Στρατηγικό μάνατζμεντ στον κλάδο της καπνοβιομηχανίας : η περίπτωση της Philip Morris - Παπαστράτος Α.Β.Ε.Σ.
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικός σχεδιασμός ; Οικονομική ανάλυση ; Αριθμοδείκτες ; Καπνοβιομηχανίες ; Καπνός (Φυτό) -- Βιομηχανία και εμπόριο -- ΕλλάδαΠερίληψη
Η καπνοβιομηχανία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής οικονομίας. Η καπνοκαλλιέργεια αποτελεί σημαντικό κομμάτι του ΑΕΠ της χώρας. Στην παρούσα εργασία γίνεται εξέταση της στρατηγικής μιας εκ των σημαντικότερων επιχειρήσεων, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και αποτελεί θυγατρική του ομίλου Philip Morris International. Η επιχείρηση αυτή με τη μακρόχρονη επιτυχημένη πορεία της στο χώρο της καπνοβιομηχανία αποτελεί μια καίρια μελέτη περίπτωσης, δεδομένης της οικονομικής ύφεσης που καλείται να αντιμετωπίσει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Η εξεταζόμενη επιχείρηση, διαφαίνεται ότι ξεπεράσε τα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης και παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Αιτία όμως αυτής της ανοδικής πορείας αποτελεί αναμφίβολα το σύνολο των στρατηγικών επιλογών της επιχείρησης ανάλογα με την προϊοντική όμαδα. Όπως γίνεται αντιληπτό και στην παρούσα μελέτη η επιχείρηση δεν επιλέγει κάποια αποκλειστική στρατηγική. Με βάση τη βιβλιογραφική αποτύπωση του θεωρητικού υποβάθρου της έννοιας της στρατηγικής αλλά και της ενδελεχούς μελέτης της επιχείρησης τόσο σε θέμα προϊόντων όσο και σε θέμα εξέτασης των οικονομικών καταστάσεων φανερώνεται ότι η υπό εξέταση επιχείρηση έχει επιλέξει μια πληθώρα στρατηγικών, οι οποίες την οδήγησαν στην ανοδική της πορεία.