Μελέτη καταναλωτικής συμπεριφοράς σε εγχώρια και διεθνή προϊόντα
Master Thesis
Author
Γεωργακόπουλος, Σταύρος
Date
2013View/ Open
Subject
Μάρκετινγκ ; Καταναλωτική συμπεριφοράKeywords
ΠροϊόνταAbstract
Στη σημερινή εποχή και ενώ ο κάθε άνθρωπος αναλαμβάνει διάφορους ρόλους στη ζωή του, το σίγουρο είναι ότι όλοι μας είμαστε καταναλωτές. Ο καθένας πρέπει να αγοράσει και να καταναλώσει προϊόντα και υπηρεσίες με απώτερο σκοπό να ικανοποιήσει τις διάφορες ανάγκες του (ανάγκη για τροφή, ένδυση, εκπαίδευση και άλλα).
Σύμφωνα με τον καθηγητή και συγγραφέα David Statt1 «η κατανάλωση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του ανθρώπου» (1997) και για τον λόγο αυτό έχουν γίνει πολλές προσπάθειες για να γίνει κατανοητός ο τρόπος που λειτουργεί ο καταναλωτής και να εντοπιστούν οι παράγοντες αυτοί που επηρεάζουν την τελική απόφασή του.
Στην παρούσα εργασία έγινε μια προσπάθεια έρευνας στη συμπεριφορά του καταναλωτή όσον αφορά την προτίμηση του σε ελληνικά ή διεθνή προϊόντα. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν αυτή του ερωτηματολογίου και η συμπλήρωση έγινε με απρογραμμάτιστη, προσωπική συνέντευξη σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές στο χώρο του Πανεπιστημίου Πειραιώς.
Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται σύντομη ανάλυση στη θεωρία της συμπεριφοράς του καταναλωτή, δίνονται δημοφιλείς ορισμοί του όρου και περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο ο καταναλωτής λαμβάνει την οποιαδήποτε απόφαση αγοράς.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται προσπάθεια ορισμού του εγχώριου και του διεθνούς προϊόντος. Εδώ καλό είναι να αναφερθεί ότι σε μια εποχή που η παγκοσμιοποίηση είναι
πλέον γεγονός, το internet και τα e-shops είναι στην καθημερινότητα του καταναλωτή, τα εμπόδια όσον αφορά στη διακίνηση των προϊόντων όλο και εξαλείφονται και οι εταιρίες στην προσπάθειά τους για φθηνότερη παραγωγή μεταφέρουν τα εργοστάσιά τους σε πιο «βολικές» (οικονομικά και φορολογικά) χώρες, είναι εξαιρετικά δύσκολος ο καθορισμός ενός ορισμού, ενός κανόνα που θα κρίνει την προέλευση ενός προϊόντος.
Στο τρίτο κατά σειρά κεφάλαιο δίνεται ο ορισμός της έρευνας μάρκετινγκ και γίνεται ανάλυση της διαδικασίας αυτής, ενώ στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο σχεδιασμός της έρευνας και αναλύονται τα χαρακτηριστικά του δείγματος.
Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται στατιστική ανάλυση των απαντήσεων των ερωτηματολογίων και εξάγονται ενδιαφέροντα συμπεράσματα ενώ στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο αναφέρονται οι περιορισμοί τη έρευνας και γίνονται προτάσεις για μελλοντική, εκτενέστερη ανάλυση και περαιτέρω έρευνα.