Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού : η περίπτωση του προσωπικού φροντίδας στην αποασυλοποίηση ατόμων με νοητική υστέρηση
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Employees -- Training of ; Adult learning ; Εργασία και εργαζόμενοι -- ΕκπαίδευσηΠερίληψη
Η εργασία αυτή αναφέρεται στην αποασυλοποίηση όπως εφαρμόστηκε από το Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων Παιδιών Αθηνών για τα άτομα με νοητική υστέρηση. Περιγράφονται οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν όσον αφορά την εκπαίδευση του προσωπικού και των ενοίκων, η φάση της προετοιμασίας και η φάση της διαβίωσής τους στην κοινότητα σε δομές όπως ξενώνες και προστατευμένα διαμερίσματα. Στην έρευνα που διεξήχθη το προσωπικό φροντίδας ερωτήθηκε σχετικά με την εμπειρία του αυτή και την επάρκεια της εκπαίδευσης που του παρείχε το Θεραπευτήριο. Η ομάδα παρέμβασης στο αρχικό στάδιο και ακολούθως η πολυκλαδική ομάδα και ο επιστημονικά υπεύθυνος, συνέβαλαν μέσα από διαδικασίες μάθησης, όπως είναι η παρότρυνση, η καθοδήγηση, η εκπαίδευση και η εφαρμογή στην πράξη στο να επιτευχθεί η ολοκλήρωση του προγράμματος αποασυλοποίησης. Το προσωπικό φροντίδας ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις του προγράμματος αποασυλοποίησης καθώς και στα καθήκοντα και στο νέο του ρόλο κατάφερε να βελτιώσει μέσω της εκπαίδευσης, τόσο το επίπεδο των γνώσεών του, όσο και τις εργασιακές του συνθήκες.