας, η παραγωγή της χώρας επιλογής και το κατά κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (Α.Ε.Π.). Στη συνέχεια, αξιοποιώντας την μεθοδολογία ακολουθεί ο έλεγχος t-statistic, ο έλεγχος αυτοσυσχέτισης και ο έλεγχος ετεροσκεδαστικότητας.
Βάσει των παραπάνω, η μελέτη βασίστηκε σε ετήσιες παρατηρήσεις από το 1995 έως και το 2015 για τις εξής χώρες: Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία, Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και Κίνα. Συμπερασματικά, αξιόπιστα μοντέλα παλινδρόμησης αποτελούν η Ισπανία, οι ΗΠΑ και η Κίνα.