Μελέτη μεθόδων ανάλυσης κοινωνικών δικτύων στο πεδίο της τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Team learning approach in education ; Group work in education ; Εκπαίδευση από απόσταση ; Μάθηση ; Learning ; Κοινωνικά δίκτυα στο διαδίκτυο ; Online social networksΠερίληψη
Το ερευνητικό πεδίο της Τεχνολογικά Υποστηριζόμενης Μάθησης παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω του ιδιαίτερου κοινωνικού ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση των Ψηφιακών Συστημάτων στην αναβάθμιση της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή και δημοσίευση ενός μεγάλου πλήθους επιστημονικών εργασιών και τη δημιουργία κοινωνικών δικτύων μεταξύ των συγγραφέων αυτών των επιστημονικών εργασιών. Δημιουργείται, συνεπώς, η ανάγκη της ανάλυσης αυτών των κοινωνικών δικτύων στο εν λόγω πεδίο με χρήση κατάλληλων εργαλείων. Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία επικεντρώνεται στη μελέτη των μεθόδων και της ανάλυσης κοινωνικών δικτύων με έμφαση στο εργαλείο NodeXL. Συγκεκριμένα, αναλύεται το δίκτυο συνεργαζόμενων συγγραφέων για μελέτες που δημοσιεύθηκαν την πενταετία (2008 -2012) στα πρακτικά του Διεθνούς Επιστημονικού Περιοδικού Educational Technology and Society και αναδεικνύονται τα πιο δημοφιλή και σημαίνοντα άτομα του δικτύου σύμφωνα με τις μετρικές κεντρικότητας.