Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤσελεπίδης, Αναστάσιος
dc.contributor.authorΚαρακώστα, Μαρίνα
dc.date.accessioned2017-05-15T07:25:07Z
dc.date.available2017-05-15T07:25:07Z
dc.date.issued2016-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9569
dc.description.abstractΗ κλιματική αλλαγή έχει προκαλέσει μεγάλες αλλαγές στο σύνολο του πλανήτη, σε περιβαλλοντικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Οι αλλαγές αυτές είναι ορατές και στην Αρκτική, με σημαντικότερη την αύξηση της θερμοκρασίας και την τήξη των πάγων. Ως αποτέλεσμα αυτού, έχουν δημιουργηθεί νέες θαλάσσιες δίοδοι, τις οποίες τις τελευταίες δεκαετίες χρησιμοποιούν τα πλοία. Η σημαντικότερη από αυτές τις διόδους, το Northern Sea Rout (NSR), ίσως είναι ο πιθανό αντικαταστάτης του παραδοσιακού τρόπου να ταξιδέψει κανείς από την Ευρώπη στην Ασία, δηλαδή μέσω του Σουέζ, διανύοντας 40% μικρότερη απόσταση. Συγκρίνοντας αυτές τις δύο επιλογές, βλέπει κανείς ότι το Σουέζ προς το παρόν παρέχει περισσότερες ευκολίες και χαμηλότερο κόστος στα επιμέρους, όπως είσοδο στο κανάλι και ασφαλιστικά premiums, ωστόσο η μικρότερη απόσταση και η εξοικονόμηση καυσίμων καθιστά το NSR εξαιρετικά δελεαστικό. Είναι αναμενόμενο η μεταφορά της ναυτιλιακής δραστηριότητας σε μια σχεδόν ανέγγιχτη περιοχή, όπως ο Αρκτικός ωκεανός να επηρεάσει αρνητικά το περιβάλλον και τους κατοίκους, ωστόσο αναμένεται να φέρει επανάσταση στα δεδομένα των μεταφορών, αλλά και να φέρει πιο κοντά τους απομονωμένους κατοίκους της Αρκτικής με τον υπόλοιπο κόσμο. Σήμερα, πάντως, η χρήση του NSR είναι αποδοτικότερο να γίνει εποχιακά, όταν επικρατούν οι φιλικότερες καιρικές συνθήκες, σε κάθε περίπτωση όμως είναι ανάγκη οι έρευνες για τη σωστότερη αξιοποίησή του να συνεχιστούν.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ κοινωνικοοικονομική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα του Northern Sea Route – Σύγκριση με το Σουέζel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENClimate change has caused a variety of changes on the planet as a whole, as far as the environment, the society and the economy is concerned. These changes can be also seen in the Arctic, with the form of temperature increase and ice thaw. As a result, there have been created new sea passages, that the last decades are being used by ships. The most important of these routes is the Northern Sea route (NSR), and is said to be the new sea bridge between Europe and Asia, replacing the traditional South route and the Suez Canal, saving up to 40% distance between the two continents. Comparing these two routes, it seems that Suez Canal Route offers more and better facilities, and partial lower costs, such as the entrance fee and the insurance premiums. However, NSR’s shorter distance and fuel saving cannot be neglected; hence NSR is a tempting and promising new alternative. It should be predicted that the transfer of the shipping volume in a virgin ocean, will harm the environment and affect indigenous peoples, but will also be revolutionary for the shipping and transport sector in general, and will connect people of the Arctic with the whole world. Today only the seasonal use of the NSR seems to be the most profitable one in economic and environmental terms, but more surveys need to be conducted to enhance the existing knowledge.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordNorthern Sea Routeel
dc.subject.keywordΕξοικονόμηση κόστουςel
dc.subject.keywordΒιωσιμότηταel
dc.subject.keywordΚλιματική αλλαγήel
dc.subject.keywordΤήξη των πάγωνel
dc.subject.keywordCost efficiencyel
dc.subject.keywordViabilityel
dc.subject.keywordClimate changeel
dc.subject.keywordIce thawel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»