Ταξιδιωτικός οδηγός Ελλάδας
Travel guide of Greece
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός ; Τουρισμός -- Πληροφορική ; Διαδικτυακός προγραμματισμόςΛέξεις κλειδιά
ΤαξίδιαΠερίληψη
Η τουριστική βιομηχανία για την Ελλάδα εισφέρει περίπου το 20% στο ΑΕΠ της χώρας (στοιχεία Ελληνικής Στατιστικής Αρχής 2014). Η σημαντικότητά του είναι προφανής και στο πλαίσιο αυτό οι δράσεις και τα εργαλεία που συντείνουν στην προώθησή τους αποκτούν ιδιαίτερη σημασία. Οι τεχνολογίες Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής σε συνδυασμό με τη διάδοση του διαδικτύου έχουν αλλάξει δραματικά τις συνήθειες του καταναλωτικού κοινού το οποίο προγραμματίζει τα ταξίδια του ανά τον κόσμο.
Στην εργασία αυτή αρχικά γίνεται ανασκόπηση των εφαρμογών της σύγχρονης τεχνολογίας στον τουριστικό τομέα και της επίδρασης που έχουν στον τρόπο που οι δυνητικοί ταξιδιώτες τις χρησιμοποιούν ώστε να επιλέξουν τον προορισμό του αλλά και να κλείσουν εισιτήρια και διαμονή. Η εργασία εξειδικεύει στη μελέτη των διαδικτυακών οδηγών, οι οποίοι αποτελούν βασικό εργαλείο προώθησης μιας χώρας σαν τουριστικό προορισμό. Η μελέτη αυτή ενσωματώνει τη μελέτη τριών σημαντικών ελληνικών διαδικτυακών τόπων οι οποίοι προβάλλουν τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας.
Για την καλύτερη κατανόηση των μηχανισμών που ενσωματώνει ένας τουριστικός οδηγός, σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ένα πρωτότυπο ταξιδιωτικού οδηγού, με κύρια χαρακτηριστικά του την επεκτασιμότητα των πληροφοριών του και την υποστήριξη θεωρητικά απεριόριστων γλωσσών παρουσίασης των πληροφοριών του. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του τουριστικού οδηγού, μελετήθηκαν υφιστάμενες υλοποιήσεις και έγινε προσπάθεια να σχεδιαστεί ένας ταξιδιωτικός οδηγός ο οποίος προσφέρει ένα απλό περιβάλλον χρήσης με πληθώρα όμως πληροφοριών, οργανωμένων σε σαφώς ορισμένες κατηγορίες. Ο τουριστικός οδηγός βασίζεται στην τεχνολογία τριών επιπέδων (three-tier), αρχιτεκτονική η οποία του δίνει τη δυνατότητα εύκολης προσαρμογής τόσο των δεδομένων όσο και της παρουσίασης στις εκάστοτε ανάγκες.
Τέλος έγινε αξιολόγηση των χαρακτηριστικών του τουριστικού οδηγού και γίνονται προτάσεις επέκτασής του με λειτουργίες προσανατολισμένες στο Web 2.0 (blogging, κοινωνικά δίκτυα, σχολιασμός των αναρτήσεών του από τους επισκέπτες του).