Εμφάνιση απλής εγγραφής

Έρευνα δράσης για τη μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της "αντεστραμμένης" τάξης στο μάθημα της Ιστορίας του δημοτικού σχολείου

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΑϊδινοπούλου, Βασιλική
dc.date.accessioned2016-03-23T14:24:42Z
dc.date.available2016-03-23T14:24:42Z
dc.date.issued2015-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8628
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αποτελεί μία έρευνα δράσης για τη μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της «αντεστραμμένης» τάξης στο μάθημα της Ιστορίας του Δημοτικού Σχολείου και συγκεκριμένα σε μαθητές Ε’ Δημοτικού. Τα οφέλη της εφαρμογής του μοντέλου της «αντεστραμμένης» τάξης καταγράφονται όλο και συχνότερα στη διεθνή βιβλιογραφία. Ανάμεσα στα οφέλη αυτά συγκαταλέγονται η καλύτερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου μέσα από εκπαιδευτικές δραστηριότητες που εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές και επιτρέπουν στον εκπαιδευτικό να εξατομικεύσει την εκπαιδευτική του παρέμβαση για τις ανάγκες του κάθε μαθητή. Το μοντέλο της «αντεστραμμένης» τάξης σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες οδηγεί σε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα σε επίπεδο κατάκτησης εκπαιδευτικών στόχων. Αυτή είναι η υπόθεση προς διερεύνηση και επιβεβαίωση, με πειραματικά αποτελέσματα, της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία κατ’ αρχάς σχεδιάστηκε μία εκπαιδευτική έρευνα δράσης σπειροειδούς μορφής που ολοκληρώθηκε σε δύο ερευνητικούς κύκλους και αφορούσε στην εφαρμογή του μοντέλου της «αντεστραμμένης» τάξης. Επίσης σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική παρέμβαση σε δύο ερευνητικές ομάδες. Η εκπαιδευτική παρέμβαση αξιοποίησε το σύστημα διαχείρισης μάθησης Moodle και για τις δύο ομάδες. Στην έρευνα εξετάστηκαν τα αποτελέσματα του μοντέλου της «αντεστραμμένης» τάξης, για το μάθημα της Ιστορίας στην Ε’ Δημοτικού. Πιο συγκεκριμένα, τα ερευνητικά ερωτήματα της έρευνας δράσης ήταν: 1. Η εφαρμογή του μοντέλου της «αντεστραμμένης» τάξης μπορεί να επιφέρει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα, σε επίπεδο κατάκτησης στόχων; 2. Η εφαρμογή του μοντέλου της «αντεστραμμένης» τάξης μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη και δημιουργικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου; Τα αποτελέσματα της έρευνας δράσης έδειξαν ότι η εφαρμογή του μοντέλου της «αντεστραμμένης» τάξης μπορεί να επιφέρει σαφώς καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα σε επίπεδο κατάκτησης στόχων, ιδιαίτερα στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ιστορικής σκέψης (historical thinking skills). Επίσης η εφαρμογή του μοντέλου της «αντεστραμμένης» τάξης συμβάλλει σε καθοριστικό βαθμό στην καλύτερη και δημιουργικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου. Παρατηρείται δε ειδικά στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ιστορικής σκέψης, που υλοποιείται κατά κύριο λόγο εντός του σχολείου, ότι υπάρχει συσχέτιση του διδακτικού χρόνου που αφιερώνεται μέσα στη σχολική τάξη και της επίδοσης των μαθητών στις παραπάνω δεξιότητες.el
dc.format.extent172el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιδακτικά συστήματα -- Σχεδιασμόςel
dc.subjectΕκπαίδευση, Πρωτοβάθμιαel
dc.titleΈρευνα δράσης για τη μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της "αντεστραμμένης" τάξης στο μάθημα της Ιστορίας του δημοτικού σχολείουel
dc.title.alternativeAction research for the evaluation of the flipped classroom model in teaching Social studies in primary schoolel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis master thesis is an action research that aims to study the implementation of the flipped classroom model in teaching social studies in primary school and specific in the fifth grade history course. The benefits of the implementation of the flipped classroom model are recorded more frequently in recent literature. Among its benefits, the better use of teaching time is included, through educational activities that actively engage students and enable the teacher to individualize the educational intervention for the needs of each student. The flipped classroom model according to recent researches leads to better learning outcomes of educational goals. This is the case for investigation and confirmation, with experimental results, of the dissertation. In this master thesis firstly, an educational spiral action research was designed and completed in two research cycles. The action research concerned the implementation of the flipped classroom model. The educational intervention made use of the Moodle learning management system for both, experimental and control, groups. The action research examined the results of the flipped classroom model, in the fifth grade history course. More specifically, the research questions of the action research were: 1. Can the application of the flipped classroom model lead to better learning outcomes? 2. Can the application of the flipped classroom model contribute to better and more creative use of teaching time? The results of the action research showed that applying the flipped classroom model may result clearly to better learning outcomes, especially in the cultivation of historical thinking skills. The implementation of the flipped classroom model can contribute to better and more creative use of teaching time. Furthermore, a correlation of teaching time spent in the classroom and student performance in the cultivation of historical thinking skills has been statistically proved.el
dc.contributor.masterΔιδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματαel
dc.subject.keywordΜοντέλο «αντεστραμμένης» τάξηςel
dc.subject.keywordSTADel
dc.subject.keywordΚυριαρχία στη μάθησηel
dc.subject.keywordΈρευνα δράσηςel
dc.subject.keywordΔιδακτικός χρόνοςel
dc.subject.keywordΔεξιότητες ιστορικής σκέψηςel
dc.subject.keywordFlipped classroom modelel
dc.subject.keywordMastery learningel
dc.subject.keywordAction researchel
dc.subject.keywordTimeel
dc.subject.keywordHistorical thinking skillsel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»