dc.contributor.advisor | Φαφαλιού, Ειρήνη | |
dc.contributor.author | Σώκος, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2016-10-07T09:50:43Z | |
dc.date.available | 2016-10-07T09:50:43Z | |
dc.date.issued | 2015-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9139 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τον τρόπο διαχείρισης και συμπεριφοράς των εργαζομένων απέναντι στο επαγγελματικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email), καθώς και τις επιπτώσεις που επιφέρει στην προσωπική ζωή και την ευημερία τους.
Κίνητρο, για τη συγγραφή της εργασίας, αποτέλεσε η ραγδαία μεταβολή στον τρόπο επικοινωνίας των εργαζομένων και το ενδιαφέρον για την διερεύνηση του αντίκτυπου που αυτή, τελικά, επιφέρει, μέσα στο εργασιακό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια σύντομη εισαγωγή στο θέμα και αναφορά στην ιστορία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια λεπτομερής επισκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση των σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας και ειδικότερα των email, καθώς επίσης και των επιπτώσεών τους στους εργαζομένους. Προσδιορίζεται το φαινόμενο της υπερφόρτωσης του «φακέλου των εισερχομένων μηνυμάτων» (Email Overload) και της «επαγγελματικής εξουθένωσης», και παρατίθενται, βάσει της βιβλιογραφίας, πιθανοί τρόποι αντιμετώπισής τους. Η θεωρητική προσέγγιση ολοκληρώνεται με παράθεση των τεχνικών τρόπων ικανοποίησης των εργαζομένων και την σημασία που έχουν για την παραγωγικότητα και την βιωσιμότητα κάθε επιχείρησης ή οργανισμού, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους θα πρέπει να αξιολογούνται.
Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφεται η εμπειρική έρευνα που πραγματοποιήθηκε σχετικά με τη διαχείριση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με συμμετέχοντες 145 εργαζόμενα στελέχη, και αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιήθηκε. Τέλος, στο τέταρτο και πέμπτο κεφάλαιο γίνεται σχολιασμός επί των ευρημάτων και περιγράφονται τα συμπεράσματά καθώς και προτάσεις πολιτικής.
Διαπιστώνεται ότι στον ελληνικό επαγγελματικό κόσμο δεν έχουν γίνει ακόμα έντονα τα φαινόμενα του “Email Burnout” και του «εργασιακού στρες» που οφείλεται στην διαχείριση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ωστόσο το θέμα σίγουρα απασχολεί την παγκόσμια
κοινότητα σε μεγάλο βαθμό και φαίνεται ότι το ενδιαφέρον εντείνεται με ραγδαίους ρυθμούς και στην ελληνική αγορά εργασίας. | el |
dc.format.extent | 117 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο | el |
dc.title | Ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας και επιπτώσεις στους εργαζομένους | el |
dc.title.alternative | Online communication tools and impact on employees | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | This thesis investigates the way employees respond to the workload entailed by the management of their mail box and assesses e-mails impact on their personal and professional life.
Motivation for writing the work, was the rapid change in the communication of employees and interest in exploring the impact this ultimately leads, in the workplace and outside of it.
The first chapter is a short introduction to the subject and a reference to the history of email.
The second chapter is a detailed exploration of the literature on the advantages offered by the use of modern electronic media, particularly of email, as well as their impact on workers. Determine the effect of Email Overload and burnout, and given their potential workarounds. The theoretical approach is completed with the importance of employee satisfaction and how it affects the productivity and sustainability of any business or organization, as well as the ways in which it will be evaluated.
The third chapter describes the empirical research conducted on the management of email, with participants 145 working executives, and considers how they performed. Finally, the fourth and fifth chapter comments on findings and conclusions are outlined and policy proposals.
It is found that the Greek business world are not yet strongly affected by "Email Burnout" and work stress due to e-mail management phenomena, but the issue certainly concerns the global community and seems that interest is increasing rapidly in the Greek labor market. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Email | el |
dc.subject.keyword | Επικοινωνία | el |
dc.subject.keyword | Εργαζόμενοι | el |