Οικονομική αξιολόγηση επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος
Master Thesis
Συγγραφέας
Ντενίσας, Γιάννης
Ημερομηνία
2016Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Αερόδρομιο "Ελευθέριος Βενιζέλος"Λέξεις κλειδιά
Αερομεταφορές -- Ελλάδα ; Αερολιμένες -- Διοίκηση και οργάνωσηΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία καλούμαστε να διαπραγματευτούμε και να παρουσιάσουμε μια πολύ σημαντική παράμετρο της τρέχουσας οικονομικής και επενδυτικής δραστηριότητας της χώρα μας που συνδέεται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (εφεξής «ΔΑΑ»), Ελευθέριος Βενιζέλος. Πριν όμως προχωρήσουμε στην λεπτομερή εξέταση και ανάλυση των οικονομικών δεδομένων και χαρακτηριστικών που θα έχει η νέα σύμβαση είναι καλό να παρουσιάσουμε εν συντομία κάποια πολύ γενικά στοιχεία τόσο για το αεροδρόμιο όσο και για τα χαρακτηριστικά των συμβάσεων παραχώρησης. Πρόκειται για μια απαραίτητη προετοιμασία του αναγνώστη για το γενικότερο θέμα και αντίληψη πτυχών του οποίου θα καταδείξουμε.
Αυτό θα μας επιτρέψει να κατανοήσουμε καλύτερα τα χαρακτηριστικά και τη σημασία της νέας σύμβασης του αεροδρομίου της Αθήνας γιατί είναι κάτι που συνδέεται με τα τρέχοντα δεδομένα στο Ελευθέριος Βενιζέλος. Στην ανάλυση του κυρίως θέματος θα καταδείξουμε τη σημασία και την οικονομική βιωσιμότητα της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης παραθέτοντας βέβαια και τα τελευταία επικαιροποιημένα στοιχεία αναφορικά με την πορεία της υπόθεσης. Πρόκειται για μια δύσκολη χρονική συγκυρία, όπως είναι σαφές, στην οποία η γενικότερη οικονομική κατάσταση έχει επιφέρει καθυστερήσεις στο όλο εγχείρημα.
Η οικονομική διάσταση της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης έχει μεγάλη σημασία γιατί επηρεάζει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τις οικονομικές εξελίξεις στην Αθήνα και όχι μόνο. Για το λόγο αυτό είναι χρήσιμο να μελετηθεί εμπεριστατωμένα σε όλες της τις διαστάσεις.
Στο πρώτο μέρος της εργασίας μας θα μελετήσουμε πιο ενδελεχώς την διαδικασία κατασκευής του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, την τεχνολογία του καθώς και τις πρωτοποριακές εφαρμογές που διαθέτει. Ακόμη θα εξετάσουμε διεξοδικά τα τεχνικά και λειτουργικά του στοιχεία αλλά και στατιστικά στοιχεία για την κίνηση του αεροδρομίου και σε παγκόσμιο επίπεδο. Τέλος, θα παρουσιάσουμε τις διακρίσεις του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος καθώς και τις δραστηριότητες του εκτός χώρου. Στο δεύτερο μέρος, θα δούμε τον ορισμό των συμβάσεως παραχώρησης και τις εφαρμογές του στις διαδικασίες των δημόσιων έργων. Ακόμη, θα μελετήσουμε και τις ιδιαιτερότητες που θα έχει μια τέτοια εφαρμογή. Στο τρίτο μέρος και τελευταίο θα εξετάσουμε τους όρους του τρίτου μνημονίου σχετικά με την αξιοποίηση του ΔΑΑ, την χρονική διάρκεια και τον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ σε αυτό. Ακόμη, θα ερευνήσουμε το σενάριο ενδεχόμενης επέκτασης μελετώντας τα οικονομικά στοιχεία του αεροδρομίου, την χωρητικότητα αλλά και την αλληλεπίδραση από τα περιφερειακά αεροδρόμια. Τέλος, θα εξετάσουμε τις επιπτώσεις που θα έχει η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης είτε οικονομικές είτε λειτουργικές.