Αξιοποίηση του περιβάλλοντος App Inventor για την ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά Android
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
App Inventor ; Προγραμματισμός ; Κινητές συσκευές ; Programming ; Mobile devicesΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά ζητήματα που συνδέονται με το εκπαιδευτικό πλαίσιο της διδασκαλίας του προγραμματισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εντοπίζει τις δυσκολίες των μαθητών κατά την εκμάθηση. Στη συνέχεια αναλύει τις δυνατότητες του προγραμματιστικού περιβάλλοντος App Inventor σαν εργαλείο για τη διδασκαλία του αντικειμένου αυτού. Το App Inventor είναι ένα οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού για την ανάπτυξη εφαρμογών για κινητές συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android. Αναλύεται εκτενώς το περιβάλλον εργασίας και οι λειτουργίες και μελετάται πως μπορεί να συμβάλει στην διδασκαλία του προγραμματισμού.
Στα πλαίσια διερεύνησης της δυνατότητας εκπαιδευτικής αξιοποίησης του App Inventor, και πέρα από την ανάλυση της σχετικής βιβλιογραφίας, οργανώθηκε και διεκπεραιώθηκε σεμινάριο με τη συμμετοχή 22 καθηγητών Πληροφορικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Περιγράφεται η δομή του σεμιναρίου και αναλύονται τα δεδομένα που προέκυψαν από την απάντηση εκτενούς σχετικού ερωτηματολογίου. Επίσης εξετάζονται οι τελικές εργασίες των συμμετεχόντων ως στοιχείο ελέγχου της αφομοίωσης του περιβάλλοντος.
Τέλος απαντάται το ερευνητικό ερώτημα της δυνατότητας αξιοποίησης του App Inventor στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα και με τα αποτελέσματα του σεμιναρίου.