Οι "κίνδυνοι" ως παράγοντας του λιμενικού management στα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδος: η περίπτωση του λιμένος Πειραιώς
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Λιμάνια ; Πειραιάς -- ΛιμάνιΛέξεις κλειδιά
ISPS (International Ship & Port Facility Security Code) ; Λιμενικοί κίνδυνοι ; Σχέδιο πρόληψης και αποφυγής κινδύνων ; Σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων ; Port hazards ; Plan for prevention and treatment of port risksΠερίληψη
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία αποσκοπεί στην καταγραφή των κινδύνων που αντιμετωπίζουν τα λιμάνια ανά τον κόσμο και πιο συγκεκριμένα τα 2 μεγάλα τερματικά διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της Ελλάδος, ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά που είναι μία θυγατρική εταιρεία της πολυεθνικής εταιρείας Cosco Pacific Limited. Γίνεται συγκεκριμένη ανάλυση των κινδύνων συνολικά αλλά και του καθενός ξεχωριστά και επίσης δίνεται σημασία στις συνέπειες που έχουν αυτοί οι κίνδυνοι στην περίπτωση που υλοποιηθούν. Τέλος, μέσω συνέντευξης με τη μορφή δομημένων ερωτήσεων που έγινε με τους αρμόδιους φορείς του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά γίνεται έρευνα για την συχνότητα εμφάνισης στα συγκεκριμένα λιμάνια, των κινδύνων που έχουν αναλυθεί στην εργασία αυτή, των συνεπειών που έχουν και ποια είναι τα μέτρα πρόληψης, αποφυγής και αντιμετώπισης των κινδύνων που έχουν αναπτύξει οι διοικήσεις των 2 λιμένων. Η εργασία, έχει επιπλέον ιδιαίτερη σημασία, μιας και καταδεικνύει τις διαφορές που έχουν οι δύο σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, όσον αφορά τους κινδύνους που θεωρούν πιο σημαντικούς και τους τρόπους που χρησιμοποιούν για να τους αντιμετωπίσουν, διαφορές που εκπορεύονται από το διαφορετικό ιδιοκτησιακό καθεστώς (δημόσιο και σύμβαση παραχώρησης) αλλά και την κουλτούρα τόσο την επιχειρησιακή όσο και οργανωσιακή.
Σκοπός της εργασίας είναι είναι να γίνει μία συγκεκριμένη καταγραφή – ανάλυση των κινδύνων που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά λιμάνια (και όχι μόνο τα ελληνικά) και να καταδειχτεί ο τρόπος αντιμετώπισής τους σε εναρμόνιση με το διεθνές θεσμικό πλαίσιο, ούτως ώστε να δοθεί και ένα κίνητρο για περαιτέρω έρευνα στο συγκεκριμένο κομμάτι της ναυτιλίας για την μείωση στο ελάχιστο δυνατό των κινδύνων στα λιμάνια και των επιβλαβών συνεπειών στους χρήστες αυτών.