Βελτιστοποίηση επιχειρηματικής ροής ελληνικής επιχείρησης με βάση τις αρχές ολικής ποιότητας
View/ Open
Keywords
EFQM ; Επιχειρηματική αριστεία ; Μεθοδολογία RADAR ; Επιχειρησιακή ροή ; Process mapping ; Matrix diagram ; Διαρκής βελτίωση ; Πελατοκεντρική προσέγγισηAbstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να πραγματευτεί την εφαρμογή των αρχών της Διοίκησης
Ολικής Ποιότητας, σε μία υφιστάμενη επιχειρησιακή ροή ελληνικής επιχείρησης που
δραστηριοποιείται στον κλάδο της εμπορίας τροφίμων. Αυτό γίνεται με τη βοήθεια των 5
κριτηρίων (enablers) του ευρωπαϊκού μοντέλου επιχειρηματικής αριστείας EFQM.
Η ροή αρχικώς αξιολογείται, στη συνέχεια προτείνονται κάποιες βελτιωτικές ενέργειες και τελικώς
αυτή επαναξιολογείται και εστιάζουμε στον τρόπο με τον οποίο αυτή βελτιώνεται. Η διαδικασία
αυτή γίνεται με βάση τη βιβλιογραφική ανασκόπηση του δευτέρου κεφαλαίου, στο οποίο
αναλύεται το ευρωπαϊκό μοντέλο επιχειρηματικής αριστείας και καταγράφεται ο τρόπος εφαρμογής
του EFQM σε σύγχρονες επιχειρήσεις.
Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται μία ιστορική αναδρομή της εξέλιξης της Διοίκησης
Ολικής Ποιότητας και της Βελτίωσης Διαδικασιών. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται εκτενώς το
ευρωπαϊκό μοντέλο επιχειρηματικής αριστείας και η εφαρμογή του σε διάφορες επιχειρήσεις ανά
τον κόσμο ενώ παράλληλα γίνεται αναφορά και στην Ελλάδα. Στο τρίτο αξιολογούμε τη ροή και
προτείνουμε βελτιωτικές ενέργειες και τελικά γίνεται επαναξιόλογηση της ροής, ενώ στο τέταρτο
κεφάλαιο συναντάμε μία συμπερασματική προσέγγιση όλης της εργασίας εστιάζοντας στα
σημαντικότερα σημεία καθώς επίσης και στα αποτελέσματα από την αξιολόγηση της ροής.