Ανάπτυξη ψηφιακού περιβάλλοντος για υποστήριξη κοινωνικών και ψυχολογικών δεικτών Βιωματικό σεμινάριο σε εικονικούς κόσμους : διδασκαλία της συναισθηματικής αγωγής σε εκπαιδευτικούς
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτικοί ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστήΛέξεις κλειδιά
Second LifeΠερίληψη
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μίας εικονικής τάξης στο περιβάλλον του Second Life (SL) για την υποστήριξη ενός βιωματικού σεμιναρίου επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών, που αφορά στην εξοικείωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τις διαστάσεις που συνθέτουν τη συναισθηματική νοημοσύνη. Προς την επίτευξη του σκοπού αυτού αξιοποιείται το μοντέλο της Αγκυροβολημένης Διδασκαλίας. Κάθε άγκυρα εξυπηρετείται μέσα από το μοντέλο συναισθηματικής αγωγής του Gottman (2011). Οι εκπαιδευτικοί παρακολουθούν ένα πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής μαθητών και συμμετέχουν ενεργά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Ερευνάται, λοιπόν, εάν η ενορχήστρωση των δραστηριοτήτων στο SL μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τις επιμέρους διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης.
Αναλυτικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφηκε ο σύγχρονος ρόλος των εκπαιδευτικών, καθώς και το εκπαιδευτικό πρόβλημα που παρατηρείται και με βάση αυτό κρίνεται αναγκαία η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών σε θέματα συναισθηματικής νοημοσύνης και αγωγής. Ακολουθεί ο στόχος της εργασίας και τα ερευνητικά ερωτήματα που προκύπτουν με βάση αυτόν. Τέλος, παρουσιάζεται η καινοτομία της εργασίας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, πραγματοποιείται βιβλιογραφική επισκόπηση σχετικά με την Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών (Teacher Professional Developed), την Κοινωνική & Συναισθηματική Ανάπτυξη των παιδιών, τη Συναισθηματική Νοημοσύνη, τα Προγράμματα Κοινωνικής & Συναισθηματικής Αγωγής, τους Εικονικούς Κόσμους και ειδικότερα το Second Life και τέλος το διδακτικό μοντέλο της Αγκυροβολημένης Διδασκαλίας, στο οποίο στηρίχθηκε η εργασία, το μοντέλο συναισθηματικής αγωγής του Gottman και η στρατηγική με τα έξι καπέλα της σκέψης.
Το τρίτο κεφάλαιο περιγράφει τη μεθοδολογία της έρευνας, το σχεδιασμό της εικονικής τάξης στο Second Life, καθώς και το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαν ενεργά οι εκπαιδευτικοί και οι οποίες βασίστηκαν στις δραστηριότητες του ιδρύματος Arigatou International.
Η ποιοτική και ποσοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας που πραγματοποιήθηκε παρουσιάζεται στο τέταρτο κεφάλαιο. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η ενορχήστρωση των δραστηριοτήτων στο SL μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τις επιμέρους διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης.
Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο πραγματοποιείται συζήτηση σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας και τα συμπεράσματα στα οποία οδηγούμαστε με βάση αυτά. Προτείνεται περαιτέρω σχετική έρευνα, με την εφαρμογή αντίστοιχων δραστηριοτήτων σε μαθητές, την αξιοποίηση άλλου εικονικού κόσμου πέραν του Second Life , την εξέταση της μεταβολής και άλλων δεικτών πέραν αυτών που αφορούν στη Συναισθηματική νοημοσύνη, κατά τη διάρκεια ενός σεμιναρίου στο Second Life.