Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την ανάδειξη του Πειραιά ως τουριστικό προορισμό
View/ Open
Keywords
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης -- Ελλάδα ; Brand name ; Λιμάνια -- Πειραιάς (Ελλάδα) ; Τουριστικό προϊόνAbstract
H παρούσα διπλωματική εργασία με θέμα: «ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΩΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ» έχει ως στόχο να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο τα Μέσα Ενημέρωσης θα μπορούσαν να αναδείξουν την πόλη του Πειραιά ως τουριστικό προορισμό.
Στο πρώτο μέρος, θα πραγματοποιηθεί η ανάλυση του κλάδου των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην Ελλάδα. Αρχικά, θα διεξαχθεί μια ιστορική αναδρομή στα Ελληνικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η ανασκόπηση θα περιλαμβάνει την ανάλυση τόσο των έντυπων μέσων όσο και των οπτικοακουστικών. Παράλληλα, θα παρατεθούν κάποια στοιχεία μέτρησης των μέσων μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα που καθόριζαν και εξακολουθούν να καθορίζουν την πορεία του κλάδου μέχρι σήμερα.
Εν συνεχεία, θα προσδιοριστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση στον εξεταζόμενο κλάδο. Με στοιχεία ερευνών θα μελετηθεί η εξέλιξη της σχέσης του κοινού με τα ΜΜΕ καθώς και το ποσοστό το οποίο δαπανά ο Έλληνας πολίτης από το εισόδημά του για την κατανάλωση μέσων ενημέρωσης προκειμένου να προσδιοριστεί η θέση της ενημέρωσης στην καθημερινότητά του.
Έπειτα, μέσω της ανάλυσης των πέντε δυνάμεων του Porter θα εξετασθεί η ελκυστικότητα του κλάδου. Στην πορεία, θα μελετηθούν οι δυνάμεις, οι αδυναμίες, οι ευκαιρίες και οι απειλές του κλάδου, μέσω του εργαλείου SWOT. Παράλληλα, θα ακολουθήσει η χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου μέσω των απαραίτητων αριθμοδεικτών. Το πρώτος μέρος θα ολοκληρωθεί με την μελέτη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Αφού αναλυθεί η έννοια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος θα προσδιοριστούν οι παράγοντες που θα τα το καθορίσουν καθώς και οι πηγές από τις οποίες διαμορφώνεται. Με βάση αυτά θα διερευνηθεί η καινοτομία ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον κλάδο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Στο δεύτερο μέρος, θα εξετασθεί η παρουσία των Μέσων ενημέρωσης στον Πειραιά, καθώς επίσης και η τουριστική κίνηση της πόλης με σκοπό να αναδυθεί ο τρόπος με
τον οποίο τα Μέσα Μαζικής ενημέρωσης θα οδηγήσουν στην ανάπτυξή της. Έπειτα, θα αναδειχθεί ο τρόπος δημιουργίας brand name για το λιμάνι του Πειραιά και τέλος θα προταθεί ένα σλόγκαν το οποίο θα έχει να κάνει με την πόλη του Πειραιά και το τουριστικό ενδιαφέρον που παρουσιάζει.