Συγχωνεύσεις και εξαγορές στον τραπεζικό κλάδο : βελτιώνοντας την εταιρική αποτελεσματικότητα και κερδοφορία μέσω της Διοίκηση Ολικής Ποιότητας
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/8646/Asimakopoulos_Ioannis.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Master Thesis
Συγγραφέας
Ασημακόπουλος, Ιωάννης Θ.
Ημερομηνία
2015Επιβλέπων
Πέκκα - Οικονόμου, ΒικτωρίαΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τραπεζικός χώροςΛέξεις κλειδιά
Strategic planning ; IT ; Data migration ; Process reengineering ; Profitability ; Customer retentionΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία θα αναλυθούν οι βασικές επιχειρηματικές στρατηγικές και
πρακτικές του συγχρόνου επιχειρηματικού περιβάλλοντος και ειδικότερα στον χώρο
των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και των τραπεζών όπου πλέον η έννοια του
ανταγωνισμού στον τραπεζικό κλάδο λαμβάνει τη μορφή της από την συνεισφορά
του ανταγωνισμού στην αποτελεσματικότητα του ίδιου του χρηματοπιστωτικού
τομέα, την ποιότητα των προϊόντων που προσφέρει, από τις καινοτομίες που
χρησιμοποιεί ο τομέας των τραπεζών, από τα κέρδη που αποκομίζουν οι τράπεζες και
τέλος από την προσβασιμότητα..
Στο πρώτο κεφάλαιο θα αναλυθεί το υπόβαθρο των συγχωνεύσεων και εξαγορών
(M&A’s) και τις εφαρμογές τους στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Μετά από την
διεξοδική βιβλιογραφική αναφορά, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα είδη, στους λόγους,
στα κριτήρια καθώς επίσης και στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της μεθόδου
ανάπτυξης. Τέλος, γίνεται αναφορά σε μελέτες περιπτώσεων (case study)
συγχωνεύσεων και εξαγορών (M&A’s) στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα.
Στο δεύτερο κεφάλαιο θα αναλυθεί το θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο των
συγχωνεύσεων και εξαγορών (M&A’s). Εν συνεχεία, στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται
αναφορά στην αποτίμηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των συγχωνεύσεων
και εξαγορών (M&A’s).
Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην έννοια της Διοίκησης Ολικής
Ποιότητας (ΤQM) ως πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και αποδοτικότητας στο
τραπεζικό κλάδο καθώς αναλύονται οι επιδράσεις της συγκεκριμένης στρατηγικής
στις Σ&Ε. Επιπρόσθετα επεξηγούμε την σημαντικότητα της έννοιας της διαχείρισης
των πελατειακών σχέσεων (CRM) στην πελατοκεντρική προσέγγιση ενός τραπεζικού
οργανισμού. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια του Στρατηγικού Σχεδιασμού
(Strategic planning) και της κατάρτισης του Επιχειρηματικού Σχεδίου (Business
Plan) Τράπεζας.
Τέλος στο έκτο κεφάλαιο θα μελετηθεί η περίπτωση της Τράπεζα Πειραιώς, ως προς
τις εφαρμογές τεχνολογίας και την ενοποίηση των ΙΤ συστημάτων στις υφιστάμενες
συγχωνεύεις και εξαγορές που συνέβησαν, από την οπτική διοίκησης ολικής
ποιότητας. Συμπεραίνουμε ότι βάσεις των κύριων παραγόντων της Διοίκησης Ολικής
Ποιότητας οι οποίες επικεντρώθηκαν κυρίως στην εκπαίδευση και κατάρτιση του
ανθρωπίνου δυναμικού, στην δέσμευση της ανώτατης διοίκησης για την εφαρμογή
των εργαλείων ενοποιήσεων, καθώς και την εγκαθίδρυση διαδικασιών διασφάλισης
ποιότητας η προσπάθεια ενοποίησης των μηχανογραφικών συστημάτων στέφθηκε με
επιτυχία βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα, την
ικανοποίηση του πελατειακού χαρτοφυλακίου και κερδοφορία του τραπεζικού
ομίλου.