Οικογενειακές επιχειρήσεις και ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
ΕπιχειρήσειςΛέξεις κλειδιά
Οικογενειακές επιχειρήσεις ; Μικρές επιχειρήσεις ; ΜΜΕ ; Επιχειρηματικότητα ; Καινοτομία ; Ανάπτυξη προϊόντων ; Family businesses ; Small businesses ; SMEs ; Entrepreneurship ; Innovation ; Product developmentΠερίληψη
Οι οικογενειακές επιχειρήσεις και η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και
υπηρεσιών αποτελούν το κύριο θέμα της παρούσας εργασίας. Οι οικογενειακές
επιχειρήσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο, αποτελούν τη βάση
της οικονομίας και γύρω από αυτές αναπτύσσεται σημαντικό μέρος της οικονομικής
δραστηριότητας μίας χώρας. Ο βασικός στόχος όλων σχεδόν των οικογενειακών
επιχειρήσεων είναι η χάραξη επιτυχημένης πορείας και η συνεχής ανάπτυξή τους, με
σκοπό τη μεταβίβασή τους, υπό τις ευνοϊκότερες συνθήκες στην επόμενη γενεά
διαδόχων. Στο πόνημα αυτό εξετάζεται ενδελεχώς το ζήτημα της καινοτομίας και της
ανάπτυξη νέων προϊόντων από αυτή την κατηγορία επιχειρήσεων. Αρχικά γίνεται μία
εισαγωγή στις οικογενειακές επιχειρήσεις και την επιχειρηματικότητα, ενώ έπειτα
εξετάζεται η έννοια της καινοτομίας. Η διαδικασία της καινοτομικής δραστηριότητας
εμποδίζεται από ορισμένους παράγοντες, όπως ο φόβος της αποτυχίας, η εσωστρέφεια,
το κλίμα στο εσωτερικό της επιχείρησης, το εξωτερικό περιβάλλον, κλπ. Παρόλα τα
εμπόδια όμως, η επιτυχημένη παρακίνηση των εργαζομένων και η παραχώρηση
αρμοδιοτήτων από την ανώτερη διοίκηση σε αυτούς, είναι δυνατό να οδηγήσει την
οικογενειακή επιχείρηση προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης και της καινοτομίας.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη διαδικασία ανάπτυξης των νέων προϊόντων από τις
οικογενειακές επιχειρήσεις, καθώς και στον ρόλο που διαδραματίζει η διαδικασία αυτή
στη σημερινή εποχή της βαθιάς οικονομικής ύφεσης που βιώνει σήμερα η παγκόσμια
οικονομία . Ως πραγματικό παράδειγμα παρατίθεται η περίπτωση της οικογενειακής
επιχείρησης Stayia Farm και της καινοτομίας που εισήγαγε στον κλάδο της παραγωγής
και εμπορίας μελισσοκομικών προϊόντων. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με την
παράθεση των κύριων ευρημάτων πρόσφατων επιστημονικών ερευνών, δημοσιευμένων
σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, σχετικά με την διερεύνηση της σχέσης των
οικογενειακών επιχειρήσεων με τη διαδικασία ανάπτυξης νέων, καινοτομικών
προϊόντων, ενώ η μελέτη ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των σημαντικότερων
συμπερασμάτων της εργασίας.