Διαχείριση αποθηκών
Προβολή/ Άνοιγμα
Περίληψη
Η εργασία ασχολείται με τον υπολογισμό του απαιτούμενου χώρου αποθήκευσης και είδους αποθηκευτικού χώρου καθώς και όλων των απαραίτητων στοιχείων για την επιλογή της βέλτιστης θέσης ανά υλικό καθώς και των συσκευασιών παραλαβής αποθήκευσης και διακίνησης στην παραγωγή. Η εργασία έγινε σε βιομηχανία παραγωγής οικιακών συσκευών και το πρώτο πρόβλημα ήταν ότι ο όγκος παραγωγής αυξήθηκε δραματικά όπως επίσης και η πολυπλοκότητα με αποτέλεσμα να είναι διαθέσιμα πολύ λίγα στατιστικά στοιχεία και για αυτά που υπήρχαν χρειάστηκε αξιολόγηση για να χρησιμοποιηθούν. Αρχικά και ανά κατηγορία υλικού και θεωρώντας τις κύριες κατηγορίες προϊόντων παραγωγής υπολογίστηκαν οι ημερήσιες απαιτήσεις σε υλικά. Αυτό έγινε χρησιμοποιώντας τα προγράμματα παραγωγής από το 2000 μέχρι 2004. Για τους κύριους τύπους έγινε επιλογή ώστε να συμπεριλαμβάνουν το 90% των αγοραζομένων υλικών και αναλύοντας τις λίστες υλικών του κάθε τύπου προϊόντος καταλήγει στις ημερήσιες απαιτήσεις. Ένα άλλο πρόβλημα που προέκυψε ήταν η προσπάθεια να απεικονιστούν αυτές οι απαιτήσεις σε μονάδες παραλαβής και αποθήκευσης που πολλές φορές δεν υπήρχαν ούτε καταγεγραμμένες αλλά και για κάποιες που υπήρχαν, η μονάδα αποθήκευσης τους ήταν διαφορετική από την μονάδα παραλαβής τους. Η εταιρεία διαθέτει μηχανογραφικό σύστημα ελέγχου αποθεμάτων αλλά κανένα σύστημα διαχείρισης αποθήκης με αποτέλεσμα πολλές φορές να υπάρχουν διαφορές στα αποθέματα και κυρίως στον εντοπισμό τους όταν βρίσκονται στην αποθήκη της παραγωγής. Η ύπαρξη πολλών αποθηκευτικών χώρων δημιουργεί μία ροή υλικού που παρουσιάζει προβλήματα τόσο έγκαιρης τροφοδοσίας όσο και συνεχών διακινήσεων χωρίς λόγο. Τα υλικά αντιμετωπίζονταν από άποψη τροφοδοσίας των γραμμών παραγωγής σχεδόν με τον ίδιο τρόπο - εκτός από τα βοηθητικά υλικά - με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλα αποθέματα στις γραμμές παραγωγής και πολλά σημεία ενδιάμεσης αποθήκευσης. Οι μόνοι περιορισμοί στην αποθήκευση ήταν οι φυσικοί περιορισμοί όπως για παράδειγμα το βάρος και οι διαστάσεις των υλικών. Η εταιρεία χρησιμοποιεί επίσης εξωτερικές αποθήκες (3rd party συνεργάτες ) με αποτέλεσμα μεγάλο κόστος αποθήκευσης, μεγάλη γραφειοκρατία στη διακίνηση των εγγράφων και κάποιες φορές παραβίαση του FIFO.