Στροφή στην πράσινη ναυτιλία, αναγκαιότητα της σύγχρονης εποχής, η προσπάθεια μείωσης των εξόδων λειτουργίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οικονομική ταχύτητα ; Βέλτιστη διαδρομή ; Ενεργειακή απόδοση ; Έλεγχος & βελτίωση ενεργειακής απόδοσης ; Οικολογική επιβάρυνση ; Αέριοι ρύποι (NOx, SOx, CO2) ; Eco speed ; Routing ; Energy efficiency ; Monitoring & improving energy efficiency operating ndex ; Environmental damage ; Air pollution (NOx, SOx, CO2)Περίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να προσεγγίσει την αναγκαιότητα της σύγχρονης ποντοπόρου ναυτιλίας προς τακτικές οι οποίες είναι φιλικότερες προς το περιβάλλον. Κατά την έναρξη του παρόντος πονήματος πραγματοποιείται μια πρώτη αναφορά στην δημιουργία της ελληνικής ναυτιλίας, τους λόγους και τις αφορμές που οδήγησαν τα κράτη να ασχοληθούν με την συστηματοποίηση και υλοποίηση διεθνών κανονισμών που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος καθώς επίσης και με την εξοικονόμηση πόρων. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι η σύγχρονη ναυτιλία καλείται να καλύψει ίδιες η και πιο αυστηρές απαιτήσεις και να συμμορφώνεται σε μεγαλύτερο βαθμό από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ξηρά αφού καλούνται να καλύπτουν όλους τους κατά τόπους κανονισμούς στα λιμάνια των χωρών που δραστηριοποιούνται.
Στο επόμενο μέρος γίνεται εκτενής ανάλυση της λειτουργίας των πλοίων με οικονομική ταχύτητα, αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους επιτυγχάνεται και επίσης παρουσιάζονται οι ωφέλειες από την λειτουργία του πλοίου με οικονομική ταχύτητα.
Παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα από την λειτουργία ενός πλοίου με μειωμένη ταχύτητα για αυξημένη χρονική περίοδο και επίσης αναλύεται η εφαρμογή με την οποία επιλέγεται η βέλτιστη διαδρομή σε σχέση με την καταλληλότερη ημερομηνία άφιξης σε συνδυασμό με την μείωση της κατανάλωσης καύσιμων.
Στη συνέχεια, αναλύεται η έννοια της ενεργειακής απόδοσης τόσο ενός νεότευκτου όσο και ενός υπάρχοντος πλοίου. Επεξηγούνται πως υπολογίζεται η ενεργειακή απόδοση ενός πλοίου και πως αυτή μπορεί να βελτιωθεί. Επιπλέον αναφέρονται οι αλλαγές που συνεπάγονται στις διαδικασίες της διαχειρίστριας εταιρίας και στα συστήματα τα οποία πρέπει να εφαρμόσει έτσι ώστε να υπολογίζει την οικολογική επιβάρυνση κάθε πλοίου.
Βαίνοντας προς το τέλος του πονήματος αναλύεται η συμβολή της θερμικής επαναχρησιμοποίησης καθώς επίσης στο τελευταίο κεφάλαιο προσδιορίζονται όλες οι παράμετροι με τις οποίες το πλοίο επιβαρύνει το περιβάλλον τόσο σε επίπεδο ατμοσφαιρικής ρύπανσης αλλά και σε επίπεδο θαλάσσιου περιβάλλοντος με τις διάφορες απορρίψεις που συμβαίνον είτε κατά την λειτουργία του αλλά και κατά την διαμονή του στα λιμάνια.